| کد خبر: 29209 |

هرآن ممکن است حادثه جبران ناپذیری در راه آهن لرستان اتفاق بیفتد

تین نیوز | استاندار لرستان گفت: مدیرعامل و مسوولان راه آهن جمهوری اسلامی در بروز سوانح و حوادث ریلی در ناحیه راه آهن لرستان و جنوب کشور مقصر اصلی هستند و باید پاسخگو باشند.
 
 'هوشنگ بازوند' در نشست بررسی مسایل و مشکلات شهرستان دورود در محل تالار اجتماعات فرمانداری این شهر افزود: متاسفانه در ۷ ماه گذشته ۹ حادثه ریلی (خروج قطار از ریل ) در محور راه آهن جنوب و ناحیه لرستان به وقوع پیوسته که اثرات نامطلوبی بر مسایل فرهنگی و اقتصادی و زیست محیطی منطقه گذاشته است.
 
وی اظهار داشت: این در حالی است که در ابتدای سالجاری در نشستی با محسن پورسیدی مدیر عامل راه آهن کشور حساسیت موضوع و بحث فرسودگی و نا کار آمدی خط آهن مسیر دورود – اندیمشک و لزوم زیرسازی ، بازسازی و بهسازی این محور اطلاع رسانی شد.
 
استاندار لرستان تصریح کرد: به رغم هشدارها و تذکرات مکرر مبنی بر بازسازی و بهسازی خط آهن در این مسیر متاسفانه مسوولان این شرکت هیچگونه اهمیتی به این موضوع ندادند و نتیجه اش این شد که طی ۷ ماه ۹ حادثه ریلی به وقوع پیوسته که موجب بروز خسارات اقتصادی و زیست محیطی در منطقه شده است.
 
بازوند در ادامه گفت : در یکی از همین حوادث که دوماه پیش به وقوع پیوست، تعداد ۸ واگن از ریل خارج شد که یکی از واگنها حامل هزاران لیتر مواد شیمیایی بود که با ورود این مواد به داخل روخانه تیره هزاران ماهی و دیگر آبزیان تلف شدند.
 
وی همچنین بیان داشت: در پی بروز هر حادثه مسیر راه آهن تهران – جنوب ساعتها و بعضا روزها مسدود خواهد شد که مسوولان شهرهای مسیر راه آهن همانند دورود و ازنا و ... باید با تحمل همه کمبودها و مشکلات مسافران مانده در راه را به وسیله اتوبوس و مینی بوس به مقصد برسانند.
 
استاندار لرستان در ادامه با هشدار مجدد به مسوولان راه آهن کشور گفت : با این وضعیت، هرآن ممکن است حادثه جبران ناپذیری در راه آهن لرستان و جنوب کشور به وقوع بپیوندد که مسوولیت آن به عهده مقامات و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی خواهد بود.
 
وی با بیان اینکه وقوع پی در پی این سوانح در راه آهن موجب عدم اعتماد مردم به بحث ایمنی این وسیله حمل و نقل خواهد بود تصریح کرد: مسوولان راه آهن برای پیشگیری از حوادث و سوانح ریلی باید هرچه سریعتر طرح بازسازی و بهسازی راه آهن مسیر دورود – اندیمشک را هرچه سریعتر آغاز کنند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.