| کد خبر: 2158 |

مدیر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات شرکت حمل و نقل رجا در گفتگو با تین نیوز:

طرح لحظه‌ای رسیدگی به شکایات به صورت ۲۴ ساعته در قطارهای رجا اجرا می‌شود

سامانه 1539 قدمت 10 ساله دارد و در سال جدید و با روی کار آمدن آقای موسوی نژاد تصمیم گرفته شد که مدت زمان پاسخگویی به شکایات مسافران کاهش یابد.

مدیر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات شرکت حمل و نقل ریلی رجا از راه اندازی طرح لحظه ای رسیدگی به شکایات به صورت 24 ساعته در قطارهای رجا خبر داد. 
حسین قربانی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز در خصوص خدمات سامانه  1539 شرکت رجا گفت: این سامانه قدمت 10 ساله دارد و در سال جدید و با روی کار آمدن آقای موسوی نژاد تصمیم گرفته شد که مدت زمان پاسخگویی به شکایات مسافران کاهش یابد. 
وی افزود: این سامانه با داشتن 30 کارمند پاسخگو که در طول روز با 18 اپراتور و شبانه با 12 اپراتور به مسافران خدمات ارائه  کرده و پاسخگوی شکایات آنهاست.
قربانی ضمن اشاره به کاهش زمان رسیدگی به شکایات مسافران گفت: در سال گذشته میانگین مدت زمان رسیدگی به شکایت 3.8 روز بود، در 6 ماه نخست سال 92 این مدت به 2.5 روز کاهش یافت و در حال حاضر این زمان به 1.5 روز رسیده است.
مدیر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات رجا گفت: سالیانه در حدود 3 میلیون تماس ثبت می شود که امسال تا بهمن ماه این رقم به 2 میلیون و 700 هزار رسیده است.
وی همچنین با اشاره به خدمات جدید پیامکی 3000139 رسیدگی به شکایات رجا گفت: مسافران می توانند با ارسال پیامک نیز شکایات خود را به گوش مسئولان رجا برسانند.
این مسئول رجا از طرح ویژه رسیدگی لحظه ای به شکایات مسافران در داخل قطار خبر داد و گفت: از سه ماه قبل این طرح برای اولین بار در بخش ریلی اجرا شده است و به صورت 24 ساعته به شکایات مسافران رسیدگی می شود.
قربانی تشریح کرد: برای مثال اگر مسافری در داخل قطار از طریق تماس یا پیامک شکایت کند، بلافاصله رئیس قطار به وی مراجعه کرده و به شکایت وی رسیدگی خواهد کرد و در صورتیکه این مشکل در قطار قابل حل نبود به وی توضیحات لازم داده شده و از وی دلجویی خواهد شد.
وی از راه اندازی طرح نظرسنجی آنلاین در رجا خبر داد و افزود: در این طرح روزانه به مسافران داخل قطار پیامک زده یا با آنها تماس گرفته می شود و نظر آنها را در مورد خدمات جویا می شویم که با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شده است.
مدیر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات رجا یادآور شد: شکایات مسافران در سه سطح به اطلاع مدیران ارشد رجا می رسد. سطح اول CRM (سامانه ارتباط با مشتری) است که هر اداره کل یک رابط  CRM دارد، سطح دوم تهیه «بولتن صدای مسافر» است که شامل تجزیه و تحلیل شکایات مردم در طول هفته بوده و در اختیار مدیرعامل، هیئت مدیره و معاونین قرار می گیرد.
قربانی افزود: سطح سوم مطرح کردن و تجزیه و تحلیل مشکلات به صورت هفتگی در جلسه ستاد نظارت بر قطارهای مسافرتی (شامل معاون اجرایی، معاون فنی و تمام مدیران ستادی) است.
وی در پایان ضمن اشاره به موفقیت تقریباً 100 درصدی رجا در پاسخ به شکایات مطرح شده افزود: انتظار داریم مسافران با همکاری صمیمانه، مشکلات موجود در داخل قطار را از طریق تماس یا پیامک به گوش مسئولان برسانند تا برای حل مشکلات راه حلی مناسب انتخاب شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 27 4

    اول مسائل زیر بنایی را حل کنید. هنوز مشکلات فراوانی در سرمایش و گرمایش قطارهای مسافری داریم. توقفهای خارج از برنامه و… اگر این مسائل حل شد دیگر نیازی به اپراتور شبانه و روزانه و پیامک ندارید. آمار شکایت هم از ۳ میلیون به کمتر از ۳ هزار خواهد رسید.

    • محمود پارسا 27 3

      واقعا متاسفم برای خودم که هرجای این مملکت دست میزاری هزارتا عیب و ایراد ازش درمیاد فکر کنم در کل دنیا کثافت ترین قطار و بی مسولیت ترین پرسنل قطار در ایران باشه .حرومتون باشه پولایی که از ملت میگیرید

  • عباسی 31 2

    خواننده محترم، سوال من از شما اینست که وقتی رییس قطار خود را مالک و خدای قطار می داند و همه پرسنل قطار و حتی مسئولان ایستگاه های بین راهی توانایی برخورد با ایشان را حتی با سن و سال زیر ۳۵ سال ندارند و ایشان هم ابراز می کنند که تشخیص من ملاک و قانون قطار هست باید درد دل را به کجا برد؟ وقتی که همه عوامل چه از نیروی انتظامی و چه خود پرسنل راه اهنی که شاید به دلیل ترس از رییس قطار و مسائل دیگر در طول مسیر حتی حاضر به شنیدن حرف مسافر غریب و بدبختی که چاره ای به جز مسافرت با قطار را بدلایل مختلف ندارد و حتی زمانیکه برای دفاع از حقش باعثبوجود امدن بگو مگوهای لفظی گردیده و اقایان از خودراضی از هر نوع پرونده سازی و حتی اهانت به خانواده ام کوتاهی نمی کنند و همه ابزارها و شرایط هم به نفع خود با توجه به اشنایها استفاده می کنند و حتی حاضر نیستند تنها یک برگ سفید کاغذ که برای اخذ حداقل شهادت و امضاء دیگر مسافران شاهد جریانات رد و بدل شده بین مسافر و رییس قطار بدهند به جز ذات اگاه خداوند عالم باید درد دل را به چه کسی گفت و به چه کسی پناه برد؟ واقعا " کسی هست که پاسخگو باشد؟ اگر هست و کسی او را می شناسد محبت نماید و به من هم معرفی کند تا حداقل حرف دلم را به او بگویم ۰۹۱۳۱۶۳۹۱۵۲. در ضمن یادم رفت که بگویم موبایلی برای تماس از داخل قطار به بیرون بدلیل سوختن سیمکارتم نداشتم

  • حرف حق 23 3

    مسافر عزیز اقای عباسی. از دکتر اقایی بپرسید که چرا شغل رییس قطار که طبق مصوبه ی ۲/۵ / ۹۲ معاونت توسعه ریاست جمهوری حاکمیتیه.. و ابزار نظار ت دولت و رابط مردم و دولت است رو میخواد بده بخش خصوصی که دیگه صدای مردم هم به گوش هیچ کی نمیرسه رییس قطار شرکتی همینه. چون از رییس شرکت میترسه باید لاپوشونی کنه. و الا ابروی شرکت میره و دولت جریمه اش میکنه. فقط دکتر اقایی شاید دادتو بگیره. بقیه[…] برا خودشون سالهاست.

  • حرف حق 11 0

    اقا چرا تمام مطالب را نوشتید سانسور شماره نامه ها و بقیه ی مطالب بدور از اخلاق حرفه ای …اگه توهینی شد شما ننویسید…واقعا که…

  • محمد علی یواش رو 3 10

    من بعنوان یک رییس قطار از حاج اقا راشدی و جناب پورسید اقایی و مهندس جعفری تشکر میکنم که تکلیف قضیه ریس قطاری رو روشن کردن چون خیلی ها بابالا رفتن از کول ریس قطارها و گرفتن پول از شون دنبال کسب منافع خودشون بودن دورود بی پایان به دکتر پورسید اقایی و حاجی سید ممد راشدی

    • ساده ای که با قطار رجا مسافرت رفت 10 0

      واقعا خجالت نمیکشید که اینقدر به شعور مردم توهین میکنید، نه واقعا خجالت نمیکشید؟ اینهمه پول میگیرید و بلیط کوپه چهار تخته میفروشید، بعد میگید بخاطر کرونا کوپه های 4 نفره را دو نفری کردیم، بعد میاید با همون قیمت سابق کوپه 4 نفره را به 3 نفر میفروشید، ادعاتونم میشه که پروتکل های بهداشتی را رعایت میکنید، بابا بس کنید ، جمع کنید خودتونو، خیر سرم بلیط برای اهواز گرفتم اونوقت نه گرمایش داره، نه سرویس بهداشتی، نه مهماندار با تربیت، نه ... دیگه بهتون اعتماد نمیکنم و با شرکت دیگه ای مثل بن ریل سفر میکنم. حرومتون باشه

  • احد موثق 11 0

    سلام جهت عزیمت به مشهد مقدس از تبریز با خرید بلیط از شرکت و با راهنمایی فروشنده با پرداخت اضافه بها از کوپه های دارای تلویزیون تهیه کردم متاسفانه موقع رفت بنا اظهار خدمه دی وی وی خراب بود چیزی پخش نکردند موقع برگشت یک تیزر ۱۵ دقیقه ای مربوط به خدمات شرکت رجا را پخش و در مقابل سوال مردم گفتند که شرکت اینرو داده به ما چه. خدا شاهد است به خودم خیلی متاسفم فقط یک بار خواستم مثلا لذت مسافرت با قطار را ببیند و با آن تعریفی که طبق گفته فروشنده به خانواده ام گفته بودم هم دروغگو شدم هم شرمنده. جالب بدانید روی بلیط نوشته شده حرکت رسیدن به مقصد شش و بیست دقیقه در حالی ساعت ده و نیم شب رسیدم در مقابل سوال جواب دادند برو شاکر باش دیگر ساعت یازده رسیده بود سوال می کنم چرا کولر خوب کار نمی کنه جواب دادند سالن شما فقط مشکل داشت بقیه حله. حیف. چرا عاقل کند کاری … شماره قطار رفت ۴۸۰ از تبریز به مشهد و قطار برگشت ۴۸۱ از مشهد به موثق

  • محمدسهیلی 10 1

    سلام, من در مورخ ۱۹/۶ / ۹۴ خانواده ام را با قطارخواف تهران از تربت حیدریه فرستادم, کارمند شما هنگام جمع اوری بلیط قطار,[…] معنی اینکار چیه؟؟

  • سعیداهتمام بر 0 5

    با سلام ترو خدا به مشکل من هم که سر مانور چی ریلباس وترن ست هستم رسیدگی نمایید الان حدود ۲۰روز است که درب منزل سازمانی ام را بدون اخطار پلمپ کردند ومی دانند که حق با بنده است ولی دست از ازیت بر نمی دارنند ترو خدا این شب عیدی بما کمک کنید والا منو بچهایم از صبح تاشب سر کار ودرس هستیم با تشکر

  • قهرمانی 5 1

    با سلام اینجانب در مورخه ۲۱/۴ / ۹۵ با قطار ۱۵/۱۵ تهران زنجان عزیمت کردم که مشکلاتی به قرار زیر مشاهده گردید ۱ - کل سالن قطار برای همه مسافرین دارای دو سرویس بهداشتی بود که یکی از آنها معیوب بوده و در طول سفر یکسره حدود ۱۰ نفر در صف دستشویی بودند ۲ - در طول سفر حتی یک بطری کوچک اب آشامیدنی به مسافران داده نشد و برای تهیه آب بایستی تا انتهای سالن رفته وبا پرداخت پول اب آشامیدنی میگرفت ۳ - قطار فاقد هرگونه رسانه صوتی وتصویری بود ۴ - هیچکدام از صندلی ها حالت بخواب نداشت و به ناچار تا مقصد بایستی به حالت آماده باش مینشستی ۵ - قطار فاقد فضای کافی در بین واگن بوده و جای مناسبی برای قرار دادن ساکهای مسافرتی نداشت که مشکلاتی را ایجاد میکرد ۶ - قطار فاقد تهویه مطبوع بود و با توجه به نداشتن درب مابین واگن ها گاها بوی همان یک عدد سرویس بهداشتی کل سالن ها را میداشت ۷ - مبلغ دریافتی ۱۸۱۰۰۰ ریال برای این مسیر و چنین امکاناتی بیش از حد بوده و اتوبوس خیلی بهتر از این بود ۸ - موقع خرید بلیط چه از طریق اینترنت و چه از طریق ایستگاههای فروش بلیط بایستی عدم وجود امکانات به شرح مسافرین برسد تا اینکه مسافر بتواند حق انتخاب داشته باشد در ضمن داخل قطار صورتجلسه ای بابت مشکلات تنظیم و تعدادی از مسافرین امضا کردند که یک برگ از ان تحویل رییس قطار داده شد و برگه دوم دست بنده میباشد در صورت لزوم به ارائه مدرک میتوانید پیگیر شوید با تشکر از شما لطفا رسیدگی فرمایید

  • جلیلی 4 1

    دوهفته پیش به همراه پسرم که زیر دوسال سن دارد، از اصفهان به مشهد عازم شدم، درکمال تعجب دیدم که بلیط واسه پسرم صادر شد، اما چون اطلاعات کافی نداشتم چیزی نگفتم. الان پرسیدم میگن زیر دوسال بلیط صادر نمیکنن، من که یه صندلی داشتم، پس بلیط پسرم برای چی بود.. چجوری میتونم پولمو پس بگیرم. راهنمایی کنین لطفا

  • 3 0

    هفته دولت را تسلیت عرض میکنم با این خدمت رسانی به مردم!!!!! در هفته دولت در تاریخ ۹۵/۶ / ۲ در قطار صبح تهران قم، آلودگی هوا و بوی دود قطار به حدی بود که دچار نفس تنگی و سردرد و سوزش چشم و سوزش گلو و دیگر علائم مرگ شدیم. اعتراض مسافران به رئیس و مامورین قطار به جایی نرسید و گفتند که دیزل این قطار از تهران مشکل داشته و علیرغم مخالفتها بازهم مسافران را سوار کرده و قطار را به راه انداختند. واقعاً از این خدمت رسانی مسئولین به ملت به قیمت جان و سلامتی ملت باید قدردانی کرد!!!!!!!!!!!!!! آیا کسی هست که جوابگو باشد؟؟؟!!!

  • Naserkh @ yahoo. com 0 0

    سلام ۱ - زمان حرکت قطار از زنجان به تهران مناسب نمیباشد یعنی اگر دانشجوی دختر ما از زنجان ساعت ۱۹ حرکت کند حداقل ساعت ۲۴ تهران میرسه که بهیچ وجه مناسب نیست ساعت ۳ یا ۴ مناسب میباشد ۲ - کیفیت قطارها نیز بسیار پایین میباشد چرا قطارهای پردیس از این مسیر برداشته شدند؟

  • Shiva. khorshid۱۹۹۴ @ gmail. com 0 0

    قطار های مسیر تهران زنجان همگی فرسوده و کند هستند در ضمن ساعت حرکت همین قطارهای نامناسب برای دانشجویان که بخش غالب مسافرین این مسیر را تشکیل می دهند اصلا مناسب نیست. برای مثال ساعت حرکت قطار زنجان - تهران ٧ عصر میباشد و ساعت رسیدن به مقصد حدود ساعت ١ بامداد است. لطفا در جهت بهبود ساعت حرکت قطار ها اقدام کنید

  • 1 0

    سلام با ارزوی توفیق وسلامتی لطفا در مورد برخورد پرسنل قطار محلی ازادور به مشهددر تاریخ ۱۵/۶ / ۹۵ تذکر بدهید بر خورد انها با مسافرین در شان یک پرسنل اداری نیست در مورد دریافت حق الزحمه خدمات ایستگاهی که دریافت می شود قطار محلی خدمات ایستگاهی ندارد در مورد بعدی هم آب معدنی این قطار به مسافران داده نمی شود لطفا ملاحظه فرمایید.

  • 0 0

    ایستگاه ازنظرخدمات ایستگاهی ضعیف است. بعضی مواقع فاقدویلچر و فاقدجابجاکننده ویلچر میباشد.

  • f _ khanjani۵۷ @ yahoo. com 4 1

    سلام. من از مسؤلین راه آهن و نماینده رجا در مشهد شکایت دارم. بنده به همراه همسر و فرزندم برای برگشت از مشهد بلیط قطار لوکس ۴ تخته برای تاریخ ۱۴ آبان تهیه کردیم البته کوپه دربست. وقتی اعلام کردن که مسافران سوار قطار بشن ما رفتیم و با یا قطار داغون و کهنه مواجه شدیم ما برای بلیط قطار لوکس برای هر نفر ۸۳هزار تومان پرداخت کردیم ولی ما رو سوار قطار خلیج کردن. اعتراض کردیم ولی خیلی بد برخورد کردن. حتی پلیس راه آهن هم بسیار بی ادبانه با همه صحبت کردن. بعد از کلی جر وبحثگفتن میتونید تهران برید مابقی پولتونو پس بگیرید ما هم در راه آهن تهران رفتیم به قسمت رسیدگی به شکایات. به ما گفتن بعد از سه روز مراجعه کنید به دفاتر فروش بلیط و پولتونو پس بگیرید. وقتی رفتیم به ما گفتن برای هر نفر مبلغ ۱۰۵۰۰ تومان پرداخت میشه. میخوام بدونم وقتی که قیمت بلیط قطار لوکس ۸۳۰۰۰ تومان هست و قیمت بلیط خلیج ۶۵۰۰۰ تومان اختلاف قیمت این میشه؟؟؟؟؟؟ اینجا حق چه جایگاهی داره؟؟؟ اسلام چی میگه؟؟؟؟ از نظر من این دزدی آشکاره…ما زائر أمام رضا بودیم. این حق خوری در یک مملکت إسلامی بسیار زشت و قابل نکوهش هست. ما با این دریافت این پول ثروتمند نمیشیم ولی گویا مسولین رجا به این پول خردها نیاز دارن. نه من نه هیچ یک از مسافرین اون قطار لعنتی هیچ یک از شما ها رو نمیبخشیم و حلال نمیکنیم. اون پول آتشی ست در شکم تک تک شماها.. روز قیامت رو فراموش نکنید.

  • . 3 0

    سلام. دقیقآ۲۴ساعت قبل از حرکت زنگ می زنید می گید قطار خراب شده مراجعه کنید برای کنسل کردن بلیط خود. و با افتخار نداشته ی خود. افتخار می کنید که تمام پول رو به شما بر می گردانیم. اما دیگه شعور این رو ندارید که فکر کنید که مردم از یک ماه قبل بلیط رو با بد بختی رزرو کردن و برای زندگی خود برنامه ریزی کردن. به راحتی می گید قطار مشکل داره. وقطار جانشین هم نداریم. بسیار متأسفم برای{…} نداشته. ی شما

  • shahzadeh. zaer @ gmail. com 0 0

    باسلام مسافرین قطار ۱۸۸ سبز اهواز مشهد هستیم و با ضعف خدمات این قطار شدیدا مواجه هستیم که به ان اشاره می شود. باتوجه به هزینه بالای ان خدمات مناسب نیست که می توان به ۱ _ خراب بودن سیستم گرمایشی ان اشاره کرد در حالی که هوای مسیر تا مشهد یخبندان هست هنوز کولرهای روشن شده اهواز سرمای افزون بر طبیعت ایجاد می کند با اینکه به مسول اجرایی و تشریفات اعلام شده۲ _ تاخیر بیش از ۲ ساعت قطار۳ _ خراب بودن سیستم تلوزیون و صوت کوپه.

