| کد خبر: 27853 |

پل تقاطع غیرهمسطح گمیشان در گلستان به بهره‌برداری رسید

تین نیوز | پل تقاطع غیرهمسطح شهر گمیشان در استان گلستان برای عبور خط آهن گرگان- اینچه برون با حضور محمد شریعتمداری، معاون اجرائي رئیس جمهور و علی نورزاد، مدیرعامل شرکت ساخت و زیربناهای حمل و نقل به بهره‌برداری رسید.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، مدیر پروژه تقاطع های غیرهمسطح خط آهن گرگان-اینچه برون درباره این تقاطع گفت: این تقاطع در کیلومتر 40 طرح با 130 میلیارد تومان اعتبار ساخته شده و به بهره‌برداری رسید.

شهرام موسایی اظهار کرد: این تقاطع به طول 750 متر و ارتفاع 9 متر در مدت 5 ماه ساخته شده است.
وی افزود: در مسیر خط آهن گرگان-اینچه برون 10 تقاطع غیرهمسطح وجود دارد که در فاز نخست 6 تقاطع به بهره برداری می‌رسد که 4 تقاطع آن آماده و 2 تقاطع دیگر نیز تا دو هفته آینده آماده بهره‌برداری است.

مدیر پروژه تقاطع های غیرهمسطح خط آهن گرگان-اینچه برون تصیح کرد: چهار پل دیگر نیز در فاز دوم پس از تکمیل این پل‌ها ساخت آن در تقاطع پترشیمی و اترک آغاز می‌شود.

خط آهن ایران-ترکمنستان-قزاقستان قرار است به زودی تکمیل و با حضور روسای جمهور سه کشور به بهره‌برداری برسد.

طول خط راه‌آهن ایران - ترکمنستان - قزاقستان، حدود 910 کیلومتر است و کارشناسان بخش حمل و نقل بین‎المللی معتقد هستند که با راه‎اندازی این خط، بیش از 600 کیلومتر از طول مسیر حمل و نقل بین‎المللی کشورهای مشترک المنافع تا خلیج فارس و اروپا کاهش می‌یابد.

حدود 700 کیلومتر از این مسیر ریلی در خاک ترکمنستان، 82 کیلومتر آن در ایران و 120 کیلومتر باقیمانده در خاک قزاقستان واقع است و با راه‌اندازی این خط راه‌آهن که راهگذر ریلی شمال-جنوب» نیز نامیده می‎شود، زمان حمل و نقل و ترانزیت کالا از این مسیر ریلی، دو شبانه‌روز و هزینه‎های بخش حمل و نقل کاهش می‌یابد و در مجموع، سالانه 10 تا 12 میلیون تن کالا از این مسیر ریلی جابه‌جا می‌شود.  

محمد شریعتمداری معاون رئیس جمهور و علی نورزاد، مدیرعامل شرکت ساخت و زیربناهای حمل و نقل معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای بررسی وضعیت اجرای طرح خط آهن ایران-ترکمنستان-قزاقستان به گلستان سفر کردند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ع. م 0 0

    باسلام ظاهرا در مبلغ ساخت اشتباه شده است چون ۱۳۰ میلیارد ریال قیمت ساخت خود محور است نه یک تقاطع ۷۵۰متری ضمنا در این سفر و افتتاحیه اقای پورسید اقایی حضور نداشتند و اقای دکتر نورزاد مدیرعامل شرکت ساخت که متولی ساخت پروژه هستند حضور داشتند. تین نیوز: با تشکر از دقت نظر شما. در خبر ارسالی روابط عمومی راه و شهرسازی استان گلستان به تین نیوز، " مدیرعامل راه آهن " درج شده بود که اصلاح شد.