| کد خبر: 24104 |

تامین ریل مورد نیاز کشور با فاینانس چینی / بهره‌برداری از راه‌آهن تهران - همدان سال آینده

تین نیوز | عضو کمیسیون انرژی مجلس با اعلام این‌که وزارت راه به‌دنبال تامین ریل مورد نیاز پروژه‌های راه‌آهن کشور از طریق فاینانس از چین است، گفت: راه‌آهن تهران-همدان پایان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
 
ابراهیم کارخانه‌ای در رابطه با جدیدترین وضعیت راه‌آهن همدان-تهران، اظهار کرد: بخش اول راه‌آهن تهران-همدان یعنی از پرند تا ساوه به‌طور کامل ریل‌گذاری شده است. از ایستگاه رباط‌کریم تا پرند هنوز حدود 50 تا 60 درصد به اتمام رسیده و بقیه آن مانده است.
 
وی با بیان این‌که طول خط‌آهن ساوه-همدان 170 کیلومتر است، تصریح کرد:  زیرسازی این پروژه کاملا  و در بخشی از آن روسازی انجام شده ضمن آنکه روسازی مقداری از این خط ریلی انجام شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: راه‌آهن تهران-همدان در سال 83 در سفر رهبر معظم انقلاب امکان سنجی آن به تصویب رسید. در سال 84  این پروژه تحت عنوان تهران-همدان-سنندج به تصویب مجلس رسید و سرانجام عملیات اجرایی این پروژه‌ نیز از سال 85 شروع شد.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این‌که هنوز هم عملیات اجرایی راه‌آهن تهران-همدان ادامه دارد، اظهار کرد:‌ برابر با جدول زمانی ‌این راه‌آهن باید سال گذشته به بهره‌برداری می‌رسد، اما با توجه به مسئله تحریم‌ها و کاهش اعتبارت  عمرانی عملا وقفه‌ای در پیشرفت این راه‌آهن به‌وجود آمد. البته در حال حاضر عملیات اجرایی ادامه دارد منتها مهم‌ترین مسئله تامین ریل است.
 
وی ادامه داد: برنامه‌ای در حال پیگیری است که ریل مورد نیاز چند پروژه ریلی را از طریق فاینانس از چین تامین کنند. اگر این اتفاق روی دهد و ریل تامین شود راه‌آهن تهران-همدان تا پایان سال آینده به اتمام می‌رسد.
 
وی  تاکید کرد:  گرچه مسئولان وزارت راه اعلام کرده‌اند راه‌آهن تهران-همدان جزو اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است، اما انتظار داریم توجه بیشتری به این پروژه شود. چراکه مردم به شدت در انتظار اتمام این پروژه هستند.
 
نماینده همدان در مجلس همچنین یادآور شد:‌ ایستگاه اصلی راه‌آهن تهران-همدان در 3 کیومتری شهر همدان  قرار دارد که برای راحتی مردم یک ایستگاه در نزدیک شهر ایجاد خواهد شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    با سلام ۳km فاصله مناسبیه با توجه به گسترش شهر در سالهای آینده خواهش میکنم ایسگاه جدید ساخته نشود بلکه یه مسیر دسترسی خوب و استاندارد برای آن ایجاد شود

  • عبدالله 0 0

    من به محل استقرار راه آهن رفته ام فاصلیه زیادی است و خیلی بیشتراز ۳ کیلومتر و شاید منظوراز۳کیلومتر از شهرک مدنی منظور بوده ولی از مرکز شهر حساب کنید خیلی بیشتراست درست سمت چپ روستای شورین قرار گرفته است رفت و آمد بسیار مشکل خواهد بود ولی اگر حد اقد در محدوده ترمینال و یا نزدیکی نمایشگاه دائمی در نظر گرفته شود مناسب است البته این یک نظر است و اما اینکه پایان سال آینده!!!! واقعا مجریان عزیز خسته نباشند چون استارت آن از سال ۱۳۶۴ بوده یعنی سی سال پیش و همیشه وعده سال آینده را داده اند برای نمونه سال گذشته تیرماه ۱۳۹۲ معرفی و بعد تیرماه ۱۳۹۳ و بعد ۱۳۹۴ و اکنون پایان سال ۹۴!!!!! حالا تاریخ بعدی را کی اعلام کنند الله اعلم!!!!