  • manimmb @ yahoo. com 5 0

    با سلام و احترام از طرف: برادر مسافر به : شرکت حمل و نقل ریلی رجا موضوع :طرح شکایت احتراما به استحضار میرسانم برادر بنده قطار شماره ۱۱۹ اهواز به تهران(اتوبوسی) بلیط تهیه کرده و بدون هیچ گونه چک شدن بلیط سوار قطار شده اند, این در حالی است که سیل جمعیتی از مردمی که بلیطی تهیه نکرده اند نیز سوار و به صورت ایستاده و روی زمین نشسته در راهروهای قطار منتظر رسیدن به مقصد خویش هستند و شرکت محترم شما از همین مسافرین نیز مبلغ ده هزار تومان دریافت می کند با توجه به برهم خوردن رفاه مشتریان شما که بلیط تهیه کرده اند و به راحتی نمی توانند حتی به سرویس بهداشتی قطار بروند و این مورد که امنیت سفر ایشان به لحاظ چک نشدن هویت افراد درون قطار چک نشده است و این مورد که ایران کشوری مانند هند و دیگر کشورهای عقب مانده نیست که بخواهد روی کوپه های قطار خود مسافر سوار کند ممنون میشوم تا پیام اینجانب را پر اهمیت بدانید تا شما مدیر عزیز نیز در جهت بهبود این وضعیت دست به اقدام مسرانه بردارید, تا قدمی برداریم در جهت بهبود رفاه حال همه شهروندان و ارج نهادن به هر ایرانی با تشکر

  • 4 0

    با سلام، اینجانب از رفتار پلیس راه آهن ایستگاه مشهد شکایت داشتم ولی کاری نتوانستم انجام دهم. آن ها بدون اینکه بگذارند من و مادرم حرفی بزنیم ما را از اتاق پلیس بیرون کردند و به ناحق از شخصی که در همان اتاق و مخفیانه به پای مادرم لگد کوبیدند حمایت کردند. تمام این روزهایی که سپری شد لعنتشان کردم. خدا انشاء ا… پای عزیزانشان را جلوی چشمشان قلم کند و نگذارد حرفی بزنن. و این صحنه سال ها جلوی چشمشان بماند.

  • 0 1

    بسیارعلی است من آن چه نیاز داشتم رسیدم

  • 0 0

    باسلام. اولین قطارکه صبحها ازپرندبه سمت تهران می آیدبسیارقدیمی است که بعضا سیستم گرمایشی آن اشکال داردوتعداد واگنهاوصندلیهای هرسالن آن کم است بطوریکه تقریبا هرروز یک عده ای سرپامی ایستند وبااینکه واگن پرسنل هم پرازمسافرمیشودبازهم عده ای ازخانم ها وآقایان سرپامی ایستندحتی گاهی اوقات جا برای نشستن پرسنل قطارنیست وحتی گاهی اقایان مابین سالن پرسنل وخانمها می ایستند که اصلا صورت خوشی ندارد. باتوجه به اینکه این قطاربرا ی این ساعت دائمی است لطف کنیدیک واگن به آن اضافه کنید تاتعدادکمتری سرپابایستندوتعدادسالن اختصاصی برای خانم ها دوتا شودکه بعضامجبورنشوند که به سالن پرسنل بروندیامابین سالنها سرپابایستند. باتشکرازمساعدت وهمکاری شما.

  • 2 0

    خیلی ممنون ازشما، بابت رسیدگی به وضعیت قطارصبح پرند

  • mehran _ ۱۵۳ @ yahoo. com 1 1

    بلیت گرفتم تهران تبریز بعد یک ساعت تاخیر قطار عبوری سوار شدم قیمت ۶۲ هزار تومان خریدم که تمیز باشه بر عکس خیلی کثیف دسته صندلی شکسته دسشویی غیر بهداشتی فقط پول بلدن بگیرن خدمات ۰۰۰۰۰۰

  • Rezamasiha۷۵ @ gmail. com 0 0

    قطاره شماره ٣۴٢ ساعت حرکت ٢٠: ١٢ تاریخ حرکت ١۴ / ١٢ / ١٣٩٥ تهران به مقصد مشهد هر کوپه این قطار فقط یک جا برای شارژ کردن گوشی داره داخل کوپه به شدت گرمه اعتراض کردیم گفتن درست میشه باید اپراتورش بیاد الان یک ساعته که داریم گرما میخوریم ولی متاسفنه هیچ پیگیری نشده از رستوران قطار آب معدنی و داستر خریدم گرم بود لیوان نداره الان من یک آب معدنی بزرگ رو چطوری با دوستام بخورم؟؟؟؟ هیچکس ۴ تا لیوان به من تداد واقعا این گرما آزار دهندس امیدوارم پیگیری بشه

  • golpamomen @ gmail. com 1 0

    عرض سلام وخسته نباشید، اینجانب حسین مومنی زاده از درون قطار رجا، که ساعت ۲۳/۱۰ دقیقه از مشهد عازم تهران شد، مکاتبه مینمایم، سریال بلیط ۲۵۶۱۹۰۳۳۹ میباشد، خواهشمند است نسبت به موارد ذیل دستور رسیدگی فرمایید، که رییس قطار، نگوید بروید هرجا دوست دارید شکایت کنید، ۱ _ رفتار نادرست مسیول برق قطار ۲ _ رفتار نادرست رییس قطار در مقابل اعتراض به جهت باد سرد فن کوپه ضمنا پیشنهاد میشود برای مسیولیتهای مهم از افراد باتجربه و باشخصیت استفاده نمایید، امیدوارم پاسخ پیگیری این شکایت را دریافت نمایم، باتشکر حسین مومنی زاده، تلفن ۰۹۱۲۳۱۸۴۴۳۰

  • Ensieh. bandani. yahoo. com 0 0

    با سلام. من و همسرم بارها با قطار پردیس سفر کردیم اما این بار صندلی من و همسرم اصلا جای مناسبی نبود و خیلی معذب بودم به دلیل اینکه یک اقا روبه رو من بود و تمایل به جابه جایی صندلی اش با من را نیز به دلیل مخالف بودن صندلی با جهت قطار را نیز نداشت و رئیس قطار نیز اصلا چاره ای پیدا نکردو فقط گفت به این اقا بگین و واقعا رضایت و راحتی مسافران اصلا برایش مهم نبود با اینکه توانایی جابه جایی مسافر با رضابت خود مسافر از عهده ایشان بر می اید. با تشکر از رسیدگی شما…

  • هادی 0 0

    راه ارتباطی مستقیم با ریس قطار از طریق تلفن همراه را فراهم نمایید تا برای پیدا کردن ریس مجبور به قطار نوردی نشویم برای مواردی که کوپه دار طرف دعوی باشد و..

  • مسافر 1 0

    سلام،چندنکته درموردقطارهای پرند اولاچراقطارهای پرندصبحهاباتاخیرمیرسه من امروزباقطاردوم پرندبه سمت تهران آمدم با10دقیقه تاخیربه اسلامشهررسیدحتی در ایستگاه تپه سفید12دقیقه هم توقف کرد همه میخوان سروقت به محل کارشون برسن ولی این تاخیرهای طولانی باعث میشه ترجیح بدن باقطارنیان این حرف خیلی ازمسافرهای قطارپرنداست.دوچرانرخ بلیط قطارپرندبه نسبت بقیه خطهای شهری گران تر است مثلابلیط کرج وهشتگردیاورامین یافیروزکوه همگی 1000تومنه ولی پرند1500تومان بااینکه بعضی ازاین مسیرهاازپرندطولانی ترهستند.افرادی که ساکن این مسیرهستندهمگی کارگروازقشرکم درآمدهستن انصاف نیست بلیط این قطار اینقدرگران باشدباتوجه به اینکه قطارشهری است وبایدخدمات عمومی ارزانترباشد.لطفا رسیدگی فرمایید.باتشکر

  • ابوالقاسم کاظمی 1 0

    با سلام بنده در مورخه دوم تیرماه با اپلیکشن رجا بلیط خریدم پول از حسابم کم شد ولی بلیط ثبت نشد به ۱۵۳۹ زنگ زدم ثبت شکایت شد امروز شانزدهم تیر هنوز پول بهم برگشت نشده یعنی چهارده روزه هر روز هم به واحد بازرسی زنگ میزنم میگن فردا فردا کد پیگیری شکایتم ۲۲۲۵۲۵ هست شماره موبایلم ۰۹۱۹۰۱۷۹۳۹۲

  • جلالی 1 0

    دیروز من یک مسافرت از ایستگاه احمد آباد رفسنجان به سمت تهران داشتم .سالن 8 کوپه دوم.بقدری کوپه و صندلیها کثیف بود و بوی ادرار و استفراغ داخل کوپه بودکه نمیشد تحمل کرد توقف بیجا در طول مسیر باعث شد ما به موقع به کارمون نرسیم

  • rezaei 1 0

    با سلام، ميخواستم بدونم چرا وقتي هروز قطارهاي مسير تهران ميانه تاخير داره و تاخير هاي ١ ساعته و حتي بيشتر و اين هروز تكرار ميشه چرا ساعت بليط هارو تغيير نميدين؟ كلا مردم ازاري رو دوست دارين ، وقت مردم براي شما بي ارزش ، واقعا متاسفم كه بليطي كه حركت ساعت ٩:٥ به فروش ميره ساعت ١٠ ميرسه، اتفاق يكبار دو بار ميفته نه اينكه هروز هفته بيفته!!! خسته شديم از بي برنامگي هاتون خسته شديم از الافي تو ايستگاه هاي راه آهن، توروخدا رسيدگي كنين اگه نميرسونين و نميتونين زمان بندي كنين قطار نذارين، اقتخار نيست كه مسير شمالغرب رتبه دوم داشته باشه در حاليكه براي هر رفت و امدي كم كم ١ ساعت تاخير و معطلي باشه!

  • سیدرضاموسوی 0 0

    سلام بلیط ویژه برادران گرفتم ولی متاسفانه یک خانواده پنج نفره چهارخانم وبچه درکوپه امدند.ایانظارتی روی بلیط ها نیست.نارضایتی خودرابه مهمانداروریس قطاراعلام کردم ولی متاسفانه پاسخی دریافت نشد.

  • هاله موسویان 0 0

    باسلام.
    در تاریخ ۱۲ شهریور ۹۶با قطار لوکس اکسپرس از مشهد به تهران برگشتیم.
    ما که نفهمیدیم چرا اسمش لوکس هست؟؟؟؟؟!!!!
    سالن ما که اصلا خوب نبود .
    دستشویی آب نداشت .
    سرویس دهی فوق العاده ضعیف.
    مهماندارها اصلا ظاهر مناسبی نداشتند.
    قطار غدیر با اختلاف قیمت خیلی کم فوق العاده بهتر هست.
    امیدوارم روزی برسد که مسئولین برای فهم وشعور مردم ارزش قائل باشند.


  • محمد 0 0

    چرا قطار رجا تلوزین داره ولی روشن نمیشه

  • مرضیه سهرابی 2 0

    با سلام و خسته نباشید من روز جمعه 17 شهریور از طبس به مشهد با قطار بندر عباس بلیط داشتم که متاسفانه با کلی تاخیر ساعت 6 سوار شدم تو بلیط ساعت حرکت 4/41 صبح بود بعد آقایی به نام محمد زاده که از کارکنان قطار بودن به من و دو تا بچه کوچکم که بلیطمون دستمون بود و جامون معلوم پیشنهاد کوپه ای کرد که دو تا اقا توش خوابیده بودن و بعدشم کلی حرف مفت و مزخرف که به من مربوط نی و میتونی پیاده شی ایستگاه بعدی اگر راضی نیستی به طوریکه من میلرزیدم و بچه هام گریه میکردن
    نمیدوونم منکه تمام مسیولین رو بابت اون روز به خدا واگذار میکنم
    اگرم الان کسی پیامم من رو میخونه میبینه و میتونه رسیدگی کنه تقاضا دارم رسیدیگی کنن
    داد میزد محمد زاده ام ببرو به هر کس میخوای بگو ببینم چه غلطی کسی میتونه بکنه
    منکه یه زن بودم با دو تا بچه
    سر کارش به خدا

    • نیما 3 1

      شما زنگ بزن به سامانه رجا
      البته اون{...} که اینجور رفتار کرده باید یه جور دیگه حالیش کرد

  • مسافر 0 0

    من بعدازظهرهامسافرقطارپرندهستم.متاسفانه این قطارهابا اینکه همگی ریل باس هستندولی باسرعت خیلی پایینی حرکت میکنندقبلا قطارهای دیزلی هم بودکه من همیشه 15تا20دقیقه ای به اسلامشهرمیرسیدم اماباآمدن قطارهای جدیدعلاوه براضافه شدن کرایه باسرعت کمتری به مقصدمیرسم حداقل35دقیقه طول میکشد.ازرئیس قطارسوال شدکه برگه زمان بندی شده حرکت قطارهادرمسیر رونشون دادن.ازآنجایی که 90درصدمسافرهای قطارهمگی خسته ازمحل کاربه خانه برمیگردن وباتوجه به اینکه مسیرطولانی است انصاف نیست که اینقدر قطارباکندی حرکت کند.لطفااگه امکان داردسرعت قطارهاروبرای حرکت درطول مسیربیشترکنیدکه مردم زودتربه مقصدشون برسن .ساعت حرکت قطارها تغییرنکندولی سرعت حرکت درطول مسیربیشترشودکه لااقل مردم زودتربه مقصدبرسن.باتشکر

  • مظلوم 0 0

    نمیدونم تو این کشور کی به مردمااحترام میذارن و وقت مردم ارزش پیدا میکنه این بار دوم هست که سوار قطار به اصطلاح لوکس اکسپرس زنجان .مشهد میشم که نه تنها بویی از لوکس بودن نداره و در اوج کثیفی و خدمات بد این مسیر رو تحمل کردیم اما متاسفانه بازم تاخیر سه ونیم ساعته داره انقد مسیرها نگه میدارن ومسافر جمع میکنن که همیشه تاخیر داره خدا ازشون نگذره که انقدر حق مردم رو ضایع میکنن به خدا اخرین بارم هستسوار قطار میشم انقد داخل کوپه چندش اور بود که کل بدنم کهیر زده

  • مسافر 0 0

    باسلام.برنامه جدیدقطارهای پرندبرای نیمه دوم سال صبحها ساعت 5و5:45دقیقه ازپرنداست که تابه اسلامشهربرسدحداقل45دقیقه طول میکشدکه اگرباساعت5صبح حرکت کنی یک ساعت زودترسرمحل کارحاضرمیشوی واگه باقطاردومش بیای که باتاخیربه محل کارمیرسی این مشکل فقط برای من پیش نیومده بسیاری ازمسافرین که ازمسیرپرندو...میان بااین مشکل مواجه هستند.برای بعدازظهرهاهم که ساعت4:20و5:45دقیقه شده که اکثرکسانی که ساعت4تعطیل میشوندتابه قطاربرسندساعت4:30یا5میشودکه قاعدتانه بهقطارساعت4میرسیم یابایدصبرکنیم تاقطار5:45دقیقه که بازکلی ازوقت گرفته میشودلطفادربرنامه ساعتهای قطاربرای اول صبح وبعدازظهر تجدیدنظر بکنیدچون خیلی ازمسافرهاناراضی هستند.اگه امکان داردبرای تغییر زمان قطارهادرفصول فرمهای نظرسنجی بدهیدتامسافران نظراتشون رااعلام کنندتاساعتهای مناسبی انتخاب کنندباتشکر

  • صادقیان 0 0

    سلام.مسافر زاهدان اصفهان قطار ۵۳۵ مورخ ۱۸ آذرماه.ازسرما. لرزش و صدای زیاد.خاک زیاد داخل کوپه .توقف بیشتر ازحدوتاخیر در رسیدن به مقصد شکایت دارم.طبیعیه!؟

  • نسترن 0 0

    با سلام
    لطفا در طول فصل سرما نسبت به انجام وظیفه رسنل قطار ها نظارت بیشتر داشته باشید قطار شماره ۴۶۰ در تاریخ ۱۹/۹/۹۶ با وجود سرمای شدید از روشن کردن وسیله گرمایشی تا یک ایستگاه مانده به زنجان خودداری کرد
    چرا مردم باید هزینه ی کم کاری عده ای را بپردازند
    لطفا رسیدگی فرمایید
    مانده به زنجان

  • اصغر عزیزیزی 0 0

    اصلا باجه بیلیط تون رو جمع کنین به خاطره اون بیلیطی که شما ها می دین تو وقت تعیین حرکت نمی کنن قطارها یا زودتر حرکت می کنن ویا خیلی دیرتر واقعا براتون متاسفم

  • سعید اهتمام بر 0 0

    سلام من کارمند ۲۸ ساله راه آهن هستم و در اداره کل راه آهن تهران مشکلاتی حقوقی برای بنده درست شده و کسی جواب گوی من نیست شما که کمک به درست شدن مشکلات میکنیدفقط به بنده بگویید به کدام اداره محترم جهت پاسخگویی مراجعه کنم تشکر از شما که مشکلات را برسی می فرمایید و باعث امنیت روحی وروانی ما کارمندان رسمی راه آهن تهران می شوید تشکر
    سعید اهتمام بر

  • باقر نجفی 0 0

    سلام 13/12/96 با قطار 22 شب مشهد تهران امدم تهران 9.30 پیاده شدم در سالن 9 کوپه 4 پاور بانک و شارژرم جاماند لطف کنید اطلاع بدید کجا تحویل بگیرم.شماره بلیت 315944173 رجا 489 مشهد تهران سالن 9 کوپه 4 ساعت 2200.
    13/12/96 سپاس باقر نجفی

  • آروند اسماعیل پور شادهی 0 0

    سلام خسته نباشید. من در مورخ ۹۶/۱۲/۲۸ با قطار صبا اتوبوسی با شماره ۳۱۸ به مقصد مشهد مسافرت کردم. ولی متاسفانه مسئولین قطار با بی توجهی کامل نسبت به بقیه مسافران تعداد زیادی مسافر را بدون بلیط سوار کردند. که با اندازه ای تعدادشون زیاد هستش که راه رو ها رو مشغول کردند و جایی برای تردد نمونده. خواهش مند هستم رسیدگی فرمایید.

