| کد خبر: 36260 |

قرارداد تامین واگن برای ناوگان مسافری کشور در واگن پارس اراک منعقد شد

تین نیوز | مدیرعامل شرگت واگن پارس اراک گفت: قرارداد تامین واگن مسافری ناوگان ریلی کشور به ارزش 800 میلیارد ریال توسط این شرکت منعقد شد.
 
'محمد محمدی' افزود: این قرارداد در راستای تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی و بهره گیری از توان دانش فنی و مهندسی بومی با شرکت ریل ترابر صبا به منظور تامین بیست و هشت دستگاه واگن مسافری منعقد شده است.
 
وی ادامه داد: مدت اجرای این قرارداد حدود 18 ماه است که با توجه به وجود دانش فنی داخلی و سرمایه نیروی انسانی متخصص به نظر می رسد این تعهد شرکت واگن پارس زودتر از موعد مقرر در قرارداد انجام شود.
 
او بیان کرد: براساس تفاهم انجام شده در قرارداد و آماده بودن بستر لازم برای تولید، 11 دستگاه واگن از 28 دستگاه قرارداد، در اردیبهشت ماه سال آینده به طرف داخلی تحویل خواهد شد.
 
مدیرعامل واگن پارس اراک ادامه داد: هم اینک واردات این گونه واگنها از چین با قیمتی حدود 750 هزار یورو تا 800 هزار یورو انجام می شود که واگن پارس اراک با استفاده از دانش فنی و مهندسی بومی خود توانست با قیمت 600 هزار یورو این واگنها را تولید کند.
 
محمدی اضافه کرد: ساخت هر واگن مسافری در شرکت واگن پارس اراک حدود 150 هزار یورو صرفه جویی ارزی برای کشور به همراه خواهد داشت.
 
مدیرعامل واگن پارس اراک بیان کرد: برای اصلاح مهندسی و معماری این واگنها از توانمندی های شرکت هواپیمایی ایران هسا در قالب یک تفاهم نامه کاری بهره خواهیم برد تا هموطنان بتوانند از کیفیت بالاتری در سفرهای ریلی بهره مند شوند.
 
وی افزود: بر اساس تفاهم انجام شده در صورت رضایت طرف قرارداد از واگنهای تحویلی ، قرارداد 100 دستگاه دیگر نیز دور از دسترس نخواهد بود.
 
مدیرعامل واگن پارس اراک در خصوص طرح حاشیه های چند روز اخیر این شرکت در رسانه های داخلی و خارجی نیز گفت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده و مجموعه واگن پارس به دور از حاشیه تنها به کار و تولید می اندیشد.
 
وی ادامه داد: در چند روز اخیر بسیاری از شبکه های خبری خارجی سعی کردند تا از اعتراضات برخی از کارگران این شرکت سوء استفاده کرده تا بتوانند چهره نظام را خدشه دار کنند و انعقاد قرارداد این واگنهای مسافری نشان داد که توطئه های آنان به جایی نرسید.
 
محمدی ادامه داد: کار و تولید در واگن پارس جریان دارد و هیچ عاملی نمی تواند از تلاش و مجاهدت کارکنان و کارگران این شرکت بکاهد.
 
شرکت واگن پارس اراک یکی از واحدهای مادر تخصصی در حوزه ساخت و تعمیرات اساسی خودروهای ریلی در خاورمیانه است که سال ۱۳۵۴ تاسیس و در سال ۱۳۶۴ با سرمایه گذاری سازمان نوسازی صنایع ایران به یکی از زیر مجموعه های این سازمان تبدیل شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.