| کد خبر: 27964 |

بازدید معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان از ایستگاه راه آهن اینچه برون

تین نیوز | معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان و معاون مراسم و تشریفات دفتر ریاست جمهور از ایستگاه راه آهن اینچه برون بازدید کردند و چگونگی مراسم افتتاح خط ریلی گرگان-اینچه برون مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان، معاون مراسم و تشریفات دفتر رییس جمهور،معاونان استاندارگلستان و جمعی از مسئولان وزارت راه و شهرسازی و استان گلستان از ایستگاه راه آهن اینچه برون بازدید کردند.
 
در این بازدید همچنین جلسه ای با حضور مسئولان حاضر تشکیل شد و در رابطه با نحوه چگونگی افتتاح راه آهن گرگان-اینچه برون گفتگوهایی صورت گرفت.
 
در این بازدید معاون مراسم و تشریفات دفتر رییس جمهور روند روابط میان ایران و ترکمنستان را رو به رشد عنوان کرد و گفت: راه آهن گرگان-اینچه برون با توجه به وجه بین المللی آن برای ایران حائز اهمیت است که به همین دلیل در ملاقات میان روسای جمهور دو کشور ایران و ترکمنستان گفتگوهایی در رابطه با افتتاح این خط ریلی صورت گرفت و مقرر شد تا وزرای خارجه در رابطه با کم و کیف افتتاح آن با یکدیگر مذاکره کنند.
 
بهمن حسین پور همچنین از علاقه دکتر روحانی برای پذیرا بودن روسای جمهور ترکمنستان و قزاقستان در گرگان جهت برگزاری مراسم افتتاح این خط ریلی خبر داد و افزود: تمامی مقدمات جهت برگزاری مراسم افتتاحی مناسب با این راه آهن بین المللی برنامه ریزی شده که امید داریم به نحو احسن به اجرا برسد.
 
معاون وزیر خارجه ترکمنستان در بازدید از ایستگاه راه آهن اینچه برون طراحی آن را مناسب و بی نقص اعلام کرد و اظهار امیدواری کرد بتوان از ظرفیت این ایستگاه جهت تبادل بار و مسافر بین دو کشور به بهترین شکل ممکن بهره برداری نمود. بردی متیف گفت که امیدواریم افتتاح این کریدور ریلی زمینه هر چه بیشتر همکاری دو کشور را فراهم نماید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.