| کد خبر: 27221 |

رئیس دستگاه قضا به موضوع راه آهن مشهد - بجنورد - گرگان ورود پیدا کرد

تین نیوز | رئیس مجمع نمایندگان مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی از ورود رئیس دستگاه قضا به اجرایی شدن پروژه ریلی مشهد-بجنورد- گرگان خبر داد.
 
موسی الرضا ثروتی اظهار کرد: در پیگیری‌های انجام شده، آیت الله لاریجانی نیز بر تعیین تکلیف اجرایی شدن این پروژه ریلی تاکید کرده است.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با ارائه طرح استیضاح آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی، در نشستی با رئیس مجلس، قول‌هایی برای اجرایی شدن راه آهن مشهد-بجنورد گرگان داده است.
 
وی گفت: وزیر راه و شهرسازی در این نشست قول داده اجرای این راه آهن در دو هفته تعیین تکلیف شود اما این زمان به پایان رسیده و هنوز این امر محقق نشده است.
 
وی تصریح کرد: مجمع نمایندگان استان‌های خراسان رضوی، خراسان‌شمالی، گلستان، مازندران و گیلان نامه‌ای به دکتر روحانی پیرامون این مساله تقدیم کردند و رئیس جمهوری نیز در دستور شتاب بخشی در امور مربوطه را صادر کرد.
 
وی افزود: در مکاتبه‌ای با دکتر آخوندی، از ایشان خواسته‌ام یا قرار داد جدید با پیمانکار جدید منعقد کند و یا به قرار داد کنونی با شرکت چینی "سایناهیدرو" پایبند بوده و کا را اجرایی کند.
 
رئیس مجمع نمایندگان مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی افزود: هم اکنون شمار امضاهای نمایندگان خواستار استیضاح وزیر راه و شهرسازی به 24 امضا رسیده است.
 
وی اظهار کرد: اجرای طرح راه آهن مشهد- بجنورد- گرگان که قرار بود در دولت دهم اجرایی شود، به علت مشکلاتی که در دولت یازدهم ایجاد شد، یک سال عقب افتاده است.
 
ثروتی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده وزارت اطلاعات ایراداتی به این طرح گرفته است گفت: وزارت اطلاعات باید موضع خود را در برابر این ادعا اعلام کند.
 
وی افزود: وزیر راه و شهرسازی باید هرچه زودتر تکلیف اجرایی شدن راه آهن مشهد-بجنورد-گرگان را مشخص کند.
 
وی تصریح کرد: آقای آخوندی باید قرار داد دولت قبلی را اجرایی کند و یا کار را به پیمانکار جدید واگذار کند.
 
رئیس مجمع نمایندگان مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: راه آهن بجنورد- اسفراین-جوین تا سال94 آماده بهره برداری می‌شود.
 
ثروتی اظهار کرد: در نشستی که ماه گذشته با رئیس مجلس شواری اسلامی و وزیر راه و شهرسازی برگزار شده، آقای آخوندی قول داده تا دو ماه دیگر راه آهن بجنورد-اسفراین به پیمان گذاشته شود.
 
نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی افزود: این پروژه ریلی از سه سال گذشته اعتبار دارد و اجرای آن از طرف جوین به طول 30 کیلومتر و از طرف اسفراین به طول 20 کیلومتر آغاز شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • دون پایه راه آهن 0 0

    جناب آملی لاریجانی دامه عزته! ورود جنابعالی را خیرمقدم عرض مینمایم!اما نکته ای بسیار قابل تامل وجود دارد!!!آیا فکرمی کنید با ورود حضرتعالی به این جنگل مولایی که در راه آهن جمهوری اسلامی برپاست به نتیجه ای خواهیدرسید؟؟؟؟؟ من که بعید میدانم!!چون به قدری عزیزان زعمای مصدرنشین راه آهن قوی وپرمدعا ورانت باز هستند که کارشناسان زبده شما را درامرقضا به خطا بیاندازند. ایام عزت مستدام