| کد خبر: 2864 |

در دیدوبازدید نوروزی مدیرعامل و کارکنان صورت گرفت

◄ اعلام اهداف کلان راه‌آهن در سال ۹۳

تین نیوز | مدیرعامل راه آهن صبح امروز در بازدید نوروزی خود با مدیران و کارکنان اهداف کلان پیش روی راه آهن در سال جاری را تشریح کرد.
 
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، محسن پورسیدآقایی، مدیرعامل راه آهن، در بازدید نوروزی با مدیران و کارکنان راه آهن با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان "اقتصاد و فرهنگ، عزم ملی ومدیریت جهادی" از سوی مقام معظم رهبری گفت: معظم له در نامگذاری های سال های اخیر همواره بر مساله اقتصاد در کنار سایر موارد تاکید داشته اند و این مساله بیانگر آن است که اگر کشور از نظر اقتصادی توانایی داشته باشد ما می توانیم کشوری آباد و پیشرفته داشته باشیم.
 
وی افزود: رکن استقلال کشور ریشه در اقتصاد هر کشور دارد و اگر بنا داریم کشوری آباد و مستقل داشته باشیم باید در تمام عرصه ها از جمله سیاست و فرهنگ و ... به گونه ای عمل کنیم که بتوانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم.
 
به گفته مدیرعامل راه آهن در سال جاری که "اقتصاد و فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی" نام گرفته باید در زمینه کار و تلاش نیز فرهنگ سازی کنیم.
 
وی تصریح کرد: مدیریت جهادی در این شعار بدان معناست که در جهت افزایش کارایی گام برداریم و کشور و سازمان خود را توسعه دهیم و از مزایای آن بهره مند شویم.
 
پورسید آقایی با اشاره به اینکه پایه گذاری اهداف و برنامه ها در شرکت راه آهن نیز برمبنای همین شعار خواهد بود گفت: افزایش 20 درصدی عملکرد راه آهن در حوزه بار ازجمله اهداف کلان پیش رو خواهد بود ضمن ا ینکه باید این رشد را در سالهای پیش رو حفظ کنیم.
 
وی افزود: افزایش سرعت، نظم و کیفیت در حوزه مسافری از دیگر اهداف پیش روست که باید تلاش کنیم تا علاوه بر رشد کمی 12 درصد در جهت کاهش زمان سیر مبدا تا مقصد حرکت کنیم.
 
مدیرعامل راه آهن همچنین از افزایش تعداد واگن های مسافری و باری خبر داد و گفت: با توجه به فرسوده بودن بخشی از ناوگان مسافری در سالجاری باید 100 دستگاه واگن جدید مسافری توسط بخش خصوصی وارد ناوگان ریلی کشور شود و در بخش باری نیز به 4 هزار دستگاه واگن جدید نیازمندیم.
 
به گفته وی در سالجاری ناوگان ریلی نیازمند ورود 90دستگاه لکوموتیو است.
 
مدیرعامل راه آهن با اشاره به پروژه های در دست اجرا در سالجاری خاطرنشان کرد: بهسازی و بازسازی 467 کیلومتر و همچنین 2 خطه کردن 305 کیلومتر از از خطوط ریلی موجود از دیگر پروژه های مهمی است که بناست در حوزه زیربنایی اجرایی شود.
 
وی در ادامه از بازگشایی 23 ایستگاه راه آهن خبر داد و افزود: در سالجاری کار احداث ترمینال مسافری شماره 2 مشهد و همچنین برنامه ریزی برای تهیه و تدارک مقدمات اولیه ساخت ترمینال شماره 2 تهران آغاز خواهد شد.
 
پورسید آقایی تصریح کرد: برقی کردن محور تهران- مشهد با سرعت سیر 200کیلومتر در ساعت از دیگر پروژه های مهم سالجاری است که با انعقاد  قرارداد فاینانس آن در هفته آخر اسفند 92، در سالجاری شاهد آغاز عملیات اجرایی آن خواهیم بود.
 
مدیرعامل راه آهن پروژه بتنی کردن محور جنوب و برنامه ای کردن حرکت قطارهای باری را از دیگر برنامه های در دست اجرا برشمرد و گفت: با توجه به نقش پررنگ ترانزیت از نقطه نظر جغرافیایی و جایگاه منطقه ای ایران؛ با برنامه ریزی صورت گرفته در سالجاری پیش بینی افزایش 100 درصدی بار در این حوزه را خواهیم داشت.
 
پورسیدآقایی افزایش عملکرد راه آهن حفظ تعرفه را از دیگر برنامه های پیشروی در سالجاری برشمرد و خاطرنشان کرد: برای این منظور باید در جهت افزایش سهم راه آهن در حوزه جابه جایی بار و نزدیکی تعرفه آن به 65 درصد تعرفه حوزه جاده گام برداشت و این هدف یک برنامه ریزی بلند مدت نیاز دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سیدمرتضی ناصریان 0 0

    برای مدیرعامل راه آهن در انجام اهداف فوق آرزوی توفیق دارم. اگر بتوانند به این اهداف برسند عملا انقلاب تدریجی در بخش ریلی کشور را محقق کرده اند تا بجای پسرفت سالهای گذشته در بخش ریلی رشد توام سهم راه آهن در حمل بار و مسافر محقق شود. البته این نیازمند عزم عمومی و مدیریت جهادی است و لذا جلب همکاری جمعی بدنه راه آهن و شرکتهای همکار و ستاد وزارت و دولت لازم است.