  • بهروز وکیلی 0 0

    بنده امسال برای اولین باربا قطاربه مشهدسفرکردم که موقع برگشت باشگردجدیدکلاهبرداری آشناشدم وباعث شده هم اعصاب خانواده هم مسئول سالن خردشود اخرتابستان برگشت کوپه ۴ نفره گیرم نیومد وسوارکوپه ۶ نفره شدیم وقتی سوارشدیم ونشستیم بعدازچنددقیقه که راه افتاد دیدم سه مردمجرد دونفرعراقی ویه نفرایرانی امدن کوپه بنده هم معترض شدم مسئول مربوطه تشریف اوردن وگفتن همینه که هست اگرناراحتی میتونی باپرداخت ۸۰۰۰۰۰ ریال کوپه رادربست دراختیارت قراربدم که ناچارا مجبورشدم پرداخت کنم یک ساعت یادوساعت نیست که خانواده تحمل کنند صحبت ده یازده ساعته .بازعید دوکوپه ۶ نفره دربست گرفتم اینترنتی. رفتنی راحت برگشتنی باز قطارکه حرکت کرد یه مجرد دیگه سوارکردن هرچه گفتم اقامن تیک دربست زدم رفتنی هم پولشو پرداخت کردم راه بجایی نبرد بعدازبحث وجدل چون دوکوپه گرفته بودم وخانمهارو تویه کوپه جادادیم واقایان رایه کوپه دیگه .

  • صدیقه اسلامی 0 0

    قطارهای صبح تهران به قم که همیشه ساعت ۵:۱۰ بوده کلا برداشته شده در صورتی که همیشه این قطارها پر میشد و برای کسانی که محل کارشان قم بود خیلی خوب بود خواهشمند است که دوباره راه اندازی بشه.

  • الهام حاجی حسینی 2 0

    اقا ما بلیط یزد تهران 11:13 داشتیم الان 11:49هنوز نیودمه کی مسوله؟

  • پويا 1 0

    اين چ طرز خدمات دادنه؟؟ از سرما تبديل ب بستني يخي شديم هر چقدر هم ميگيم اصلا گوش بدهكار نيس فكر كردن گوشامون درازه ميگن درجه كولر رو تغيير بدين از داخل كوپه ي چيز دكوري ك اصلا كار نميكنه هستش يعني از دماغمون اومد سفر با قطار هيچ خدمات درست حسابي هم وجود نداره نه قاشقي ن دستمال كاغذي يا اب هم ك هست عمدا بزرگش رو ميدن ك بيشتر سود كنن دو برابر هم ميدن يعني واقعا خدمات اشغاله تو مثلا گرون ترين قطار رو گرفتيم نفري ١٢٠تومن گرفتن ازمون اين پولا خوردن نداره

  • حسین فخیمی 0 0

    با سلام و خسته نباشید بنده یک کوپه دربست گرفتم و مشخصات سه نفر را دادم و روز سفر یک نفر را خواستم اضافه کنم گفتند که باید پول بلیط بدهد و در ضمن به اسم مهمان در کوپه سوار شود سئوال اینجاست که بنده کوپه را دربست گرفته و هزینه دادم ؟؟؟؟ با تشکر از زحمات شما عزیزان زحمتکش

  • ناشناس 0 0

    سلام
    در ایستگاه مشهد وسیله سرمایش ایستگاه کولر قدیمی ابی است لطفا تجدید نظر شود

  • ناشناس 1 0

    سلام گرانی در بوفه ها ی ایستگاه مشهد بیداد میکند

  • ناشناس 0 0

    سلام نظارت بر بار بر ها زیاد شود بعضی به مبلغ پرداختی راضی نیستند

  • سعید اهتمام بر 0 1

    ازبیست مرداد انبارتوشه بارهای مارا با کامیون به مشهد می بره مگر نمی تونستم با باربری ببرم ما به شما اعتماد کردیم بعد می گویید بار شما با دقت میرسه این بود دقت شما .؟؟!!!!
    در انبار توشه برای مسافران دستشویی نداره کافی شاپ خوبی داره ولی غذا نداره لاقل ساندویچ یا سمبوسه امکانات صفر اینم بارهای ما با کامیون می برن

  • محمدعلی مسافرداعم 0 0

    سیستم سرمایش کلا زیاد سرد است و سرما تو منفی بیستودو .نگو در و پنجره باز کن .سیستمو رو بیستو چهار بزار .از تهران و شب بیستو پنجو نصف شب خاموش .مثل همه

  • نیایش 0 0

    سلام هموطن سلام ایرانی فقط یه خواهش همدان به تهران چرا قطار نداره تورو خدا قطار ثابت هفته ای یک قطار بذارین حداقل بلیط تهران بین راهی مشهد همدان رو بفروشید این حق مانیست که هفته ای سه تا قطار از همدان به مشهد یا بالعکس داشته باشه اونوقت ما از همدان به تهران با اتوبوس خطرناک مسافرت بریم

  • مهسا موقوفه اي 0 0

    قطار٥٨٠تهران اصفهان تاريخ١٣مهر كه قرار بوده ساعت٢١:٠٨ دقيقا بياد ساعت٢٢:٥٠دقيقه اومده
    واقعا جاي تاسف داره انقدر مسافر رو معتل بزاريد

  • توکلی 0 0

    سلام خسته نباشید
    ببخشید من رفت و برگشت بلیت گرفت هردوتاش افتادم سر واگن که دونفر غریبه ردبرومون هستن من و با همسرم به خاطر راحتی قطار اتوبوسی پردیس رو انتخاب کردیم
    الان مول بلیت رو به زحمت جور کردم
    حالا میگن باید پول اضافی بدم که بلیط باطل بشه و دوباره بخرم
    آخه من فقط شماره صندلیمون ناجوره
    ما ایرانی هستیم و غیرتی
    چطور زن و شوهر جوون روبرومون دوتا غریبه باشه
    رفت صندلی ۱و۲
    برکشت۶و۷ رو دادن که حتی کنار هم نمیشینیم
    تورو خدا کمکم کنید

    • احمد جهانگیری 2 0

      با عرض سلام چرا سیستم گرمایش قطار درست کار نمیکنه من به اتفاق خانواده مخصوصابچه تا صبح تو سرما موندیم ویخ زدیم مگر مسافر مجانی سوار قطار شده اند چرا باید بابت پولی که ازمسافر دریافت شده خدمات رسانی نشه

  • توکلی 2 0

    سلام
    ما زمان رفت ۲۰ نهر ساعت ۵:۳۰ صبح پردیس سالنی و برگشت ۲۴ مهر ساعت ۶:۰۵صبح مردیس سالنی
    تورو خدا بدون هزینه فقط حای صتدلی ما رو درست کنید من خانه دار و همسرم کارمندسادست
    الان پول بلیت رو به زحمت جور کرده

  • ناشناس 0 0

    چرا قطار های جنوب رو کم میکنید نمیدونم ما خوزستانیا چ گناهی کردیم دلمون خون میشه تا یه بلیط بگیریم ساعتها هم تنوع ندارن طوری ساعت میزنن که نصف شب داخل شهر غریب سردرگم شی مثلا ما که دانشگاه میریم نصف شب چکار کنیم
    کاش یکی از مسئولین رسیدگی میکردن تشکر

  • ناشناس 0 1

    سلام
    از آقاي اسلامي وزير محترم راه و شهرسازي خواهشمندم خودشون هم با قطار تشريف ببرن مشهد تا فرق سيستم سرمايش و گرمايش رو متوجه بشوند

    با قطار لوكس غدير رفتم به سمت مشهد و چقدر عالي بي سرو صدا و محترمانه برخورد نمودن
    برگشت با قطار سيمرغ اومدم واقعا خيلي فرق داشت از هر لحاظ كه فكر كنيد
    از صداي بيش از اندازه در كوپه ، سرويس بهداشتي كه مايع نداشت ، سيستم گرمايش ضعيف

    واقعا چه خوبه ما ايرانيان بتونيم از داشته هاي كشورمون خوب استفاده كنيم و روز به روز به هم ميهنان خودمون خدمت كنيم مطمئن باشيد ما ميتوانيم

  • ناشناس 1 3

    سلام در قطار مشهد به همدان رئیس قطار که جهت بازدید و کنترل بلیت امد خیلی رفتار زشت با جانبازان داشت ومدارک نشان دادیم قبول نمی کرد و میگفت مابه التفاوت را باید بدید و رفتارش پیش خانواده مان خیلی زشت بود وخیلی در کوچه ایستاد و اذیت مان کردخواهشمندست رسیدگی فرمائید که دربارها هم با کد ملی جانبازان کنترل شود که دیگه افرادی مثل ایشان مزاحم نشوند ممنون

  • امیدداورپناه 1 0

    خدمات سکوروزانه5سالن نطافت میکنن و12ساعت کارباحقوق1510000

  • میثم 0 0

    قطار رجا که وقتی یک مسافر تاخیر میکنه بدون لحظه ای توقف سریعا حرکت میکنه. ولی الان قطار تاخیر داره هیچ کاری هم نمیتونیم انجام بدیم. قطار قزوین به تهران در تاریخ 1397.9.6 شماره قطار 463

  • ناصرحسین زاده 0 0

    با سلام متاسفانه درمسیر قطارمشهد به تبریز که گرانترین بلیط قطار را خریده بودیم که از امکانات رفاهی استفاده کنیم وضعیت کوپه افتضاح بود نه خدمات تلویزیونی درست بود حتی دکمه هاش هم خراب بود نتوانستیم خاموش روشن کنیم تا از شرش خلاص بشیم . وهم از نظر انکارد تخت ها خیلی بد بود . شماره قطار ۴۸۱ تاریخ ۹۷/۸/۲۰ ساعت حرکت ۸/۲۰صبح لوکس ۴تخته اکسپرس عکسهای سیستم صوتی و تخت ها موجود میباشد که براتون بفرستم .

  • حسین 1 0

    سلام
    واقعا جای تاسف داره بعد از گذشت این همه سال ما هنوز شاهد تاخیر های این چنینی هستیم
    ما از مشهد عازم تهران هستیم شروع حرکت ساعت ۷ بوده و زمان رسیدن ب تهران ساعت ۷ خورده ما الان ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه اس ک ما هنوز ب گرمسار هم نرسیدیم نهایتا ما ب جای ساعت ۷ ساعت ۹ برسیم تهران

  • عاطفه جعفری 0 0

    وضعیت صندلی من خوب نبود یکطرف صندلی فرو رفته من هم مشکل کمر دارم حداقل هر قطاری که هست باید وضعیت مطلوب صندلی ها در حد درجه قطار باشه. قطار ۳۱۹-مشهد تهران-صندلی۷۳/۷۴
    تاریخ ۱۰/۹/۱۳۹۷

  • محمد 1 0

    سلام من به تاریخ امشب یعنی 97/9/13
    بلیط قطار از مشهد به تهران به شماره قطار 355 پرستوبن ریل در ساعت 19:20 دقیقه دارم و به خیال اینکه شام رزرو کردم چیزی نخوردم اما الان یه پرس غذا دادن که خشک و خیلی سرد که اصلا جایی نداره این قطار که بشه این غذا رو گرم کرد و باید سرد سرد خورد ، من اصلا راضی نیستم که پول غذا رو گرفتین اما ما رو گشنه نگه داشتین من راضی نیستم

    • زارع 0 0

      باسلام
      لطفا مسئولین رجا پاسخگوی عدم واریز هزینه بلیت های استرداد شده به دلیل ویروس کرونا باشند، آخه این انصافه که هزینه از بهمن ماه واریز شده به حساب رجا !! آخه مردم باید چکار کنند با این وضعیت! تو رو خدا پاسخگو باشید.

  • سمیه عباس نژاد 1 0

    سلام امروز ۱۶ آذر ۹۷ قطار مشهد به ملایر شماره قطار ۱۸۳ ناهار خریدم توی برنج حشره بود و جالب اینکه معذرت خواهی میکنند اما غذا رو عوض نمیکنن و پولتم پس نمیدن باید تا فردا گرسنه بمونی
    در ضمن این دومین بار که که این مشکل پیش میاد دفعه قبلی مو درومد از داخل غذاش ایندفه حشره

  • همایون حق جو 0 0

    سلام دیروز 16آذر ماه 97بلیط قطار تهران =مشهد اینترانتی بااین عنوان خریداری کردم (اتوبوسی درجه 1ماهان)اما زمان سوار شدن با یک صحنه عجیب برخوردم قطار وا کنی قسمت اخرشو چهار تا چهار صندلی پلاستیکی و ثابت خوشکم زد یعنی اتوبوس های تو شهری صندلی های بهتری دارند اعتراض کردیم به جای نرسید گرفتند همینه که هست
    یعنی اینقدر ملت بدبخت شدیم که راه آهن هم اینگونه به مردم می تازد

  • آذر دخت زنجانی 1 0

    سلام‌.چرا برای چاپ بلیط هزینه میگیرند چرا وقتی مبلغ بلیط ۶۹۵۰ تومان هست یک روز قبل از حرکت انصراف میدیم باید هفتاد درصد برگردانند که میشود ۴۸۵۰ تومان ۳۵۰۰ برمیگردانند

  • الهام نظری 0 0

    با سلام. سیستم گرمایش بیش از حد قطار امروز نگین. و این ک خانومی در صندلی بنده نشسته بودند و من در قزوین سوار شده بودم . ب اصرار ریس ب سالن رستوران رفتم در حالی ک سالن ۲ بایستی میبودم و وضعیت این قسمت ب شدت گرم . بوی نامطبوع

  • معصومه جانپوریان 0 0

    باسلام امروز من بلیط قطاری به مشهد مقدی تهیه کردم ر بلیط قید شده بود با هتل ولی زمانی که من برای بلیط اقدام کردم ننوشته یود و من کل هزینه بلیط را پرادخت کردم بعد از پرداخت متوجه شدم زیاد است و بعد از کلی حساب و کتاب دیدم که با هتل برای من رزو شده تا اومدم کنسل کنم 1 ساعت گذشت و بعد کلید استرداد را زدم از من حدود 355 هزار تومان کم کرده بودن . خدارو خوش نمیاد واسه خاطر 1 ساعت این همه پول از من کم کنن .لطا اگر متن مرا خوانیدی تورو خدا پول مرا برگردانید . 350 خیلی زیاد است اخه منکه هتل رزو نکرده بودم که درصد هتل را از مکن کم کردن اینبی انصافی نیست .

  • پناهی 0 0

    نظارتی روی صندلی و بلیط های فروخته شده نیست و مردم خاطی با بی ادبی با افراد محق برخورد میکنند تا جای خود را عوض کنند لطفا در صدور بلیط و انتخاب جای صندلی ها در بهبود وضعیت کمک کنید و افراد را بدون بلیط و شماره صندلی سوار نکنید با تشکر

  • آرش حق پناه 0 0

    دیر شدوعدم برنامه ریزی زمانی مناسب

  • دکتر پورطاهری 0 0

    با سلام این مطالب فقط تیتر خبری است حدود ۳ ساعته که دارم با قطار و سامانه و ... تماس میگیرم تا مشکل دختران که با دو مرد در یک کوپه اند حل شود متاسفم از ناتوانی رییس قطار و افراد مسیو ل رسیدگی به شکایات به حل این مشکل وا اسف به من و مردم مظلوم سرزمینم با مدیران...

  • مصطفی 0 0

    کلاهبرداری در روز روشن
    بلیط اتوبوسی درجه 1 خریدم ولی توی کوپه 5 نفره سوارم کردن ،بعدم میگن به ما ربطی نداره شکایت داری برو زنگ بزن

  • محمد فروغی 0 0

    از عملکرد فروش بلیط راضی نیستم بلیط خودم و خانواده رو برای 13 فروردین 98 شیراز به تهران گرفتم ولی اول وقت اعلام شما بلیط حمل خودرو نداشتید. باید بلیط خریداری شده رو کنسل کنم. تمام برنامه و شوق و ذوق خانواده منو بهم ریختید.

  • علی 0 0

    سلام. من مسافر قطار 181 مشهد اهواز هستم. ساعت 2340 از مشهد حرکت کردیم که بلیط ما سالن 9 کوپه 3 بود ولی به ما گفتن این برا خودش نوشته و برین سالن 2. بعد که رفتم اونجا دیدم تعداد زیادی مسافر که عمدتا عراقی بودن اونجا مثل ما تو سالن بی جا بودن. پیگیر که شدم حدود نیم ساعت طول کشید که به ما تو سالن 4 جا دادن.حالا مشکل بعدی اینه که من بلیط قسمت خانواده گرفتم و اینجا فقط مسافر مرد سوار کردن.

  • حسین محمودآبادی 0 0

    با تشکر از شما اگر رسیدگی میکنید
    بنده جانباز 50درصددر تاریخ سوم اسفند 97 در ایستگاه بندرعباس بعلت نداشتن آسانسور یا محل عبور مخصوص خیلی دچار مشکل شدم وبرای حمل بار و همچنین سوارشدن به قطار معضلات خاص داشتم
    چرا فکری برای این معضل طی این چند ده سال نشده
    آیا خودتون جهت جابجایی مشکل ندارید یا جهت سالمندان چه تدابیری شده است
    همچنین از تهران به بندرعباس درتاریخ 29بهمن مشکلات زیاد بود کثیفی پتوها و سرد بودن کوپه ها و تهویه بد
    و 3 ساعت تأخیر در رسیدن به مقصد
    لطفا رسیدگی کنید اگر فکر ملت بیچاره هستید تدبیری سود

  • ناشناس 0 0

    قطار مشهد. تهران صبا که قرار بوده ساعت ۱۹۳۰ به تهران برسه الان که ساعت ۲۰۲۰ هست به پیشوا هم نرسیده و مسافران هم پس از ۱۳ ساعت که هنوز به مقصد نرسیدند کلافه هستند . آخه این چه وضعشه؟ گند زدید به سیستم های الکترونیکی و دیجیتال و هوشمند راهبری قطار در قطاری که حداقل جلو و پشت سر آن قطاری در حال تردد نیست که بهانه ای هم بیاورید. لطفا برای وقت مردم احترام قایل شوید و نظم داشته باشید. این آرزو را به گور خواهم برد که حداقل با این نوع قطار سرزمان به مقصد برسم!!!

  • همشهری 2 0

    باسلام وخسته نباشید.قطار بعدازظهرکه ساعت5/30 ازراه آهن به سمت پرندحرکت میکندهمیشه باتاخیربه ایستگاه تهران می آیدومعمولاساعت5/20به بعدبه ایستگاه میرسدوهرروزکلی مسافر بالای خطوط راه آهن یاداخل ریلهای قطاریاروی سکوهایاداخل سالن انتظار،منتظررسیدن قطارهستندوواقعاصحنه بدی است.هرروز کلی مسافربرای نشستن روی صندلیها به سمت قطارهجوم میبرندواین خیلی تاسف باراست.چرااین قطارها مثل سایرخطوط:قزوین -قم-ورامین و...نیم ساعت قبل حرکت درایستگاه نیستندتامردم باخیال راحت سوارقطارشوندوبه این شکل به سمت قطارهجوم نبرند.مسولین محترم لطفا رسیدگی فرمایید.

