| کد خبر: 28890 |

احداثخط‌آهن شیراز - بوشهر با فاینانس چین / فارس کریدور ریلی منطقه می‌شود

تین نیوز | مدیرکل راه‌ استان فارس با بیان اینکه 2500کیلومتر راه‌آهن در این استان در حال احداث است، گفت: خط‌آهن شیراز-بوشهر در قالب فاینانس چین در حال انجام است، راه‌آهن شیراز-گل‌گهر-سیرجان نیز از محل اعتبارات 100 درصد دولتی توسط قرارگاه خاتم‌ اجرا می‌شود.
 
هوشنگ عشایری اظهار داشت:‌ در حوزه حمل‌ و نقل ریلی،‌ برنامه وزارت راه و شهرسازی در استان فارس‌ این است که این استان‌، چهارراه حمل‌ و نقل ریلی کشور شود.
 
وی با بیان اینکه هم‌اکنون در استان فارس احداث 2500 کیلومتر راه‌آهن تعریف شده است، افزود:‌ ‌خط‌آهن شیراز - اصفهان در دولت قبل به بهره‌برداری رسید و تکمیل شد، ‌همچنین خط‌آهن شیراز - بوشهر در قالب فاینانس چین توسط پیمانکار در حال انجام است.
 
وی اضافه کرد: راه‌آهن شیراز - گل‌گهر - سیرجان از محل اعتبارات 100 درصد دولتی توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء در حال انجام است.
 
عشایری با بیان اینکه راه‌آهن شیراز - اهواز هم جزو خطوط ریلی آماده‌ سرمایه‌گذاری است، اظهار داشت: راه‌آهن شیراز - جهرم - لار - بندرعباس نیز به عنوان دیگر مسیر ریلی به شر‌ط مشارکت بخش خصوصی مصوب شده است.
 
وی ادامه داد: اجرای عملیات عمرانی در این مسیر ریلی ‌‌هم‌اکنون به صورت نیمه فعال دنبال می‌شود اما مشکلات آن در حال رفع است.
 
مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس همچنین یادآور شد: دیگر پروژه ریلی این استان، ‌راه‌آهن شیراز - بوشهر - عسلویه به طول 640 کیلومتر که از شیراز شروع می‌شود و پس از عبور از فراشبند و فیروزآباد ادامه مسیر می‌دهد؛ در حال حاضر چهار قطعه از این مسیر در حال اجرا است که شامل قطعات 8، 10، 11 و 12 است.
 
عشایری اضافه کرد: دیگر مسیر ریلی‌ راه‌آهن یزد - اقلید - یاسوج است، این خط‌آهن ‌هم‌اکنون از مرز یزد وارد استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد شده است که این پروژه نیز در استان فارس در حال اجرا است.
 
مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان فارس یادآور شد: اگر این خطوط ریلی تکمیل شود استان فارس کریدور ترانزیتی و چهارراه ریلی منطقه در کشور خواهد شد‌.
 
لزوم احداث ایستگاه راه‌آهن جدید در نزدیکی فرودگاه شهید دستغیب
عشایری همچنین در خصوص احتمال جابجایی ایستگاه راه‌آهن شیراز از ‌قصر قمشه و انتقال آن به شرق شیراز و نزدیک فرودگاه شهید دستغیب برای اتصال به مسیر بوشهر، بیان کرد: شیراز به عنوان یک شهر طولی ‌32 کیلومتر طول و میانگین 7 کیلومتر عرض دارد، بنابراین لزوماً وجود دو ایستگاه راه‌آهن‌ برای شیراز دور از انتظار نیست، اما در حوزه حمل‌ و نقل ریلی اگر بخواهیم شیراز به عنوان هاب تعریف شود، ایستگاه راه‌آهن باید در جنوب‌ شرق شیراز تعریف شود به جای آنکه در غرب احداث شود در حالی که باید این ایستگاه به جنوب‌ شرق منتقل شود.
 
مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس ادامه داد: راه‌آهن شیراز - بوشهر، راه‌آهن شیراز - گل‌گهر - سیرجان، راه‌آهن شیراز - جهرم - لار - بندرعباس و راه‌آهن شیراز - اهواز به عنوان چهار مسیر ریلی اصلی کشور در جنوب شیراز قرار دارد که باید از طریق جنوب شرق به یکدیگر متصل شود،بنابراین باید ایستگاه اصلی راه‌آهن شیراز آنجا باشد البته ایرادی ندارد که اداره کل راه‌آهن فارس در ‌ایستگاه فعلی راه‌آهن شیراز باشد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.