| کد خبر: 25772 |

راه آهن ایران - ترکمنستان - قزاقستان برای بهره برداری آماده شد

تین نیوز | معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار گلستان از آماده بهره برداری بودن راه آهن بین المللی ایران - ترکمنستان - قزاقستان خبر داد و گفت: برخی نواقص و کمبودهای این پروژه نیز به مرور زمان رفع می شود.
'علی مرگدری'  افزود: این پروژه در هفته های آینده با حضور روسای جمهوری و برخی مقامات عالی رتبه سه کشور ایران، ترکمنستان و قزاقستان به بهره برداری خواهد رسید.
 
وی بدون اشاره به کمبودها و نواقص جزیی باقی مانده در این پروژه، گفت: برنامه ریزی های لازم برای برطرف کردن این نواقص انجام شده است.
 
مرگدری با یادآوری برگزاری جلسات هفتگی پیگیری و هماهنگی تکمیل و بهره برداری از این پروژه در گلستان، اضافه کرد: برخی معاونین وزیر راه و شهرسازی و راه آهن جمهوری اسلامی نیز از این پروژه بازدید کرده اند.
 
وی گفت: صبح پنجشنبه نیز 'سیدمسعود نصر آزادانی' معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی از روند عملیات اجرایی این پروژه بازدید کرد و برای افزایش نظارت فنی و کیفی یک ناظر مقیم نیز معرفی شده است.

آنه محمد کوسه غراوی' عضو هیات مدیره راه ‎آهن جمهوری اسلامی ایران در هفته جاری در جلسه پیگیری و هماهنگی پروژه راه‎آهن ایران ـ ترکمنستان و قزاقستان در گرگان گفته بود، این پروژه تا 15 آبان امسال به بهره‎ برداری خواهد رسید.
 
به گفته وی، عملیات ریل ‎گذاری این پروژه درحوزه ایران (گرگان - اینچه برون) تقریبا به پایان رسیده و عملیات نصب علائم ثابت و الکترونیک آن در حال انجام است.
 
طول راه آهن ایران - ترکمنستان - قزاقستان حدود 910 کیلومتر است و کارشناسان بخش حمل و نقل بین‎المللی معتقدند که با راه‎اندازی این خط 600 کیلومتر از مسیر حمل و نقل بین‎المللی کشورهای مشترک المنافع تا خلیج فارس و اروپا کاسته می شود.
 
حدود 700 کیلومتر از این مسیر ریلی در خاک ترکمنستان، 82 کیلومتر آن در ایران و 120 کیلومتر باقیمانده در خاک قزاقستان واقع است.
 
با راه اندازی این پروژه زمان حمل و نقل و ترانزیت کالا و هزینه های آن به صورت قابل ملاحظه ای کاهش خواهد یافت و در مجموع سالانه 10 تا 12 میلیون تن کالا از این مسیر جا به جا خواهد شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • Alex Dunn 0 0

    پس اتصال راه آهن ترکمنستان در سال ۱۳۷۴به سرخس واحداثفرودگاه الماس سرخس برای چه بود؟ آیا این خط آهن دوباره کاری نیست؟ سرخس با داشتن منطقه ویژه اقتصادی و اتصال ریلی به مشهد گزینه بهتری نیست؟ آیا اینچه برون گلستان توانائی تعویض بوژی دارد؟ عرض ریل خط آهن جدید با ابعاد روسی است یا ابعاد ایرانی؟ آیا این اتصال مرزی برای حمل بار است یا مسافر؟ اگر مسافری است اصلا توجیه ندارد۰ اتصال به بندر عباس از طریق سرخس کوتاهتر است، اگر هدف انتقال کالا باشد۰بهرحال از این چاقوهای بی دسته زیاد دیده ایم۰

  • مسعود امیدوار 0 0

    اخیرا مقامات گفتند طرح ۷۵ درصد ساخته شده و معلوم نیست چگونه بیست روزه می خواهد پروژه رذا تمام کنند.