  • محمد زارعی 0 0

    سلام من ۲ سال هست داخل شرکت گور بندر راه کار میکنم نه عیدی نه چیزی

  • Ali 0 0

    قطار شيراز به تهران بودم قطار با ٤ ساعت تاخير به علت خراب شدنرسيد تهران(٢ساعت بعد از حركت از شيراز خراب شد)الانم كه رسيدم ميگن ٣ساعت طول ميكشه تا ماشينتو بهت تحويل بديم...يعني اولينو اخرين باري بود كه با قطار سفر كردم!الانم اومدم اينجا هيچ كس جوابتم نميده...كللي از كارم عقب افتادم ١٣٩٧/١٢/١١

  • hosein 0 0

    قطار رجا تو مسیر تهران مهاباد رفت و برگشت تو ایستگاه مراغه مسافران خیلی اذیت میشن دو ساعت بدون اینکه قطار مشکلی داشته باشه مسافرا رو ول کردن هیشکی هم جوابگو نیست والله این دو ساعتی معطلی خیلیییییییییییییییییییییییه

  • سید ابولقاسم 1 0

    با سلام
    بنده مدتی در رجا و مدتی نیز در جوپار بعنوان مامور برق بودم و میدونم مشکل شما مسافرین کجاحل میشه اینجا مشکلی حل نمیشه مشکل اساسی شرکت های پیمانکاریست که با قیمتی کارها را از رجا گرفتند که از تعداد مامورین برق را و ...کم کنند که سود بیشتری کنند راه اهن هم هیچ نظارتی به این مورد نداررابراهمین مامورین برق مجبورند اضافه کار بروند وجای خالی مامورین کم شده را پر کنند ونتیجه اش خواب و خستگی و خدمات ندادن به مسافرین می باشد .

  • حمید حاجی ابادی 0 0

    برق قطار قطع شد بادوبار وصل شد شارژ گوشیم سوخت که تمام سالن بوی سوختگیش برداشت به مهمان دار گفتم وریس قطار هم گفتم ولی جواب درستی ندادن

  • سید ابولقاسم احمدی 1 0

    با سلام
    مسولین محترم اگر مسافری از سیستم سرمایش و گرمایش شکایت داره واقعا حق داره برای اینکه شرکت های پیمانکاری که برق و تهویه را گرفتندتعدادنیروها را به نصف کاهش دادند بنابر معلومه مامور رسیدگی به تهویه انرژی لازم را برای انجام درست وظایفش نخواهد داشت الحمدالله در این مورد نظارت مستمری هم ازطرف رجا وجود نداره.

  • مهدی تاروردی 0 0

    درود
    بنده برا رفتن به قم و برگشت به تهران از قطار سالنی استفاده میکردم اما قبل عید که به همراه خانواده عازم قم بودیم متوجه شدم که شماره صندلی را صفر گذاشتن یعنی هر جایی میخواهید بنشینید که واقعا شوکه شدم و از این رفتار بسیار ناراحت،من برا چهار نفر بلیط گ فته بودم مجبور شدم از سه صندلی استفاده کنم و اینکه کلی دنبال صندلی خالی که کنار همدیگه باشیم گشتیم،خوبه که تینارو قبل خرید بیلط به مسافر بگن،
    و تقاضا دارم که مثل سابق برا هر کس توی بلیطش شماره صندلی هم قید شه که هم شان مسافر حفظ بشه و هم کاهش عدم جابه جایی مسافران از قطار برا شهرهای نزدیک تهران را نداشته باشید

  • حسینی 0 0

    با سلام و خسته نباشید
    ما مسافر قطار شماره ۱۷۹ مشهد اراک بودیم
    و بعلت گرمای بسیار زیاد و پنجره های پیچ شده خیلی اذیت شدیم
    ما حتی برای تنفس دچار مشکل بودیم چون مجبور بودیم برای حفظ حریم درب کوپه را بسته نگه داریم
    خواهشمندم در این زمینه پیگیر ی فرمائید

  • ناشناس 1 0


    الان سه ساعته قطار خرابه
    مردم از کار وزندگی افتادن

  • محمد رضا فلاحی 0 1

    با سلام بنده در تاریخ 16.1.98 از طریق قطار ترن ست تهران همدان با 3 ساعت تاخیر به مقصد رسیدم ساعت حرکت قطار 6 صبح بود وما بعد از ساعت دوازده ظهر رسیدیم. بهتر نبود تاخیر قطار قبل از حرکت اعلام میشد

  • مریم 0 0

    سلام وقتتون بخیر یه انتقاد خیلی کوچکی از ساعت قطار های مسافر بری رجا از مدل اتوبوسی دارم اگر امکانش هست تو رو خدا این ساعت هاشو خیلی دیر نندازید من دانشجو هستم و باید دقیقا یه نصفه روز معطل بمونم البته الان این ساعت ها تغییر کرده و ساعت برگشت به تهران با قطارهای اتوبوسی ساعت ۵بعدازظهر شده اما قبلا ساعت یک بوده و برای یه دختر دانشجو اصلا خوب نیست تو شهر غریب تنها باشه لطفا تو رو خدا پیگیری کنیدممنونم از زحماتتون

  • ناصر 0 0

    سلام ساعت ۱۶ ازگرگان حرکت ساعت ۳ صبح میرسه تهران ساعت حرکت قطار خیلی بدموقع تابخای بخوابی بیدارمیکنن که رسیدیم نمیتونی توخونه هم بخابی صبح باید بری سرکار قبلا ساعت ۲۱ حرکت میکرد ساعت ۷نیم تهران میرسید از اونجا یکراست سرکارمیرفتیم لطفا همون ساعت قبلی برگردونید ممنون

  • مهناز قزلقارشی 0 0

    با سلام خدمت شما بزرگواران.
    با توجه به دانشگاهی بودن شهر شاهرود این امر که نیاز به قطارهای بیشتر پر واضح است انتظار میرود که بر تعدادقطارهاافزوده شود نه اینکه محدودگردد و هچنین با توجه به تعداد مسافرین بین راهی تقاضا میشود که بلیط برای ایستگاه های بین راهی صادر شود.عده ای از طلاب

  • سجاد 1 0

    قیمت غذا ها در رستوران قطار با کیفیت ضعیف خیلی بالاس...چچرا هیچکس رسیدگی نمیکنه

  • لیلا رضائی 0 0

    با سلام
    امیدوارم نظرات من خونده بشه و رسیدگی بشه امروز ۱۹ خرداد ۹۸ ساعت ۱۷:۰۳ در شهرقدس منتظر قطار بودم که بماند مثل همیشه یک ربعی تا بیست دقیقه تاخیر داشت خلاصه قطار اومد و نزدیک راه اهن کلی توقف داشت من رسیدم راه آهن ساعت ۱۸ تمام بود این واقعا بی انصافی در حق مسافر نیست چرا فکر میکنن مردم بیکار هر چقدر تاخیر براشون بی ارزش باشه واقعا این همه تاخیر حق ماست؟
    امیدوارم این نظر یا در واقع شکایت من کسی بخونه و ترتیب اثری داده بشه واقعا به شعور یه ملت توهین کردن

  • ابراهیم عظیم زاده 0 0

    با سلام رییس قطار تهران_میانه در تاریخ چهاردهم خرداد ماه ساعت حرکت پنج و ربع صبح علی رغم اینکه بلیط تهران به کرج را به ارزش ده هزار تومان خریده بودم از کرج تا میانه مبلغ ۳۰ هزار تومان از اینجانب دریافت نمود که بیشتر از کل هزینه بلیط تهران به میانه بود خواهشمند است پیگیری فرمائید.

  • محمد 0 0

    سلام.درتاریخ ۲۱/۳ بیلط قطار برای خانواده بای ۲۵/۳که در تربت حیدریه بودند ازشرکت هفت اورنگ ۲ از طریق اینترنت در قسمت بانوان رزرو کردم ولی در موقع سوار شدن زن وبچه امرو به قسمت مسافران عادی برده ومسئول قطار با طرز بدی گفته جواب انها را داده چون خودم نبودم خیلی برام سخت گذشته اقا اگه مسئولی خواهشن رسیدگی کن زن وبچه خودشونم بود ،،،لا الله،،

  • هري ناظري 1 0

    روز ٢٦ سوار قطار اتوبوسي مشهد تهران شديم باشماره ٣٧٧ ساعت ٦/٣٠ صبح
    وضعيت قطار بسيار نامطلوب بود ، دستگاه تهويه و سرمايشي مرتب خاموش ميشد و گرما و سنگيني هوا ازاردهنده بود و مرتب بوي دود وارد سالن ميشد من بعنوان مسافري كه ناراحتي قلبي دارم خيلي اذيت شدم و اينكه صداي وحشتناك موتور قطار باعث سردرد ميشد وقتي نفري ٩٧٩٠٠تومان هزينه ميكني انتظار ارامش و اسايش بيشتري داري ممنون از توجه شما

  • فرشته ولیپوری 0 0

    سلام مسافر قطار اردکان تهران هستم ، ۲۷ خرداد ساعت حرکت ۳:۲۹ ، حدود نیم ساعت از مبدا تاخیر داشت ، خیلی داخل سالن گرم بود و همه اعتراض داشتیم و هنوز هم نرسیدیم تهران ، الان ساعت ۲۱:۵۸ چقدر تاخیر و بی برنامگی

  • همشهري 0 0

    باسلام وخسته نباشيد.چراقطارهاي پرنداينقدربينظم است.1-اكثر وقتهاكولرخراب است ياقطارايرادفني دارد2-درايستگاه اسلامشهر قطاردركنارسكوتوقف نمينمايد ومسافران بايدبراي پياده شدن دربين ريلها ازقطارپايين بپرندكه براي زنهاوبچه خيلي سخت است3-زمان حركت قطارهاي حومه اي كاملامشخص است ولي هميشه دربين ايستگاهها وخطوط بايدتوقف نمايندتاقطارازسمت مقابل بيايدامكان دارديك خط وِیژه براي ترددقطارهاي حومه اي اختصاص دهيدتاوقت مردم دربين ايستگاهها تلف نشود وسروقت به مقصدبرسند.باتشكر

  • فرید آذری 1 0

    باسلام
    پس از سالها با قطار شهاب تبریز مشهد سفر کردم
    با آب و تابی که تبلیغ شده من دقیقا برعکس آن را مشاهده کردم
    ١-سرویس بهداشتی ایرانی سالن ٣ خراب بود
    ٢-دستگیره درب سرویس بهداشتی ایرانی سالن ٢ کنده شده و درب قفل است مهماندار دستگیره را پیدا نکرد
    ٣ سرویس بهداشتی سالن ١ بر اثر ازدحام میافرین سه سالن واویلا بود
    ۴ مهماندار دستش درد نکنه بعداز نیم ساعت گفت باید سرویس چای را جمع اوری کند درحالی که از شدت گرمای کوپه هنوز موفق به خوردن چایی نشده بودیم
    5 مهماندار محترم آب معدنی خنک با یک عدد تی تاپ آورد حالا مونده بودیم چای داغ را بخوریم تا سرویس را ببرد یا آب خنک را
    ۶مهماندار ملحفه آورد آیا بهتر نیس ملحفه و آب و چای همان قبل سوار شدن مسافر در کوپه گذاشته بشه مثل همان عکسهای تبلیغاتی تا اینکه مهماندار هر دقیقه درب کوپه را بکوبد؟
    آقا من دستمال کاغذی در کوپه و سرویس چای و آب ندیدم
    تلویزیون که واویلاتر بود یک فیلم جنگی ناراحت کننده در مورد تفحص شهدا پخش میشد که سفر را تلخ میکرد وووو........

  • رضا زکی پور 0 0

    سلام واقعا جای تاسف داره جای به این عریض طویلی مردم را سر کار بگذارند قبلا برای بلیط اینترنتی مبلغی میدادیم پرینت بلیط میگرفتیم وراحت سوار قطار می شدیم بعد بااسکن از روی گوشی و الان باید بری کارت تهیه کنی که این خود معظلی شده صف های طولانی و سیستم خراب و قطار در حال حرکت چه حالی دست میده با با به فکر مردم باشید به اندازه کافی مردم استرس دارند شما دیگه بیشترش نکنید لطفا

  • محمدپیوندنارویی 0 0

    سلام من اشتباهی یک کوپه درخواست دادم بعدش کنسلش کردم پول به حسابم نیومده چرا لطفا راهنمایی کنید

  • طاهره خزایی مسلک 0 0

    بلیط رزرو کردم ولی هیچ اسمس یا نشانی از اطلاعات بلیط به دستم نرسیده

  • ناشناس 0 0

    چرا بلیط قطار صبا اینقدر گران شده؟حدود ۶۱درصد

  • اسد 0 1

    امروز 13 تیر در قطار اهواز به تهران گفتند که بابت چای همراه صبحانه باید مبلغ 6000 تومان به ازای هر فلاسک باید پرداخت شود. به چه دلیل? در صورتی که پیش از این هیچ مبلغی دریافت نمیشد

  • مسافرین قطار ۱۷۹ 0 0

    قطار۱۷۹ در تاریخ ۸۵/۵/۱ از مشهد ب اراک بمدت چهار ساعت بعلت خرابی در بیابان و همراهی مادر سال خورده وگرماو.و.و.فقط غرامت مشکل حل نمیشه غرامت روحی ما چطور جبران میشه خدا لعنت کنه مسولین بی لیاقت که حتی شایستگی مدیریت یه شرکت ندارند وخدا سزا مسولین دولت بده که افراد مبتدی رو انتخاب میکنند که تخصص اینکارو ندارند یه لحظه خودشون جای ما بذارند تو اون گرما و بیابان و کشتن عقرب و.و.و. واگذار تون ب خدا کردم که ب وقتش مو رو از ماست میکشه فعلا مملکت افتاده دست یه مشت بیسواد

  • مقیمی 0 0

    قطارقم به تهران توقف زیادی داشته وهنوز هم نرسیده
    برنامه کاری من امروز بااین تاخیر کلی بهم خواهدریخت

  • ایوب شریفات 0 0

    اواره کردن مسافران

  • مهدی افشاری 0 0

    باسلام خسته نباشید
    مسافر قطار کرمان به تهران هستم ساعت ورود به مقصد در بلیط زده ۶:۲۵الان ۶هست ولی ما هنوز به قم هم‌نرسیدیم

  • براتی 0 0

    با سلام
    بنده مدتی هست حدود یکسال مسیر مشهد به تهران از قطار سریع السیر پردیس ۶صبح استفاده میکنم .نسبتا قیمت مناسب ،پذیرایی متوسط و سرمایش هم متوسط بودو قابل تحمل ، مدتی است که قیمت دوبرابر شده ،سرمایش و غذای مناسب ندارد و همواره تاخیر دارد ، با توجه به فصل گرم غذای بسیار افتضاحی در اختیار مسافران قرار میگیره که قابل خوردن نیست ،با توجه با مبلغی که اضافه شده وضعیت به شدت نامطلوب هست ، گرم و غیرقابل تحمل، قطار سریع السیر چرا اینقدر مابین راه توقف داره در حالیکه این نوع قطار برای توقف های زیاد ساخته نشده . همچنین تنها قطاری هست که زودتر مسیر مشهد تهران و بالعکس را طی میکند .
    لطفا به مسئله توقف های بیجا و غذا ی نامناسب و گرمای داخل رسیدگی کنید .

  • مرتضی هاشمی مقدم 0 0

    قطآر شماره ۱۹۴ قم مشهد افتضاح میباشد دیزلش خراب بود.پختیم با بچه کوچیک از گرما

  • نسیم بیدستانی 0 0

    باسلام واحترام من به همراه کاروانی ازمشهد درتاریخ ۹۸/۵/۲۵ توسط قطار جوپارکویر ۳۳۱ ساعت ۲۲:۴۰ازمشهدحرکت کردیم که رفتار رییس قطار وپرنسل فوق العاده بد بود باما که زایر امام رضا بودیم ما دقیقادم در واگن قطار بودیم که سوت حرکت کشیده شد ۴ نفرمون بالا رفتیم وچند نفرمون هنوز دم در ایستاده بودند که مسیول واگن در رو روی بچه های مابست چندتا خانم درشهر غریب پس مدتی اعتراض ما وخواهش در روباز کرد والکی به بلیط ها گیر داد و تا اخر سفر کارت ملی های ما رونداد تا مبلغی پول گرفت که حلالشان نباشد حتی مسافر ان دیگه ای هم قصد پیاده شدن در ورامین راداشتند که ساکشون رو پله بود که در رو بستند و گفتند ما فقط ۲۰ ثانیه توقف داریم که حتی مترو هم بیشتر از ۲۰ ثانیه توقف میکندکه موجب دعوا دوباره وتشنج تمامی مسافران وخانمهای سن بالا کاروان ماشد من خودم رو موظف دونستم تا این موضو ع رو اطلاع بدم لطفا رسیدگی کنید

  • نرگس 0 0

    قطار سه ستاره البرز تهران شیراز را سوار شدم و کیفیت در حد بی ستاره بود. بالش ها و پتو ها بسیار کثیف و تهوع آور. مردم سوار این قطار نشید اگر سلامتی تون براتون ارزش داره. . قطار های جنوب داغونه چون نمی‌خوان مردم با خیال راحت برن آثار تاریخی و باستانی کشورشون را ببینند.

