| کد خبر: 29185 |

راه آهن گرگان – ترکمنستان از پروژه های مهم سازمان بین المللی اکو است

تین نیوز | مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور راه آهن با بیان اهمیت خط آهن گرگان – ترکمنستان بعنوان کریدور اقتصادی شرق دریای خزر، گفت: این خط آهن به دلیل بین المللی بودنش از پروژه های مهم سازمان همکاری های اقتصادی منطقه ای (اکو) می باشد.

به گزارش تین نیوز از اداره روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، مرتضی باقری در بازدید از آخرین وضعیت راه آهن گرگان- اینچه برون – ترکمنستان اظهارداشت: به همین منظور، مسوولان وزارت راه و شهرسازی و کشور، تمام همت و توان خود را برای به سرانجام رساندن این راه آهن به کار می گیرند.
وی افزود: سازمان های متولی ساخت و تکمیل این پروژه نیز باید تعهدات واگذار شده به آنها را به طور جدی پیگیری کنند.

باقری، همچنین از سازمان های متولی خواست که موارد احتمالی که ممکن است در مراسم افتتاحیه این پروژه مهم اقتصادی پیش آید، پیش بینی و چاره اندیشی کنند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور راه آهن اظهارداشت: پاکسازی ایستگاه قطار مسیرهای این راه آهن از جمله گرگان، قره تپه و اینچه برون، معاینات فنی نهایی،منظرسازی زیبا، مسدود کردن تقاطع های غیرمجاز و نماسازی ها از اقداماتی است که تا روز افتتاح آن باید مورد توجه قرار گیرد.

در جلسه ای که در حاشیه این بازدید برگزار شد، هر یک از مدیران متولی ساخت و تکمیل خط آهن گرگان- اینچه برون- ترکمنستان، گزارشی از اقدامات و تعهدات انجام شده خود ارائه کردند و روند تکمیل این پروژه مورد بررسی قرار گرفت.

معاون عمرانی استاندار گلستان، نماینده وزارت راه و شهرسازی در افتتاح پروژه بین المللی راه آهن اینچه برون به گرگان، مدیرکل روسازی راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، مدیرکل راه آهن شمال، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان و کارشناسان و پیمانکاران مرتبط، در این بازدید، مشاور وزیر راه و شهرسازی را همراهی می کردند.

راه آهن گرگان- اینچه برون- ترکمنستان بخشی از پروژه ریلی راه آهن گرگان – اینچه برون – اترک – برکت در سه کشور قزاقستان، ترکمنستان و ایران است که از ناحیه ‘اوزن’ قزاقستان آغاز و پس از عبور از شرق دریای خزر به کشور ترکمنستان رسیده و پس از عبور از محدوده اترک در خاک ایران از اینچه برون به گرگان ادامه پیدا می کند.

طول این خط آهن که در شرق دریای خزر ساخته شده، حدود 908 کیلومتر است که 120 کیلومتر آن در قزاقستان، 700 کیلومتر در ترکمنستان و 88 کیلومتر در ایران قرار دارد.

این خط ریلی، کشورهای ‘سی.آی.اس (CIS)(آسیای میانه) را به خلیج فارس و کشورهای جنوب شرق آسیا متصل می کند.
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.