| کد خبر: 262 |

پورسیدآقایی در پاسخ به تین نیوز عنوان کرد:

◄ ترانزیت‌تایم و مقررات دست و پاگیر، مهم ترین مشکلات ترانزیت ایران / انتقاد از قانون مبارزه با قاچاق کالا

تین نیوز | مدیرعامل راه آهن گفت: علیرغم پایین بودن هزینه ترانزیت در ایران، مقررات اداری زیاد و کنترل‌های انجام شده باعث کاهش حجم ترانزیت شده است.

محسن پورسیدآقایی در حاشیه یک نشست مطبوعاتی، در پاسخ به سؤال خبرنگار تین نیوز مبنی بر اینکه در حال حاضر مهم ترین مانع بر سر راه ترانزیت چیست؟ گفت: مهمترین مشکل ترانزیت در ایران در حال حاضر، بحث ترانزیت‌تایم و مقررات اداری دست و پاگیر است. ایران به لحاظ هزینه در مقایسه با سایر کشورها قیمت خیلی ارزان‌تر است. چون سوخت و جاده در ایران ارزان است و راه آهن نیز بالطبع مشکلی بابت هزینه وجذب ترانزیت ندارد.

وی تأکید کرد: بیشترین مشکل ما بحث مقررات و همچنین کنترل‌هایی که باید صورت بگیرد، است. از طرفی قانون مبارزه با قاچاق کالا نیز که اخیراً تصویب شده، موجب ابهام شرکت‌های خصوصی بین المللی شده است. آنها احساس می کنند کار برای آنها سخت تر خواهد شد و اجرای این قانون حتی ممکن است باعث کاهش بیشتر ترانزیت در ایران شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: برای مبارزه با قاچاق کالا سخت‌گیری‌های زیادی شده است و باری که وارد کشور می‌شود، ارگان‌ها و واحدهای مختلف نظارت خود را خواهند داشت و به نظر من حل مشکل ترانزیت در سایه ساماندهی یکسان در امر ترانزیت ممکن خواهد بود. در حال حاضر 19 ارگان به بار وارد شده، نظارت دارند و باید برای ورود بار از این 19 ارگان مجوز گرفت که کار سختی است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.