  • شکرالله نیکجو 0 0

    بنده مسافر قطار یزد تهرا ساعت 16 ازیزد بتهران همان اول بانیمساعت تاخیر رسیدن به زواره نور افکن خراب شد من ازخ اب شدن انتقاد ندارم من مدتی قلب عمل کردم احتیاج به اب خوردن برای قرص قلب درخاست اب کردم.گفتند باید بخرید گفتم.بیارید جواب دادندنداریم من انتظا.ر دکتر ندارم ولی اب خاستن چبز زیادی نیست. قطا ر میبایست ساعت 10برسد ساعت3رسید من الان باسهل انگاری نمیدانم کی بیمارستانم. گوش اگر گوش منو ناله اگر ناله تو انچه بجایی نرسد فریاداست امیددارم بداد مردم برسید

  • علی کشاورز 0 0

    سلام درتاریخ پنجم شهریور از سمنان برای رفتن به ساری بلیط تهیه کردم با قطار سمنان رفتم گرمسار تا سوار قطار ساری بشم روی بلیط ساعت حرکت از گرمسار زده بود هفت و پنجاه و پنج ولی قطار بین راه تهران به گرمسار خراب شد تا ساعت نه وسی توی ایستگاه معطل بودیم و هیچ کس وهم جواب گو نبود چرا چون قطار عادی شمال بود مثل اینکه گوسفند سوار کردن

  • ناشناس 0 0

    اینجانب شکرالله نییکجو مسافر قطارتاریخ 3/5/98سالن 3ص7 همان مبدا نیم ساعت تاخیر. ورسیدن به زواره نور افکن خراب شدومن چون قلب عمل کرده بودم میبا یست قرص بخورم اب داده بودند تمامشد درخواست اب دادم گفتند نداریم لذا انتطار میرفت اب باشد وبجای خنک کننده وسایل گرم گننده بود من نمیدانم چکار میکنن این مسولین قطا ر افسوس به این عمر که با این وضع هدررفت افسوس

  • عادل محمدزاده 1 0

    سلام بخاطر 2ساعت تاخیرکردن قطار خلیج فارس تبریز به تهران بود که خدایش همه عاصی کلافه ازاین بی بندو باری قطارهای تبریز و تهران شدن چرا قطارای فرسوده تبریز رو مثل شیراز مشهد تهران اصفهان نوسازی نمیکنید خانواده ای بودکه از پرواز کربلا جاموندن کسایی بودن که از امتحان آزمون جاموندن داخل کوپه ها کثیف..این پیام من رو هر عزیزی که میخونه قسمش میدم به این ماه عزیز محرم صدای مارو به مسئولین برسونیدبخدا دیگه این قطارها قابلیت حمل مسافررو ندارن

  • m 0 0

    سه ساعت تاخیر در قطار اهواز تهراندر تاریخ ده شهریور ۱۳۹۸

  • سامان 0 0

    درتاریخ ۱۰ مرداد ۹۸ از قطار ۵۲۷ شکایت داشتم به دلیل تاخیر دوسه ساعته مسیر شیراز به تهران والبته در راه اهن تهران دردفتر رجا اعلام کردم وایشان فقط این را به من نوشت داد
    raja.com
    1539

  • رضائی 0 0

    سلام
    مشکل من اینه که جرا راه آهن تهران جایی واسه استراحت مسافران در نظر نمیگیره
    من همیشه که از ی مسیر میام تهران و از تهران هم واسه مسیر دیگه بلیط دارم باید ۳تا ۶ ساعت تو راه اهن معطل بشم و جایی نباشه ک استراحت کنم که اونم بیشتر مواقع شب یا نزدیک صبح است
    حداقل هر روز هر روز که نرخ بلیط هارو بالا میبرید یکمی هم بفکر اسایش و راحتی مسافر باشین

  • محسن گودرزی 0 0

    با سلام
    بنده محسن گودرزی که در تاریخ ۱۱شهریور از مستر بلیط برای سفر به مشهد بلیط گرفتم و دردبرگشت کد تخفیف برام ارسال شد و بلیط برگشت به تهران هم گرفتم ولی متوجه شدم که اشتباه تاریخ روز بعد رو گرفتم چون ساعت ۱۲به بعد تاریخ عوص میشه خدا شاهده نزدیک به ۱۰بار تماس گرفتم که کنسل بشه گفتن ۱۰درصد کم میکنیم و خودتون باید انلاین اقدام کنید هر چی سعی کردم که کنسل کنم سیستم ارور میداد که قطار حومه ای قابل کنسل نیست دوباره تماس میگرفتم میکفتن که امکان کنسلی از طرف ما نیست خودتون باید کنسل کنید .از ساعت ۹صبح تا ۶عصر به جای زیارت من درحال کنسلی بودم تا بلیط اون قطاری که میخواستم تموم شد و قطار جدید با قیمت خیلی بالاتر چاره ای نداشتم و تماس گرفتم اخر خودشون با ۱۰درصد کنسل کردن زیارت که نتونستم انجام بدم هیچ برای ۷نفر حدود ۳۰۰هزارتومن بیشتر پرداخت کردم درضمن هرچی گفتم وصل کنید با مدیرت صحبت کنم اجازه ندادن .من سوالم از مستر بلیط اینه که ایا کسی که دسترسی به اینترنت قطع میشه یا حتی گوشی خاموش میشه ایا باید متحمل ضرر و زیان بشه
    باتشکر از شما

  • کنعانی 1 0

    با سلام کیفیت ناهار امروز 15شهریور 98ساعت 5/05قطار پردیس شماره 372بسیار بد بود چلو جوجه که برنج بسیار بی‌کیفیت وجوجه بد مزه وتمام برنج از آب مرغ خیس شده بود لطفا رسیدگی بفرمایید

    • داریوش 1 0

      برادربزرگوار ماهم یک روز قبل همین اتفاق برایمان افتاده ولی در شرایط خیلی بد روز پنجشنبه 98/6/14مسمومیت شدید با غذای جوجه پلو درمسیر مشهد -تبریز .فعلا منتظر پاسخگوئی به شکایت خودم میباشم

  • جسین قدرتی 0 0

    طبس

  • امیرعلی کاشانی 1 0

    باسلام...چرا هیچ نظارتی در خطوط قطارهای تهران ورامین نمیشود به این مضمون که هر نفر که زودتر وارد قطار میشه برای چندین نفر جا رزرو میکنه و عبارت (جای کسی هست را عنوان میکنه و بحث و جدل شروع میشه) و بگذریم دست اخر هم کسی دیگر می آید روی صندلی می نشیند و یا از روی عمد تا خانومی میاید اظهار می کنند که بفرمایید بنشینید همانجایی که برای دیگران اعلام شده بود جای کسی هست00خواهشا توسط مسئولین امر این موضوع پیگیری شود.. چرا چنین موضوع ساده ای هنوز رواج دارد00با تشکر

    • رامین 0 0

      امروز ۲۲مهرماه،
      منم همین مساله رو داخل قطار ۶:۲۰پرند تهران دیدم و باعث بگو مگو شد، و رئیس قطار هم عرضه نداشت از حق دفاع کنه.
      یا باید دعوا کنیم برای دفاع از حقمون سا باید سکوت کنیم.

  • فرشاد 0 0

    وقتی مدیر دفتر ... در ایستگاه راه آهن مشهد .میگه همینه که هست ناراحتید با ... سفر نکنید من حرفی برای گفتن ندارم واقعا جای تاسف برای ... هست که همچین مدیرایی داشته باشه.

  • ناشناس 1 0

    قطار جو پار من خودم پیش بیسیم چی بودم چندنفرداخل کوپه بودن بقیه داخل سالن من گفتم دارن میان بالا ولی متاسفانه بااین اینکه پیش بیسیم چی بودم ولی دستور حرکت رو داد خیلی هم اصرار کردم ولی اهمیت نداد بخاطر چند ثانیه
    بقیه افراد خانواده ام جاماندن رسیدگی کنید. لطفاااااا....

  • احمد عرفایی 0 0

    باسلام واحترام
    متاسفانه قطار مشهد اهواز به شماره ۱۸۱ مورخ۹۸.۷.۲۵ در دو موقع نماز های ظهر و مغرب دیر متوقف کردو مسافرین از توفیق خواندن نماز اول وقت صلب نمود این در حالی دقیقا د ر موقع اذان متوقف شد ولی درب های قطار را برای نماز باز نکرد

  • مهسا 0 0

    خییییلی تاخیر داره همیشه ،تاخیر پنج دقه ده دقه نه ،شده ی ساعتم تاخیر کنه.اصلا خوب نیس

  • محمد جواد رنجبر 2 0

    سلام
    علت پیش فروش بلیط قطار یازدهم مهرماه در دفاتر فروش و نفروختن بلیط از طریق سایتهای اینترنتی بدون هیچگونه اطلاع رسانی چیست ماکه بلیط رفت را گرفته و برای بلیط برگشت منتظر بازشدن سایت هستیم متوجه میشویم بلیط از طریق دفاتر فروش تمامافروش رفته این عملکرد دوگانه موجب تضیع حقوق کسانی است که بلیط خود را اینترنتی تهیه می کنند

  • محمد سعیدی 0 0

    تو این چند ساله که با انواع قطار ها سفر کردم و خیلی با قطار اتوبوسی رفتم این چنین سردم نشده بود شماره قطار 218 همین
    امروز رو دارم میگم

  • حمیدرضا مات الدین بشیری 0 0

    سلام امروز دهم آبان ۹۸ هست و بنده و دخترم در قطار شماره ۴۵۱ ساعت ۱۶/۲۵ از زنجان سوار قطار شدیم ،رییس قطار هنگام پانچ و بازدید بلیط نام خانوادگی بنده را به تمسخر گرفتند،احتمالا شرکت رجا پیگیری نخواهد کرد ولی خواستم اگر پیگیری نشد به اقای رییس قطار بفرمایید خوشمزگی همیشه هم باعث خرسندی نخواهد شد!!!!

  • روح اله ذوالفقاری 1 0

    مسافرت با قطار لذت بخش بود....... اگر مثل کشورهای دیگه نظارت و رسیدگی صحیحی هم وجود داشت. متأسفانه هیچگونه نظارت و رسیدگی به شکایاتی وجود ندارد. بنده چندین بار شکایتم را در سایت رجا ثبت کردم و همچنین به سامانه 50001539 پیامک دادم ولی هیچگونه رسیدگی به شکایت بنده بابت تخلف یکی از اژانس های مسافرتی در اصفهان نشد. من که سعی میکنم دیگه از قطار واسه مسافرتم استفاده نکنم.

  • حسین 1 0

    با عرض سلام وخسته نباشید .من در تاریخ 98/08/16در ساعت 16.50سوار قطار 740 تهران.هشتگرد شدم .من از واگن اخر سوار شدم از داخل قطار رفتم تا واگن اول چون صندلی خالی نبود.با بچهام .نشته بودیم وسط راه ریس قطار امد گفت ..واگن بانوانه بلند شید چرا امدید تو این واگن کرج به ما گیر میدهند .ما چند تا مرد بودیم .همه هم خانواده بودیم .همه بچها را ول کردیم بلن شدیم امدیم از واگن بیرون ایستادیم جلو پلها.تا رسیدیم مقصد چون جا خالی نبود. سوال من اینجاست. ما از کجا باید بدانیم واگن بانوانه.اخه نباید داخل واگن یک تابلو بزنید .که مسافر متوجه بشه .یا ان ماموری که خودش تو واگن بانوان نشسه همون اول به ما بگه .که وسط راه. ما راه بلند نکنن.ما که دفعه اول بود سوار میشدیم اما این اتفاق برای خیلیها میافته چون داخل قطار هیچی معلوم نیست.

  • محمد امینی 0 0

    سلام.برخی از پرسنل راه آهن که در گیت داخلی سالن میباشند خیلی بد برخورد و توهین به مسافران من جمله خودم مینمایند.یکی از این پرسنل به نام خانم ب.ن میباشد.که به ایشان در مورد توهین و برخوردشان اعتراض کردم که هم ایشان و هم مسئولشان گفتند هر کاری دوست داری برو بکن

  • ابوطالبی 1 0

    این سایت هم هیچ فایده ٰای در حل مشکل من نداشت و فقط وقتم را برای ثبت نظر در این سایت تلف کردم........!!!!!!!!!!

  • کاظمی 0 0

    آقای ... رییس قطار شماره452 متاسفانه شما نه تنها طرز برخورد با مسافر را نمی‌دانی بلکه طرز برخورد با همکارانت رو هم بلد نیستی و جلوی مسافرها ضایع میکنی. اگر قطار جا نداری مثل آدم با احترام بگو نه با ادبیات توهین آمیز و دور از شأن با یک خانم.
    من به خاطر ادبیات توهین آمیز شما تصمیم گرفتم دیگه با قطار مسافرت نکنم.

  • مرتضی 0 0

    قطار پرند بی نظم شده رسیدگی کنید لطفا

  • رقیه تاجیک 0 0

    سلام خسته نباشید من تاریخ ۹۸/۹/۱۹ قطار مشهد تهرانغدیر ساعت ۱۹:۱۵ به شماره ۳۴۹ سوار شدم موقع پیاده شدن یه چیزی رو جا گذاشتم . حالا موندم چطوری و از چه طریقی پیگیری کنم ، ممنون میسم راهنمایم کنید.

  • ارش 0 0

    خط ۲ و خط ۵ مدیریتش اصلا اصلا خوب نیست لطفا مسئولش عوض شود

  • محمدولی ولوئیان 1 1

    سلام خداقوت
    این مطلب بیش ازنظر درواقع عریضه وشکوائیه است:
    درمورخه ۱۳۹۸/۰۹/۱۹ بلیط رفت وبرگشت ازساری به تهران وباالعکس را بصورت مجازی ازطریق خرید اینترنتی انجام دادم واقدام به رزرو کوپه وسفرازطریق راه آهن جمهوری اسلامی نمودم وپس ازانجام خرید اینترنتی وقبل ازسفر به راه آهن ساری مراجعه نموده وموضوع خرید اینترنتی ورزرو بلیط دوطرفه سفر را باراه آهن ساری مطرح نمودم که کارکنان شریف راه آهن باکمال احترام دراین رابطه رفتارنموده ودرپاسخ سوالم مبنی بر لزوم گرفتن پرینت،گفتن چاپ وارائه فیزیکی بلیط لازم نیست وباتوجه به خرید مجازی بلیط مشخصات مسافر درلیست مسافران قطار موجود میباشد،درنهایت درساعت مقرربه راه آهن ساری مراجعه وسفری محترمانه ومطلوب رادرسفررفت به اتفاق خانواده تجربه نمودیم امادرسفربرگشت ک حرکت درساعت ۲۲و۱۵ دقیقه۱۳۹۸/۰۹/۲۲ مقرربود به پایانه راه آهن مراجعه نمودم ومتاسفانه مسئول گیت ورودی ازاینجانب درخواست ارائه بلیط فیزیکی وجهت اخذ بلیط چاپی مرا به قسمت فروش بلیط هدایت نمود،
    منکه بابهمراه خانواده جهت سفر درایستگاه حضورداشتم جهت انجام درخواست مسئول گیت ورودی به بلیط فروشی رفته وبلیط مربوطه چاپ وبه متصدی گیت ارائه نمودم که درکمال حیرت وتعجب متصدی گیت ازحرکت قطار مربوطه وجاماندن اینجانب به اتفاق خانواده ازسفربرگشت را اعلام کردکه ناچارا ازمتصدی مربوطه تقاضای مساعدت وراهنمایی نمودم وایشان مرا به اطلاعات ایستگاه ومتصدی اطلاعات هم بنده را به مدیریت ایستگاه ارجاع نمود.بامراجعه به مدیریت وعرض مراتب ونحوه تعلل واشکال تراشی متصدی گیت که منجر به حرکت قطار وبجاماندن خانواده وخودم ازقطار وتحمیل زیان کرایه پرداختی بلیط برگشت وهمچنین هزینه کرایه های بعدی شد بدون رعایت اخلاق بااینجانب برخوردی تند نمود ک بادخالت کلامی پسرم آقای بهلولی ازپشت میز خود بلند شد واقدام به ضرب پسرم نمود که بنده مکرر ازایشان خواهش کردم که باپسرم نزد پدر وهمچنین رفتار زننده ایشان نزدخانواده ام وفرزندانم بامن متاسفانه ایشان به حمله ویورش خود ادامه دادند که وقتی بنده به قصد آرام کردن دوطرف وجدانمودنشان ازمشاجره ودرگیری،توسط آقای بهلولی به زمین پرت شدم که متاسفانه منجر به زخمی شدن قسمتهایی ازبدن اینجانب والبته مضروب شدن پسرم گردیدکه بادخالت نیروی انتظامی مشاجره خاتمه یافت واینجانب وخانواده بهمراه فرد ضارب به دفتر پلیس ایستگاه هدایت شدیم وکارکنان محترم پلیس ایستگاه مراتب را بصورت صورتجلسه مکتوب نمودند وتصاویر دوربینهای ایستگاه را هم بررسی کردند.
    وباتوجه به موقعیت نامناسبی که باعث تشویش وناراحتی خانواده ام گردید بناچار خانواده را ازایستگاه خارج ودرکمال شرمندگی نزد خانواده ازحادثه ایجاد شده ازایستگاه خارج وضمن متحمل شدن کرایه مجدد تاکسی واتوبوس بین شهری خودرا به مقصد رساندم که خاطره ای تلخ ازسفرریلی برای اینجانب وخانواده ایجادشد.قضاوت را به حق وشمارا به خدا میسپارم.
    من اله توفیق

  • اعتمادی 0 0

    در قطار تهران به پرند ۲۶ آذر ۹۸ساعت ۸.۱۰ دقیقه شب بجای اینکه ۱۵۰۰تومان از پول مان کم کند ،۱۶۰۰تومان کم کردند.و جالب اینکه دو سکه ۲۰۰تومانی را با چسب شیشه ای به هم چسبانده بودند و عدد سکه ها به داخل بودند که مشخص نشود .در صورتی که دو سکه ۲۵۰ تومانی باید باقی پول پرداخت شود.
    حساب کنید از ۷۰۰ الی ۸۰۰ نفری که در قطار بودند جمعا چقدر پول حاصل مسئول میشود.و چون مبلغ اندازه ای نیست که کسی اعتراض کند و همان موقع متوجه نمی شود چه بازی جدیدی را شروع کرده اند.

  • رضا 0 0

    سلام وخسته نباشید من دیروز به مرخه۳۰آذر۹۸ با قطار مشهد تهران قطار پردیس با ۳.۵ ساعت تاخیر به تهران رسیدم متاسفانه هیچ واحدی جوابگوی پرداخت خسارت۵۰ درصدی من نیست خواهشا مشکل منا حل کنید۰۹۱۹۷۵۸۲۳۱۰

  • سعید 0 1

    سلام در تاریخ ۰۹٫۲۷یکدستگاه موتورسیکلت به انبارتوشه تحویل داده ام امروزتاریخ۱۰٫۳هنوزداخل انبارتهران مونده به من گفتن سه روزه میرسه به دستتون اقای میرزایی حتی تلفن جواب نمی ده خواهشن رسیدگی کنید

  • حسین 0 0

    بلیط شاهرود به نیشابور صبا اتوبوسی با سه مبلغ
    30(بدون بلیط )
    24.600
    17.700(تخفیف خورده)
    توسط سه نفر خریداری شده
    به نظر شما تفاوت قیمت اولی با سومی زیاد نیست
    نظر شخصی من اینه که این دزدی از مسافر هست

  • محمد صادق زاده 0 0

    سلام با عرض خسته نباشید
    همه قطار ها حداقل یک اب معدنی پزیرایی میکنن ولی این قطار ۹۷۱از مشهد نداشت

  • سعید مسعودی آغاجری 0 0

    با عرض ادب و سلام.من برای تاریخ 28 برج 10 امسال از بلیط فروشی سپهر گستر شهرستان عجبشیر استان آذربیجان شرقی بلیط گرفتم . ساعت حرکت از عجبشیر 6 عصر بود و من ساعت 2 و 20 همون روز یعنی 3 ساعت و 40 دقیقه قبل از حرکت قطار بلیط رو از همون جایی که خریده بودم کنسل کردم و در قسمت توضیحات برگه بلیط نوشته شده که اگر زودتر از سه ساعت بلیط کنسل بشه هفتاد در صد پول بلیط به مشتری باز گردانده میشود که آنها پنجاه درصد پول بلیط را به باز گرداندند. خواهش میکنم رسیدگی کنین. چون اینجا کسی رسیدگی نمیکنه همه کاری میکنن. بخدا نمیدونیم این تخلفات رو به کی بگیم . ممنون از لطفتون. شماره تماسم. 09146941277

  • علی 0 0

    سلام
    رئیس محترم قطار حومه ای تهران پرند
    مشکل اصلی اینکه چرا باید در مسیر یک ساعته پرند به تهران ۳۵% تاخیر زمانی اتفاق بیافته
    یا برنامه زمانیتون رو تصحیح کنید یا کنترل به حرکت قطارها داشته باشید،قطار ساعت ۵:۳۰ پرند طبق برنامه باید ساعت ۶:۳۵ دقیقه به تهران برسد ولی همیشه حدود ساعت ۷ میرسه
    یعنی واقعا مدیریت یه قطار یک ساعته کار خیلی سختیه؟؟؟؟
    به خاطر این بی برنامگی شما هیچ موقع سر وقت به سرکارم نرسیدم و دارم اخراج میشم

  • مهشید کوهستانی 0 0

    سلام خسته نباشید
    من از فدم بلیط قطار برای مشهد گرفتم منتها بلیط برامون صادر نکردن و‌هیچ کس پاسخگو نیست و‌ میگن باید از بانک استعلام بگیریم ببینیم پول کجا رفته
    خواهشمندم موضوع منو پیگیری کنید
    ممنونم

  • عاطفه محمدی 0 0

    سلام
    امروز ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ قطار پردیس ۷:۱۰ صبح به مقصد مشهد که مقصد بسیاری شهرها ( سمنان و دامغان و شاهرود و ...) میباشد و بسیاری مسافران آن کار اداری و روزانه دارند بدون هیچ اس ام اس و اطلاع قبلی کنسل شد و سر درگمی برای همه به وجود آورد ، حتی با وجود شرایط بحرانی به خاطر ویروس کرونا ، اطلاع رسانی به مسافران و رعایت حقوق آنها از طرف راه آهن الزامی میباشد و متاسفانه فقط پس دادن بهای بلیط جبران خسارت را نمیکند .

