| کد خبر: 27701 |

پیشرفت راه آهن غرب کشور در منطقه نهاوند رضایت بخش نیست

تین نیوز | عضو و سخنگوی هئیت ریئسه مجلس و نماینده معین مردم شهرستان نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: روند پیشرفت احداث راه آهن غرب کشور در منطقه نهاوند به خصوص محور ملایر-نهاوند رضایت بخش نیست.
 
بهروز نعمتی اظهار داشت: راه‌آهن نهاوند ــ کرمانشاه از پروژه‌های مهر ماندگار دولت گذشته است که قرار بود تا پایان عمر دولت دهم به بهره برداری برسد اما با گذشت ۱۵ ماه از پایان دولت قبلی این پروژه هنوز آماده بهره برداری نیست.
 
نعمتی گفت: عملیات اجرایی راه‌آهن غرب کشور در نخستین سال دهه ۸۰ آغاز و وعده‌های فراوانی برای ساخت آن داده شد اما در ۱۰ سال ابتدایی به دلیل آنچه کمبود بودجه اعلام شده پیشرفت فیزیکی این پروژه ناامید کننده بود.
 
نعمتی افزود: کار اجرای راه آهن غرب کشور در محدوده شهرستان نهاوند هفتم اردیبهشت سال ۸۹ با حضور وزیر راه و ترابری وقت شروع شده اما با گذشت پنج سال تنها ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
 
وی بیان داشت: پروژه راه آهن نهاوند خط ارتباطی ایران و عراق است که ریل گذاری خط راه آهن ملایر - نهاوند ۴۷ کیلومتر طول دارد.
 
عضو و سخنگوی هئیت ریئسه مجلس و نماینده معین مردم شهرستان نهاوند در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: راه آهن نهاوند از پروژه های ملی و مهر ماندگار دولت قبلی است که عملیات اجرایی آن با اعتبار بیش از ۲۵ میلیارد تومان از اردیبهشت سال ۱۳۸۹ آغاز شد و قرار بود مطابق برنامه، عملیات زیرسازی آن تا پایان تابستان سال ۱۳۹۲ به پایان برسد.
 
بهروز نعمتی اظهار داشت: پروژه احداث راه آهن ملایر-نهاوند در حال حاضر به دلیل کمبود اعتبار و کمبود ریل متوقف شده که مورد قبول و رضایت مردم شهرستان نهاوند نیست.
 
نعمتی گفت: وزیر راه و شهرسازی باید با حمایت جدی و دستور ویژه نسبت به احداث و راه اندازی سریعتر راه آهن ملایر-نهاوند اقدام کند تا روند بهره برداری از این پروژه بیشتر دچار فرسودگی زمان نشود

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.