  • پرویز قرهداغی 0 1

    سلام بلیط قطار گرفتیم امروز رفتم آژانس کنسل کنم مدیر آژانس جواب داد تا خرداد سال بعد وجه شما برگردانده میشود گفتن شرکت ریلی هنوز اقدام به برگردانده پول بلیط اقدام نکرده ما باید الان چیکار کنیم

  • مرتضی صادقی 0 0

    باسلام،تاریخ۹۹/۰۱/۰۱اینترنتی بلیط تبریز به جلفا گرفتم متاسفانه راه آهن که مراجعه کردم گفتن تعطیله اصلاقطارنیست خوب اگه تعطیله چرا اینترنتی بلیط میفروشین...تکلیف ما چیه جناب

  • کاوه صیاد 1 0

    باسلام چرا تو این مشگلات سخت اقتصادی پول بلیت هامون رو پس نمیدید به هر جاهم زنگ میزنم میگن خبر نداریم لطفا رسیدگی کنید و پوله بلیط هامون رو پس بدید مردم مشگل دارن ...هر چند اینجا هم پیام گذاشتن هم الکیه ...کی جواب گو میشه اخه

  • Reza 1 0

    با سلام اینجانب یک بلیت اینترنتی خریدم ولی پیامک اومد قطار مشکل فنی دارد و برای استرداد باید به دفتر مراجعه کنم چون انلاین با جریمه همراه بود به همین جهت در دفتر مسافرتی لیان سفر بوشهر استرداد رو یکماه پیش انجام دادم ولی ایشان با گذشت یکماه بیشتر هزینه بنده رو استرداد ندادند ضمنا دو عدد بلیت استرداد دادم که شماره سریال یکی به شرح زیر دیگری هم از سایت رجا بود الان تو بخش بلیت ها نشان نمی دهد مزبوط به سفر تهران به مشهد‌
    سریال اولی
    477230465

  • م..ح 1 0

    تاخیرات مکرر درقطار محلی پیشوا مسافران اگه رسیدگی نشه امکان هر اتفاقی وجود داره

  • زارع 0 1

    با عرض سلام و خداقوت
    بنده برای ۴ فروردین بلیت رفت و برگشت از قزوین به مشهد خریدم که به دلیل ویروس کرونا کنسل شد ، متاسفانه هنوز هزینه استرداد بلیت واریز نشده است . مردم مشکل مالی دارن خواهشا"پیگیری نمایید‌. با تشکر

  • امین 1 0

    سلام بنده درتاریخ5بهمن بلیط خریداری کردم وبخاطرویروس کرونا در اسفندماه کنسل کردیم ولی هنوز هزینه بلیط کنسلی پرداخت نشده.چرابایداینگونه بشود

  • امیر 0 0

    فروردین پنج تا بلیط داشتم برای مشهدبه خاطر کرونا کنسل کردم الان برج چهاره هنوز پول منو ندادن این کار یه نوع دزدیه پول ملت رو چهار ماه نگه داشتن

  • امیر دشت بزرگی 0 0

    سامانه ی مستر بلیط درمورخ جمعه ۲۷تیر ۹۹ بابت کنسلی بلیط خریداری شده ی قطار به فاصله ی کمتر از بیست دقیقه ،سی درصد از پول بلیط را کسر کرده است ،لطفا به شکایت بنده رسیدگی بفرمائید

  • محمد داوری 0 0

    آقا تو رو به خدا تو رو به خدا تو رو به خدا به داد دل ما پرسنل مهماندار بندرعباس تهران شرکت چوپار برسید آقا یکسره دارند ما رو ورودی پشت سرهم میفرستند .یک مهماندار وقتی دوتا سرویس پشت سرهم ورودی بندرعباس بره چطور میتونه به مسافرین خدمت رسانی کنه .چطور میتونه با مسافر برخورد خوبی داشته باشه .هر چی هم به مدیر مسافریمون اعتراض میکنیم هیچکی به داد دل ما نمیرسه .میگه هر کی نمیتونه ورودی بندرعباس بره .بیاد تسویه کنه و بره .آقا اینم شد جواب تو رو خدا تو رو به خون امام حسین قسمتون میدم به داد ما برسید بعد از دو سال هنوز به ما لباس ندادند .غذا نمیدند حتی یک دونه نون داخل قطار به ما نمیدند .4 ماهه یک ریال به ما حقوق ندادند .آقا تو رو به جان امام حسین به داد دل ما پرسنل بدبخت فلکزده قطار بندرعبای شرکت چوپار برسید .والسلام

  • محمدرضا 0 0

    آخه نظر دادن هم سانسور شده ست...؟عججججججججب...!

  • ناشناس 0 0

    مایه سفرا تهران به بندر با قطارالبرزرجا داشتیم عالی عالی عالی بود متاسفانه چندروزپیش باقطارغزال بندرعباس به مشهد اومدیم سالن هشت مهمانداراصلا حضورنداشت یه آبجوش یاکیسه زباله بده گفت برای شام اگه پول تقدندین شام نیست اونقدرکوپه کثیف بودحالم بدشد مهمانداراصلاتوبوفه نبود من صبحانه رفتم ازبوفه سالن بعد آب‌جوش وآب معدنی خریدم

  • اسحق رحمتی 0 0

    انجانب ساعت هیجده مورخ امروز جمعه ۲۳/۰۸/۹۹با راه آهن میانه به شماره تماس ۰۴۱۵۲۳۳۳۲۵۵ تماس گرفتم برای فردا اطلاعات بگیرم به تهران بلیط پرواز از تهران داشتم برای فردا یه خانمی برداشت با تاخیر جواب میداد و انگار اصلا با اون نبودم گفتم بلیط پرواز دارم از تهران حالی نمیشد فقط میگفت مزاحم نشو این شماره تماسم از ۱۱۸ گرفته بودم. لطفا رسیدگی کنین حق شهروندی جدی بگیرین. تورا خدا تشکر پیگیر بشین .

  • مرتضی واحدیان 0 0

    عرض سلام
    اینجانب از مسافران کثیر السفر هستم لااقل طی چند ماه گذشته ...
    تو چند مدت با قطار های دیگه غیر از غدیر که سفر کردم ...کوپه ها به خاطر بیماری کرنا فقط دو نفره بوده......
    فقط قطار غدیر که بار اول که سوار شدم کوپه ها رو به سه یا چهار نفر فروخته بودن اونم‌تو این شرایط ....
    که با توجه با این شرایط بیماری کرنا از مدیریت قطار غدیر انتظار این مهم اونم تو این شرایط حاد ابتلای بیماری کرنا رو داشتم .که رعایت این مهم حتما انجام بشه

  • ناشناس 0 0

    سلام الان ساعت ۱و ۱۰دقیقه شب است ما از ساعت ۹و ۴۰دقیقه راه افتادیم و هنوز در بین راه هستیم به علت خرابی قطار چرا کسی رسیدگی نمی کند

  • مهسا یگانه 1 0

    پدر من ساعت ۴ ظهر سوار قطار شده ساعت ۱۲ شب رسیده میانه واقعا خجالت نمیکشید چطوری به روی مردم نگا میکنید حالا میخواد کی پاسخ گو باشه تو کشور های دیگه سوار قطار میشن کوچکترین لرزش حس نمیکنن حالا تو کشور ما با این قطار های درب و داغونتون همه اینارو مردم تحمل میکنن دیگه با این همه تاخیر رسیدنتون چیه میخواید دیگه چیو ثابت کنید خاک تو سرتون با مدیریتتون

  • ناشناس 1 0

    من دیشب باقطارازمشهدامدم تهران پرستارم سه تاخیرداشت کارم راازدست دادم وامشب میخام برگردم بلیط برگشت نیست اواره شدم ازساعت شش غروب تا حالا توراه اهن هستم

  • علی 1 0

    من می خواستم بدای ۲۱ بلیط بخرم ولی سایت علی بابا که هنگ کرده بود رجا هم میگفت باید کاربری داشته باشی و من می خواستم ثبت نام کنم کد هارو نمی فرسناد همین شد که نتونستم بلیط بخرم گرون شد حالا شما بگید من باید چیکار کنم من هم هتل رزو کردم هم برا سفرم مرخصی گرفتم

  • اصغر فضایلی 0 0

    باسلام متروی ارم سبز به سمت شهید کلاهدوز همیشه یه اسیتگاه مونده به ایستگاه اخر خیلی با تاخیر حرکت میکنه لطفا رسیدگی کنین

  • محمد 1 0

    تو راه آهن شیراز ماشین و تحویل گرفتن بدون اطلاع باک و خالی کردن (خشک خشک)
    یکی به من معنی دزدی و بگه ممنون میشم

  • حسین 0 0

    هیچ نظارتی بر قطار تهران تاکستان نیست و متاسفانه رئیس قطار تهران به تاکستان در تاریخ 27 اسفند 99 برای منافع شخصی چندین برابر ظرفیت در شرایط کرونایی مسافر سوار میکنن حتی مسافر سرپایی!!!

  • کبری فراهانی 0 0

    با سلام
    قطار تهران قم خیلی معطلی داره
    حالا درسته که یک سری جاها وامیسته واسه مسافر اما اینکه وسط بیابون همینطوری بی دلیل ایستادن چه معنی داره که تایم رسیدن ما باید ۱۹:۴۰ باشه
    ولی ساعت ۲۰ : ۱۵ دقیقه است و هنوز نرسیدیم.
    واقعا تاسف برانگیز شده وضعیت قطار ها

  • خواهش میکنم مسعولین کمکمون کنن 0 0

    سلام و عرض ادب خواهش میکنم التماستون میکنم قیمت قطارهارو یهذره کم کنین العان من چند وقته منتظر قطار شیراز تهرانم موندم چجوری برم سره زندگیم هی صبر کردم قیمت قطار تخفیف بخوره ارزونتر بشه بدتر شد این به کنار ساعته قطارها انقد خراب شده همیشه غروب قطار از شیراز به تهران حرکت میکرد العان ساعت دوازده حرکته ساعت دو سه نصفه شب میزسه تهران مسولین ازتون خاهش میکنم التماستون میکنم هم قیمت هم ساعت حرکتشو درست کنین بخدا از گلو زنو بچمون باید بزنیم بیلیط قطار بگیریم خواهش میکنم التماستون میکنم یه ذره به فکر ماهم باشید

  • علیرضا 2 0

    سلام انتقاد دارم انتقاد زیاد من از سال ۱۳۵۰ تاکنون صدها با سوار قطارهای مسیر اصفهان مشهد و تهران مشهد و مسیر  برعکس آن شده ام در این ۵۰ سال گذشته پیشرفت و کیفیت قطار ها بعد از انقلاب بسیار ضعیفتر بوده است یادم می آید سال ۵۴ و ۵۵ قطارهای سوپر لوکس آمدند که واگنهای آنها شیک و دکوراسیون داخلی زیبایی داشتند نسبت به امکانات آن زمان پیشرفت قابل توجهی در ناوگان ریلی بود در زمان جنگ قطار های سوپر لوکس تخریب شد ونه تنها پیشرفتی نکردند بلکه عقبگرد محسوسی در خدمات دیده میشد . پس از جنگ شرکت رجا قطارهای مختلفی را راه اندازی کرد که تحت پوشش شرکت های کوچکتر هستند ولی این شرکت ها نسبت به کرایه گزافی که از مردم میگیرند هیچ خدماتی نمیدهند واگنها همان واگنهای سال ۵۰ ولی زوار در رفته و بی رنگ و ظاهری کثیف و چندش آور . دکوراسیون داخلی افتضاح فقط شش صندلی به چهار تخت و کوپه چهار نفره تبدیل شده ،مانیتور ها مرتب قطع و وصل میشوند و فیلمهای تکراری و فیلم های که در سینما ها بیننده نداشته .سه سال دیگر هم سوار شوید همین فیلم ها را در مانیتور خواهید دید . پذیرایی هم منحصر شده به  نوشیدنی و چای و بیسکویت .غذا هم فقط چلو جوجه و وسایل خواب هم از بس استفاده شده حال آدم بهم میخوره نگاهش کنید چه به رسد بوی گندیدگی آن که رغبت نمی کنید در کیف را باز کنید . هیچ تفاوتی بین قطار های غزال و غدیر  و فدک و نور و بن ریل و دیگر قطارها نیست همه افتضاح و افتضاحتر .

  • نعمت اله کرکی 0 0

    باسلام. راه آهن شده بی قانون ترین و بی پاسخ گو ترین
    چرا باید هر روز قطار اهواز به تهران ۲ ساعت تاخیر داشته باشد
    چرا آدم را پاس میدن به سامانه ای که هیچگونه جواب منطقی نمیدن.
    تاریخ ۲۶ و ۲۷ و ۲۸ مسافر داشته ایم از اهواز به تهران همه با ۲ ساعت تاخیر رسیدن
    متاسفانه هر سری اینجوره
    مگه ما مملکت جمهوری اسلامی نیستیم مگه امام نگفت مدیران باید پاسخگو و خدمتگذار مردم باشند چرا واقعا چرا
    چرا هیچ کسی پاسخگو نیست
    میدونن مسافرا وقت پیگیری ندارند میگن به جهنم

  • مهدی رنج کش قلعه 0 0

    باسلام واحترام خواستم تشکرویژه کنم ازمهمان داران قطلارفدک ممنون از پذیرای گرم شمادوستان عزیزتشکرمیکنم

  • مهدی 0 0

    اقا مبنای تغییر ساعت حرکت قطار ها چیه؟
    از مشهد ب تبریز ک میخواستی بیای ساعت۷بود و ساعت۸تبریز بودی و هرجا میخواستی بری بلیط اتوبوس و حتی قطار بود ولی الان ساعت ۹/۴۰دقیقه میرسه ک تا برسی بیرون راه اهن ساعت۱۰صبحه و ب هیچ جا نمیرسی
    ن قطار جلفا
    ن اتوبوس ماکو
    ن اتوبوس پلدشت
    بابا برگردونین ساعتو
    یا یک فکری بکنین
    من رفت و امدم زیاده و همیشه نصف مسافرای مشهد تبریز ک ساعت۸و خورده ای میرسیدن منتظر میشدن و همونجا سوار قطار ۸/۳۰جلفا میشدن ولی امروز ک اومدم خیلی ها سردرگم بودن چون فک میکردن ساعت اون هم میاد جلو
    ی فکری بکنین خواهشا

  • Masood 0 0

    باسلام وخسته نباشید
    درموردقطاررجارشت مشهد بنده خیلی سفرداشتم واز کلیه خدمات وپرسنل مخصوصا مهمانداران زحمت کش راضی وبرایش آرزویه موفقعیت دارم باتشکر

  • محمد 1 0

    با سلام چرا بلیت‌های قطار رو تو محدوده خاصی قرار میدن که مجبور بشیم با قیمت بالا بگیریم الان بنده خواستم از اهواز به قم بلیت بگیرم زده ظرفیت تکمیل ولی از خرمشهر بزنم تهران بلیت میده و ظرفیت داره با قیمت بالا آخه این چه قانونیه از وقتی دادن دست پیمانکار هر جور دلش خواسته به مردم بلیت داده

  • سیدعلی اکبر دهقان نیری 0 0

    سلام.قطار پردیس به اصطلاح تندروی تهران به مشهد بسیار وضعیت نامطلوب بهداشتی و از لحاظ فنی بسیار سطح پایین دارد.سیستم سرمایش و صوتی تصویری و توالت و نظافت نامطلوب و دارای نقص فنی است.
    من خودم با خانواده روز شنبه از تهران با قطار 372 پردیس ساعت 7:15 صبح با نقص فنی و ایرادات فراوان حرکت کرد و ساعت 18:10 عصر رسبد به مشهد.با تاخیرو ایراد فنی .

  • احمد 1 0

    چرا این ‌‌کنترل نامحترم نسبت به توقف جهت نماز بی اهمیته ،الان ساعت ۲۲ هنوز قطار اهواز مشهد(شرکت مهتاب سیر جمع)برا نماز توقف نداشته است ،خاک تو سر مجموعه ای که دم از اسلام میزنه ولی بویی از مسلمانی نبرده است.

  • عزیزی 2 0

    قطارهاتون درست کنیداصلا بدردنمیخورن کرایه زیادامکانات خیلی کم پذیرایی فقط یه اب معدنی کوچک وبیسکویت برابچه های ۴ساله خب ازدر_پیکروپنجره اش تمام خاک میادداخل کوپه میشی خاک خالی خب گرما هم که بیدادمیکنه کولرنداره یه بادمیاد این قطارها مال ۶۰الی۷۰سال پیش هستن کشورخودش بهترین واگن هارامیسازه اخ بایدسوارشیم لعنت به مسولش کرمان تهران وبلعکس حیف ۱۵۰هزارتوان که بدی

  • یک متاسف 1 0

    سلام و درود خدمت تمام عزیزانی که پیام نوشتند
    واقعا متاسفم و ناراحت
    ولی فکر میکنید این تاسف دردی رو دوا میکنه یا کسی صداتون میشنوه
    روز به روز شرایط سختتر میشه،قطار که چیزی نیست!
    گوش شنوا توی این مملکت وجود نداره همه کر و کور شدن و مردم بیچاره دارن نابود میشن

  • سوسن ساغروانی 0 0

    متاسفانه قطار پردیس شماره 373 پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرده و در بیشتر صندلی ها دو نفر نشسته اند و سالن شلوغ است

  • ناشناس 1 0

    سلام
    لطفا به ورود آقایان به قسمت بانوان درقطارتهران پرند وبالعکس رسیدگی کنید

  • مهدی 0 0

    سلام اقا برای حرکت قطار صبح زنجان اتوبوسی اصلا امکانات رفاهی خوبی ندارد لطفا قطار کوپه ای جای گذین قطار صبح زنجان کنید چون راه هم طولانی هست پس لطفا قطار کوپه ای را جای گذین قطار اتوبوسی شیفت صبح کنید لطفا

  • مهدی شامی 0 0

    سلام ما پارسال با قطار اتوبوسی ارم3ستاره سفر کردیم به هیچ وجه امکانات رفاهی مناسبی نداشت صبح هم بود لطفا قطار صبح تهران به زنجان را کوپه ای بگذارید مثل زاگروس در شیفت صبح

  • مجید تقی پور 0 0

    با سلام.بنده بلیط قطار جوپار کرمان تهران برای مورخ جمعه 4/20 ساعت 20:56 دقیقه به صورت آنلاین توسط آ پ خریداری کردم اما به علت کاری که پیش آمد بلیط خود را در آژانس هواپیمایی اوج پارسه کرمان کنسل نمودم و پس از چند ساعت پول بلیط واریز نگردید با آن دفتر تماس گرفتم ایشان گفتند 72 ساعت بعد پول را واریز میکنم بنده میخواستم بدانم چرا بلیطی که همان لحظه کنسل 30 درصد هم از پول بلیط کسر شده و همان لحظه بلیط هم فروخته شده چرا باید 72 ساعت بعد پول واریز گردد..با تشکر

  • اعظم زمزم 0 0

    سلام و خسته نباشید جان مادرتون توربه دینتون و وجدانتون قطار شهرری ولی آباد رو صداگیر بزارین منزل ما ولی آباد کوچه یزدی جلوی دیوار راه آهن خیلی خیلی اذیت میشیم به خدا ۱۴۰۰ خونه خریدیم آسایش و آرامش نداریم چجوری واقعا مجوز دادن ساختن ماهم از روی ناچاری خریدیم متری ۱۷ جان مادرتون بیاین و ی فکری به حال ما کنید خیلی داریم اذیت میشیم به خدا والا راضی هستیم خودمون هم هزینه بدیم قطار که جمع نمیشه کلا حداقل صداگیر بزارن صداش کمتر بشه ..خیلی خیلی سپاسگزارم🙏🙏🙏🙏🙏🙏

  • مهرسانا 1 0

    سلام .تاریخ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ سوار قطار غدیر .بسیار کیفیت پایین .پول زیاد از ما گرفتن ولی اصلا امکاناتی نداشت .بد تر از همه رئیس قطار اخلاق خیللللییی بد و افتضاح بود .واقعا براشون متاسفم

  • شرفیان 1 0

    سلام
    بلیط رفت و برگشت شیراز ، تهران خریداری کردم بنا ب دلایلی مجبور ب کنسولی شدم
    اول ک گفتن جریمه استرداد نداره ولی بعد از مراجعه گفتن 10% کم میشه بعد از واریز وجه ۲۰ تومن اضافه کم کردن برای سود آژانس چرا واقعا اینجوری میکنن یکی جواب منو بده چرا ب تعهدات عمل نمیکنن 100 تومن جریمه کنسولی زور نداره وقتی هنوز ۱۰ روز وقت داره

  • Pk 0 0

    عدم اعلام تاخیر قطار 584 مشهد، ساعت 150

  • مریم صبریان 0 0

    من در تاریخ۲۳مرداد۱۴۰۰سوارقطارمسیراصفهان مشهد شدم از کیفیت نظافت کوپه وسالن اصلا راضی نبودم نصف شب شیشه ابم پایین افتاد رفتم زیرصندلی را دبدم دوعددماسک ودوشیشه بطری خالی زیرصندلی بود کاملا مشخص بود کوپه نظافت نشده درب کوپه هم موقع ورود پلمپ نظافت نداشت واقعا متاسفم در شرایط کرونا با این وضع روبه رو شدم

  • ایرانی 0 0

    با سلام من از قطار رجا کاملا شاکیم نحوه برخورد رییس قطار و مهماندار واقعا زشت و زننده بود من اولین بار بود سوار قطار شدم ودیگه این کار و انجام نمیدم و ب خاطر نیومدن یه فرد که ما از قبل پول داده بودیم دوباره رییس قطار از ما پول گرفت واقعا متاسفم

  • سیدمحمدحسینی 0 0

    با سلام در تاریخ 28/5/1400 با قطار به شماره 585.برخورد رئیس قطار و مهماندار واگن 7 خیلی زشت و زننده هست واقعا متاسفم.حتی با من در ایستگاه نیشابور با من درگیر شدن

  • محمد 1 0

    عرض ادب و خسته نباشید.فقط یه حرفو خواهش دارم ..بخدا مردوم اوضاع مالیشون داغونه قیمت بیلیطارو نگاه کنین خودتونو حقوق خودتونو مزایاتونو با مردوم مقایسه نکنین بخدا ادم جایی بخاد بره مخصوصا خانوادشو ببره اشکش درمیشه واسه خرید بیلیط..التماس میکنم قطار تهران شیراز رو هم بعضی قطارهاشو تخفیف بزارید تهران مشهد راهش قطارش با تهران شیراز یکیه ولی قیمت بیلیطاش عالیه ولی تهران شیراز قیمت بیلیطاش کمر شکنه ادم بخاد خانوادشو باقطار ببره شیراز پدرش درمیاد واسه پول بیلیطش تروخدا التماستون میکنم عاجزانه التماستون میکنم تخفیف رو بعضی قطارهایه تهران شیراز بزارید تروخدا تخفیف بزارید بخدا مردوم با بدبختی پول درمیارن..ممنونم ازتون

  • اعظم سادات حسینب 1 0

    بلیط اینترنتی گرفتیم تا قبل یک ساعت منصرف شدیم توی سیستم کنسل نشد ساعت ۴:۲۵ الان با اینکه مشکل داشتم حضوری قبل از سه ساعت امدم حضوری لااقل کنسل کنم میفرمایند باجه فروش ساعت خاص حضور دارن الان نیستند و شما تمیتونی بلیط کنسل کنی این جواب ایستگاه راه آهن پایتخته وای به بقیشون

  • زهرا قشمی 2 0

    چه تفاوتی بین قطار و اتوبوس هست
    چرا قطار بوفه نداره باوجود این همه مسافرکه هرکدوم باشرایطی خاص خودشون سوار این قطار شدن
    ترن های مترو کردید قطار بین شهری حالا مشکل صندلی ها به کنار دوتا سرویس بهداشتی گذاشتید توش شد قطار😡پرسنل هم که ارث پدرشون و میخوان،واقعا افتضاحه، متاسفم براتون که هیچوقت پیشرفت که ندارید همیشه شرایط رو بدتر میکنید

  • قنبری نسب 0 0

    سلام
    مسافر قطار ۳۶۰ تهران به مشهد سالن ۷ صندلی ۵۴
    ساعت ۲۲ و ۳۰ درخواست چای کردم.مهماندار خواب بود و سالن کنار هم فرمودند شما سالن ما نیستید بالاخره ساعت ۲۴ با کلی بحث وتنش از سالن کناری درخواست کردم ایشان هم لیوان نداشتند .لیوان آوردم وچای گرفتم.بعد از ساعتی و اعصاب خورد شده. با بی ادبی تمام برخورد کردند

  • ابراهیمی 0 0

    ضمن عرض سلام و خسته نباشید
    در مورخه ۱۴۰۰/۰۷/۰۹ از شرکت ریل ترابر سبا از قطار ۴۵۱میانه به تهران ساعت حرکت ۱۴:۵۵ بلیط تهیه کردم و یک ساعت قبل از حرکت در ایستگاه حاضر شدم که شروع به مسافر گیری نشده بود بنابرین در محوطه ایستگاه میانه حضور داشتم و یک ربع مانده به حرکت قطار مراجعه کردم و دیدم که فقط از درب یک واگن مسافر گیری میشود بنده همانجا به رییس قطار جناب آقای امین محمدی عرض کردم که در کوه مصدوم شده ام و حمل کوله سنگین در راهروهای قطار برایم مقدور نیست و اگر امکان دارد بنده از همان واگنی که بر روی بلیط قید شده سوار شوم تا همراه من وسایلم را تا درب واگن کمک کند ولی جناب رییس قطار با ادبیات زننده و طلبکار گفتند که اینجا من رییسم و اجازه نمیدهم درب واگن دیگری باز شود. در حالی که جلوی درب واگن قید شده در بلیطم منتظر بودم که مهماندار درب واگن را باز کند در کمال تعجب و تاسف رییس قطار اقدام به حرکت دادن قطار کرد و بعد پنجاه متر با استهزا گفت الان میایی یا نه؟ دیدی که حرف حرف منه!!!!! رییس قطار و مهماندار سالن دو این ادبیات عاری از فرهنگ و سخیف را هنگام چک کردن بلیطها نیز ادامه دادند.....

  • محمود 0 0

    سلام
    خواهشمندم تعداد بلیط های قطار مشهد به یزد و کرمان و بندرعباس را بیشتر کنید با توجه به هفته وحدت به نظرم ضروریه.
    خواهشا رسیدگی گنید

  • مریم 1 0

    امروز قطار مشهد اصفهان/۷/۲۵ از اول که اس م اس دادن قطار ۱۷ و ۲۰ دقیقه یکساعت و ده دقیقه تاخیر داره اینو قبول کردیم
    قطار یاعت ۶و نیم حرکت کرد تا ساعت۸ اوضاع خوب بود تا اینکه قطار متوقف شد و ما مونویم دل شب تو تاریکی گفتن برق قطار قطع شد تا ساعت ۱۱ که گفتن از امداد اومدن و قطار حرکت کرد
    حالا نمی دونیم تکلیف این سه چهار ساعت الافیه ما چی می شه وایا کسی جواب گو هست

  • خدادادی 0 0

    قطار ویژه فدک حرکت مورخ۱۴۰۰/۷/۲۸ قطار شماره ۱۹۰از مقصدقم به مشهد بعداز نیشابور خراب شده و خانواده ی کردم سرگردان حتی امکان سرویس بهداشتی رفتن هم ندارن لطفا رسیدگی کنید

  • احسان انصاری 1 0

    نظافت قطار فوقلعاده ضعیف

  • نادر پورحمزاوی 1 0

    با سلام یک کارمند باز نشسته هستم از شرکت رجا از افراد اولیه وموسسین شرکت هستم در امور مسافرت خدمت خالصانه انجام دادم جانباز و خانواده شهید و ایثار گر هستم از زمان باز نشستگی تا به حال از بلیط اداری استفاده نکردم ظاهرت صدور بلیط اداری به سامانه محول شده متاسفانه سامانه اتلاف وقت و شرایط جوابگوی درستی ندارند واز قوانین صدور بلیط هیچ اطلاعی ندارند واز لحاظ اخلاقی با بی احترامی وطلبکارنه جواب میدهند و قطع میکنند تلفن از شما صدای ضبط شده دارید گوش دهید روز دوشنبه ساعت دوازده ونیم ظهر بنام نادر پورحمزاوی اپراتور شماره یک گوش دهید تا متوجه شوید ارزش یک انسان نه بازنشسته و موارد دیگر چقدر بی اهمیت واقع شده کسی که مشکل داره توسعه صدر نداره استخدام نکنید هر چند ما فقط خدا را داریم خودش و امام رضای که سی سال برای زود باش خدمت کردیم جوابگوی کسانیکه اهمال کاری واز منیت و کم کاری میکنند جوابگو آنها خواهد شد اگر رسیدگی نکنید واگذار می کنیم به صاحب اصلی و نون حلال سر سفره خانواده ببرند

  • راضیه ریخته گرزاده تهرانی 0 0

    من در تاریخ ۱۵ابان ازقم به مشهد سفر کردم وغذای قطار ر رو خورد متاسفانه مسموم مسموم شد م بااین قیمت زیاد که ۷۵۰هزار تومن پول دادم و مریض هم شدم اینقدر پول نگیر که خرج بزک ودوزکتون کنین غذای سالم به مسافرین بدین هم اکنون مریضی توخونه خوابیدم بااین وضعیت کرونا دادم می تونه بره دکتر؟جواب منو کی میده خواهشمندم برسی کنید

  • مسافر 0 0

    حقیقتا گند بزنن به این سیستم مضحکی که راه انداختین، تا سه ساعت به خودتون اجازه تاخیر و ... میدین، از مسافر پنج دقیقه تاخیر هم قبول نمیکنین، ما رو باش تو این مملکت رو اینا حساب باز میکنیم و برنامه ریزی میکنیم

  • ناشناس 1 0

    خدا لعنتتون کنه که تو فصل سرما باید تو کوپه با کلاه و کاگشن خوابید با تا بچه کوچیک

  • ناشناس 1 1

    بابا اعصاب خردکردن مترو دیر به دیر میاد جان هرکی دوست دارید ردیف کنید

  • ناشناس 1 0

    توهر ایستگاهی تدقیق وا میشه اصلا تاحالا سرساعت به مقصد نرسیدیم

  • ملتجایی فرید 1 0

    مسافرتبریز مشهد۱۲ دی الان توقطارم واگن ۳کوپه ۲ اولا که بلیط معمولی نیست مجبورشدیم باهتل بگیریم وماکه اونجاخونه داریم مسخره است دوما از مهماندارفلاکس خواستیم بامخلفات آورده درصورتیکه مافقط فلاکس میخواستیم میگه همه باهمه آخه این چه مملکتیه این چه قانونیه

  • حسین یوسفی 0 0

    تاسف برا این همه بی قانونی، قشنگ بی قانونی بیداد می‌کنه مسافر باکوچک ترین تاخیر بلیتش میسوزه پولش میره ولی تا دلت بخواد قطار توقف بی حساب کنه مسیر 10ساعتو 12ساعتم بره کسی چیزی نمیتونه بگه واقعا متاسفم برا کل مردم مظلوم ایران که هیچ جا حقی ندارن

  • محمد 0 0

    سلام خسته نباشید من یک کوپه دربستی ۶ نفره گرفتم و می‌خواهم دو نفر دیگر را با خودم داخل همان کوپه ببرم این کار به نظر شما میشه؟؟

    • م ذ 0 0

      قاعده این است که هر نفر بلیت جدا باید داشته باشد که اسمش ثبت شود و مشمول حقوق قانونی مثل بیمه و ... نیز بشود.
      اگر خدای نکرده سانحه ای رخ دهد، این افراد قابل شناسایی نبوده و چون بلیت نداشته اند از بیمه و سایر حقوق قانونی که برای مسافر درنظر گرفته شده، محروم می شوند و اول دعوای بستگان این افراد با شرکت خواهد بود، چون بیمه هزینه ای برای این افراد پداخت نخواهد کرد و رئیس قطار و شرکت مقصر قلمداد خواهند بود.
      رفتار قانونمند این است که هر نفر بلیت اختصاصی خود را داشته باشد.

  • علی هلالی 0 0

    خیلی دروغگوهاهستن. قطارتاخیرداره میگن واسه نماز نگه داشتن همین کارها رو میکنیدکه

  • سعادتی 0 0

    سلام امروز سوار قطار مشهد تبریز بودیم رییس قطار روش برخورد با چندتا خانوم رو اصلا بلد نیستن پول بلیط نیم بهای دخترم رو دادم ولی ایشون با نهایت بی ادبی با ما برخورد کردن ممنون میشم رسیدگی بشه

  • سعادتی 0 0

    سلام خسته نباشید من امروز سوار قطار مشهد تبریز بودیم رییس قطار از من پول نیم بهای قطار برای دخترم رو گرفتند ولی در نهایت بی شخصیتی اصلا طرز برخورد با دوتا خانوم رو بلد نیستند امیدوارم که رسیدگی بشه

  • الهه 0 0

    قطار خوزستان ویژه حمل مسافر مسیر ماهشهر،سربندر،به اهواز نصف مسافراش رو پله می شینن واقعا چرا کسی نیست که رسیدگی کنه

  • MOBINA 0 0

    قطار ۴ ستاره غدیر خیلی بده
    ۱_مانیتور کوپه ها کار نمیکنه
    ۲_قفل در ها خرابه
    ۳_سرویس بهداشتی خرابه
    ۴_سرویس شام نداره
    ۵_کابین ها استریل نشده بود

  • صدیق 0 0

    فقط یه جمله می توان گفت:
    احمق خودتون هستین که به شعور این مردم توهین میکنین.
    کدوم نظرات کدوم انتقاد....
    اصلا کسی هستش جوابگو باشه

    کوپه چهار نفری که تو ایام کرونا فقط برا دو نفر یا حداکثر سه نفر هستش

    الان برا چهار نفر فروختن !!!
    از ریس قطار هم که می پرسی انگار داری بهش فش میدی زودی قهر میکنه میره
    بماند این بار چندم هست که اتفاق می افته..
    ولی کم به این شعور مردم توهین کنید.

  • جوادشاملو 0 0

    باعرض سلام
    وخسته نباشید واقعا باعث تاسف هستش قطار ملایر به مشهد برای چندمین باره که دیزلش خراب شده وبا وجود سرما بر بیابون گیر کردیم واقعا بی صاحبه کسی هم جوابگو نیست
    نمیدونم بالاخره کی میخوایم برسیم

  • ناشناس 0 0

    سلام وخسته نباشید خدمت شما
    آخه این چه وضعیت برای مردم بوجود آوردید با موقعیت کرونا که دوباره شدید شده چرا هر اتاق ۶نفره ۵بلیط میفروشید کار شما ظلم به مردم است لعنت خدا بر مسئولین بی وظیفه.🤔حتی اگر یک نفر امیکرون بگیرندشما مسئولین مقصرید که نه۵۰نفر بیشتر مبتلا میشوند ای مسئولین خواهر مادر خودتونو چی؟

  • فائزه 0 0

    قتار
    هواپیما
    یاعلی

  • داود طاوسی 0 0

    سلام.روز بیلط ساعت ورود ۱۷/۵۹درج شده ولی مسول قطار اتوبوسی بی خیال حدود نیم ساعت در ایستگاه نقاب توقف میکنه.قطار شماره۳۱۸ تهران به مشهد.

  • داود طاوسی 0 0

    مسوول محترم قطار رجا لطفا برای وقت مسافرین ارزش قایل شو ...
    دلیل این همه توقف بی مورد و طولانی وسط بیابان چیه واقعا....

  • داود طاوسی 0 0

    واقعا وضعیت خیلی بدی داره شرکت رجا هم از نظر بهداشت.هم از نظر توقف های بی مورد

  • فاطمه 0 0

    خیلی بی منطق هستن وکاری که خودشون دوست داشته باشن انجام میدن برای پدر ومادرم وبچه هام بلیط گرفتم برای مشهد اما بچه هارو نفرستادم به خاطر کرونا نباید مسافر دیگه ای رو سوار میکردن ولی گفتن نه چون توکوپه دوتا مسافرهست ربطی به بلیط نداره مسافر دیگه ای سوار میکنیم گفتم شما فکر کن بچه های من میخوان آخرین ایستگاه سوار بشن شماحق نداری روصندلی که بلیطش فروختی مسافر سوارکنی اما جواب ندادن تازه گفتن بابت اینکه بچه ها نیومدن باید جریمه بدی دزدی دیگه چیه؟؟؟؟؟

  • معصومه جوادزاده 0 0

    عدم رعایت بهداشت وکالبنهای خیلی کثیف وخرابی فطار

  • سید خلیل قارونی 0 0

    در خصوص تاخیر قطار مشهد به تهران

  • آمنه حسین زاده 0 0

    سلام وقت بخیر. با قطار 4 تخته سبز شرکت حمل و نقل ریلی رجا مسیر تبریز به تهران را در مورخه 1 اسفند 1400 طی می‌کنیم متاسفانه توالت فرنگی بقدری کثیف است که نجاسات روی لبه نشیمن خشک شده و از طرف دیگر صدای آهنگ بسیار گوشخراش کهن یا وجود بستن مانیتور باز هم بگوش میرسه و کل شب را نگذاشته استراحت کنیم. این همکار گرامی قطار هم با وجود اطلاع رسانی کاری نکردن
    امیدوارم رسیدگی شود.

  • syeda touqir fatima naqvi 0 0

    سلام
    تمام شب من و ہمسرم از شدت گرما اذیت شدم ظاہرا خرابی در سیستم میباشد اسمش اینکہ با فدک سفر راحت و خوب میخواستم
    در کو پہ را باز گذاشتیم پنجرہ باز ولی باز ہم خیلی گرم بود
    اینترنت ہم اصلا وصل نشد و مھماندار ہم نتوانست در وصل کردن کمکی بکند

  • معصومه جوادزاده 0 0

    از نظر بهداشتی خیلی در بد وضعیتی هستند لااقل سالی یک بار خود بالش ها و روی مبل ها وپردها وفرش کف واگن ها را شویید آدم چند ساعتی که داخل کوپه است عذاب میکشه دستشویی‌ها خیلی بدتر شیشه های قطار که دیگه گفتنی نیست یعنی به خاطر پاهام اگه مجبور نبود هیچ وقت سوار این قطار های کثیف نمی‌شدم.

  • رضوی 0 0

    واقعا موفقیت 100 درصدی پاسخگویی که در متن آمده یک جوک تکراری بیشتر نیست
    هر سوالی از crm میپرسم میگه ما نمی دانیم قطار تهران رشت 22 اسفند علی رغم آگاهی از خرابی مسیر فقط با هدف خالی کردن ایستگاه بعد از 2 ساعت تاخیر حرکت میکنه و در ایستگاه لشکری 4 ساعت مسافرین را تو بیابان متوقف میکنند بدون هیچ اطلاع رسانی از سر نوشت این مسافرین بد بخت که اکثرا هم زن و بچه هستند
    آخرین اقدام مسولانه ای هم که انجام دادند پیاده کردن کل مسافرین وسط بیابان بوده که خودشان با اسنپ برگردند خانه هایشان
    حالا 100 درصد رضایت یا 100 درصد فحش کدام صحیح است خدا میدانه

  • احمداحمداسدی 0 0

    سلام چرا قطار میاد داخل تونل ایستاده شما به اینا حقوق میده درست کارشون انجام نمیدن یه جوان میاری موهاش پشت بده من به جای شما بودم اخراجش میکردم

  • حمزه بابایی 1 0

    قطار جوپار .از مشهد به جوپار..تاریخ ۱۴۰۰/۱۲/۲۶ ساعت ۱۴:۳۵ شماره قطار۷۸۱
    از بس کوپه قطار سرد بود و باد سرد میزد قابل نشستن نبود..چندین بار به مسئول قطار اعلام گردید ولی اقدامی صورت نگرفت..لطفا رسیدگی فرمایید

    • ناشناس 0 0

      سلام ۲۶/۱۲/۱۴۰۰سوارقطاری شدم که روی بلیط قطار ساعت ورود قطارراذکرکرده بود۲۰:۴۷دقیقه اماساعت ورودبه مقصدساعت۲۳بود، وقت فقط واسه ی خودتون ارزش داره، رسیدگیتون به همه ی مسائل آبکیه

  • مجید 1 0

    سلام وقت بخیر چرا قطار قم به تهران اولین حرکتش انقد زود کردید.از چهارنیم تا هشت نیم دیگه قطار نیست.نمیشه قطار هشت نیم ۶ نیم ۷ باشه؟اینایی ک ساعت کاریشون 9شروع میشه که نمیرسن به کار اخه نه ۴ نیم خوبه نه ۸ نیم

  • ناشناس 1 0

    ده دقیقه سایت باز شد بلیط تهران ساری تموم شد،شما درست بشو نیستید،آفتابه لگن هفت دست،.....فک کنم عقب مونده ترین سیستم حمل ونقلید،فقط ادعا و ....

  • برزو 2 0

    سلام اقا این مامورین قطار چرا اینقدر بی ملاحظن چرا این قدر سر وصدا بی جا تولید میکنند مگر نباید پایان سفر ملافحه را جمع کرد پس چرا دوتا ایستگاه مونده اقدام به جمع اوری میکنند چرا درب سرویس بهداشتیدر حال حرکت قطار بسته است؟وهنگام اعتراضاز جملاتی که در شان خود وخونوادش هست استفاده میکنه ؟چرااینقدر بعضی مامور سالن ها اینقدر بی سوادن مگه خودشون خونواده ندارند ک درک نمیکنن که در کابین زن وبچه هست ورود میکنن بی جا داخل کابین ؟بابا واثعا خجالت داره اگه یک خارجی ببینه این رفتارو شرف کل ایران میره

  • رضا دهقانی 1 0

    قطار 821بندرعباس به مقصدتهران 1401/2/17 ساعت12/40.هیچ مسافری خبر از نداشتن سالن غذاخوری در قطار نداشت.تعداد اندکی سفارش شام دادند.وغذا دربین راه به اندازه سفارش از پیک موتور تحویل و با اگاهی اینکه غذا کاملافاسداست به تعداد اندک تحویل دادند.لذا نود درصد مسافران گشنه وهیچگونه مواد عذایی نداشتن..مهماندار سالن یازده یک لیوان چای به قیمت چهارهزارتومان میفروخت...مهماندارها فقط اونجا گماشته شدن سواستفاده و تیغ زدن مسافران...

  • مطهره باقرپور 1 0

    سلام قطار۷۲۳کرمان به تهران ساعت ۹ونیم شب حرکت داشتم با۲ساعت ونیم تاخیر رسیدم و دیررسیدم به کلاسم ۵ملییون هزینه کلاس دادم نصف کلاسم هدررفته ومهماندار بجای عذرخواهی طلبکارِمسافرا بود و خیلی بد برخورد کردن حتی یه بطری آب رو خودمون رفتیم ازرستوران تهیه کردیم الانم زنگ زدم میگید خسارت نمیدید الان اینهمه ب ماخسارت زدید کی باید جبران کنه؟

  • ناشناس 2 0

    با سلام، لطف کنید بعضی مامورین سالن ها را توجیه کنید، غذای که در بلیط مسافرین درج شده را سر موقع به مسافر تحویل دهند نه تا 1 ساعت بعد از حرکت قطار. در ضمن از مسافر نپرسن چرا برای ساعت بعد از 12 شب به بعد غذا درخواست نمودید که در بلیط درج شود. حتماً باید بگیم به شما ربطی نداره. در ضمن تلویزیون قطار را بعد از ساعت 12 شب قطع نکنید شاید یکی دوست داشته باشه تا پایان مقصد تلویزیون نگاه کنه. با تشکر

  • سعید ابراهیمی 1 0

    با سلام.چرا باید بلیتی که ۲۰روز قبل پیش فروش شده ۲روز مانده به حرکت کنسل بشه.بعدم به هرجا تماس میگیری کسی پاسخگو نیست.شما با این کاراتون مشتریانتان را از دست میدهید.یک نفر خود من که اصلا از رجا دیگه بلیت نمیگیرم

  • محمدرضا 0 0

    متاسفم برای قطاری رجا ک برا ی جابجایی مسافر هم چهارصد هزار تومان دریافت میکند واقعا قطار رجا جزو بدترین قطارهای ریلی ایران است توصیه میکنم هیییچ وقت استفاده نکنید نه غذای با کیفیتی و ن رسیدگی بدرد بخوری من دیشب از قم به سمت مشهد اومدم کلی مشکل پیش اومد برام به هیچ عنوان این قطار را توصیه نمیکنم

  • ایزد پناه 1 0

    سلام. قطار ۳۷۲ رشت به مشهد در مورخ ۰۳.۱۰
    در یک کوپه من خانم با دو بچه باید با یک مرد نامحرم کل راه رو همسفر باشم و هیچکس رسیدگی نکنه و از مهماندار هم حرف های درخور شان خونواده بشنوم .واقعا بهتون حق میدم توی این مملکت همه رو با هم درگیر کردند و خودمون شدیم گوشت قربانی و هرکس زورش برسه یکی دیگ رو تیکه پاره کنه .همه جا تا پارکها رو تفکیک جنسیتی کردند توی بوق و کرنا کردند و داخل قطارها مون کسی پاسخگو نیست . عجب اسلام ساختند و مردمی ک حتی بهم و به خونواده های هم رحم نمیکنند ....

  • محمد رضا 2 0

    همش دروغ و نیرنگ . همش سر کار گذلشتن مردم . قطار بندر یزد تو بلیط درج شده ساعت رسیدن به ایستگاه یزد 4/44الان و پنج و نیم است نرسیده چرا ارزش برا مردم قایل نمیتید . چرا مردم را خدمتگذار خود میدانید . دروغ نگویید

  • رقیه 2 0

    سلام بی زحمت ازتبریزبه وان قطار بذارید ممنونم

  • رحمان 2 0

    سلام خسته نباشید قطار بندرعباس به تهران امروز23/3/1401 به شمار قطار821 کوپیه یک یم سرو صداش هیچی به کنار آنقدر گرمه دارم حلاک میشم بخدا پنچره رو باز کردیم کولرش کار نمیکنه. یه پیگیری شه 450 پول دادیم بهاش

  • رحمان 1 0

    سلام خسته نباشید قطار بندرعباس به تهران امروز23/3/1401 به شمار قطار821 کوپیه یک یم سرو صداش هیچی به کنار آنقدر گرمه دارم حلاک میشم بخدا پنچره رو باز کردیم کولرش کار نمیکنه. یه پیگیری شه 450 پول دادیم بهاش

  • تابستان و کولر خاموش! 1 0

    سلام وقتتون بخیر در تاریخ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
    قطار مشهد کاشان
    بعد از چند ساعت از شروع حرکت ، نیمه شب کولر قطار رو خاموش کردند در حالی که تهویه هوای کوپه رو خنک نمی‌کرد و پنجره کوپه هم باز نمیشد
    این مشکل رو چند بار به مسئول قطار گفتیم اما کولر همچنان خاموش بود.و اینکه در مسیر کاشان مشهد هم همین مشکل وجود داشت
    لطفا پیگیری کنین. با تشکر

  • پارسی 0 0

    در دبستان میگفتند چوپان دروغگو بیچاره چوپان باید می گفتن مسئولین دروغگو
    برنامه حرکت قطار حومه را ثبت در سیستم می کنید .هروقت هم دلتان خواست تغییر می دهید .چرا به برنامه هایی که اعلام میکنید پایبند نیستید . خدا نابودتون کنه که همتون دروغگو هستید .

  • محمود پارسا 1 0

    خدا لعنتتون کنه که زن و بچه رو تو قطار اسیر کردید مهماندار قطار تهران مشهد میگه بجای اینکه ۷واگن بکشه ۱۱واگن میکشه الآن وسط بیابون مونده لعنت بر پدرومادرتون

  • محمد باقر نعمتی 1 0

    تاخیر حدود ۲ ساعته و کمبو د اب آشامیدنی

  • محمد باقر نعمتی 1 0

    قطار شماره 486 کرج مشهد ساعت حرکت 10\16با تاخیر 2 ساعته و کمبود اب آشامیدنی تاریخ 12تیر

  • Fatemeh 1 0

    بیشتر از حد مجاز مسافر سوار میکنن

  • رضا عباس آبادی 1 0

    واقعا رو دست راه زن ها زدین بلیط مشهد به نقاب ۷۴ هست بعد از سبزوار تا نقاب نفری ۲۵ تمن میگرین که قیمت کل بلیط ۸۹ تمن میشه در حالی که ما به اتفاوت سبزوار تا نقاب ۱۰ تمن هس
    رفتار رئیس هم خیلی بیشرمانس قطار جوپار ۳۳۱ ۲۱تیر ۱۲:۱۵

  • فرشید خراسانیان 1 0

    تاخیر ۴ ساخته قطار مشهد زنجان و همچنین عدم پاسخگویی مسولین

  • ریحانه فتوح 1 0

    در 7.1.1401 سفری به مشهد داشتیم در مسیر ایستگاه نقاب مشهد موقع پیداشدن برای نماز چمدان داخل قطار رجا دزیدن مدارک پیدا نشد قبل سفر یه نام بلیط اشتباه شده 300 پولم این شرکت رجا خورد نداد هر سریع تماس گرفتم این سامانه کسی پاسخ گو نیست پول رفته دیگه برنگشت تاریخ بلیط گذشته پول رفته چرا مسئولین پاسخ گو نیستند دو‌م‌ چرا یه قطار امنیت نداره هر سریع زنگ زدم اداره اشیا گمشدگان کسی پاسخ گو نبود چرا نباید داخل قطار دوربین مداربسته نباشه من از ریس مسئول رجا اعتراض دارم چرا کسی پاسخ گو ما نیست چرا این موضوع بین مهمی پیدا نکردید دزد چمدون ما گرفته شه کلی نزدیک ده دوازده میلیون به من همسرم خسارت زده چرا کسی پاسخ گو نیست ما عروس داماد که اولین ماه عسل مون بود چه گناهی کردیم

  • سحر 1 0

    باسلام و عرض ادب؛
    قطار ۸۱۲ بندرعباس تهران
    میبایست ساعت ۱۸ تاریخ ۷ام از سیرجان حرکت کرده و ساعت ۹/۵ تاریخ ۸ ام تهران برسد.
    متأسفانه قطار در ساعت ۲۲ تاریخ ۷ام حرکت کرده و ساعت ۲۰ تاریخ ۸ام وارد تهران شده!!!
    خواهشمندم جوابگوی این همه ساعت تأخیر باشین

  • حسین صابری 1 0

    باسلام خسته نباشید بنده چند بار باقطار گرگان به تهران سفر کردم خوب بود اما تو تابستان نمی دونم چرا کولر داخل واگن ها جواب نمیدن اگر میشه به این مشکل رسیده گی شود خیلی هم به مهمان دار قطار گفتم اما جوابی به ما نمیدن خواهشن رسیده گی کنید

  • محسن 0 0


    بلیط مشهد تهران خریدم، ۵ ساعت مونده به حرکت خواستم کنسل کنم گفتن جمعه نمیشه، هر قبرستونی بگی زنگ زدم نشد، ۵۱۴۹، ۱۵۳۹ راه آهن مشهد، تهران، نشد، یک میلیون و سیصد پولم رو خوردن

  • نرگس 0 0

    امروز تاریخ ۲۲مرداد شنبه ۱۴۰۱قطارمشهد تهران رجا سالنی حرکت ساعت ۷و۴۰صبح باورتون نمیشه مگه داریم تمام ایستگاهها مثل اتوبوس داخل شهر وایساد اصلا صندلی خالی نداشت مسافر زد و پول کشید تو کارتخوان تمام استخونای بدنم درد میکنه همه همه ناراحتن این چه سمی بود بی انضباط بی مسولیت دفعه اول واخرم بود این سوارشدم کاش بااتوبوس میومدم هرچندنظر مردم مهم نیست

  • مریم اسلامی 0 0

    من بلیط نداشتم وآقای که بیلط داشت جاشون رو به من دادن ولی رئیس قطار ۵۸۵ قبول نکردن از من پول بلیط رو گرفتن و اونجا بلند کردن و گفتن برو رستوران بنشین میخوام ببینم این کار درسته یا نه؟

  • کریم 0 0

    کی به داد ما میرسه من حدود ۱۰روز پیش بلیط حمل خودرو رزرو کردم پسرم پیوند کبد شده خودم تو شهر غریب امروز یه روز مونده حرکت پیامک زدن قطار کنسل شده فقط میتونیم مبلغ تون و برگردونیم این کجای درد منو دوا میکنه اسیر شدم الان موندم خانوادمون بلیطهواپیما گرفتم حالا تکلیف من چیه

  • کریم 0 0

    کی به داد ما میرسه من حدود ۱۰روز پیش بلیط حمل خودرو رزرو کردم پسرم پیوند کبد شده خودم تو شهر غریب امروز یه روز مونده حرکت پیامک زدن قطار کنسل شده فقط میتونیم مبلغ تون و برگردونیم این کجای درد منو دوا میکنه اسیر شدم الان موندم خانوادمون بلیطهواپیما گرفتم حالا تکلیف من چیه

  • کریم 0 0

    آدم متاسف میشه که داره ت این مملکت باشما ها یه جا زندگی میکنه مسافر از ۱۰یا۲۰روز جلوتر بلیط رزرو میکنه برای خودش زندگیش برنامه ریزی میکنه اونوقت دقیقه نود زحمت به خودتون نمیدین زنگ هم بزنید باقباحت تمام یه پیامک می‌زنید متاسفانه کنسل شد به همین راحتی من تو شهر غریب بایه بچه که عمل پیوند کبد انجام داده حالا بمونم تمام کارهام داروها دکتر وکلی چیزها به هم ریخته هیچکس یه عذرخواهی هم نمیکنه نه قطار جایگزین دارین اونوقت کشورهای دیگه ۱۰دقیقه تاخیر تو حرکت هزار بار عذر خواهی وجب آن خسارت وقطار بهتر جایگزین میزارن خجالت اوره بخدا قسم من که اگه قانونی باشه شکایت خواهم کرد وپیگیرم

  • اکرم 1 0

    چرا دیگر انتظامات مترو نیستند داخل ایستگاه ها تا از ورود آقایان به واگن خانمها جلوگیری کند؟ هر دفعه باید کلی اذیت بشویم با این وضعیت شلوغی و اصلا احترامی برای خانمها قایل نیستند. لطفاً رسیدگی و ترتیب اثر دهید. سپاس

  • محمد رضا 0 0

    واقعا متاسفم واسه برخورد بی ادبانه مسئولین قطار جوپار.بدترین قطار.وسط راه بخاطر اینکه بلیط برا بچه دوساله که هیچ امکاناتی نداره نگرفته بودیم قطار نگه داشت و مسئول کثیفشون گفت بچتو بنداز پایین سریع

  • علی ع ف 0 0

    سلام وعرض ادب
    بنده مسافر مشهد از مهماندار سالن ۲کوپه۲قطار ۳۲۰مشهد تاریخ ۲۱/۶/۰۱ساعت ۲۰ بدلیل عدم توجه ‌پذیرایی شکی ام

  • ملیحه 0 0

    بی مسئولیت ترین پرسنل مخصوصا ریس قطار. بی ادب ترین و عفت کلام ندارد به هیچ عنوان فک میکنه قطار رو خریده و مالک شخصی اون هست پولی ک میگیرن اصلا حلال نیست

  • ملیحه 0 0

    واقعا متاسفم برای قطار فدک با این رییس قطاری ک حتی بلد نیست چطور. با افراد صحبت کنه متاسفم برای تمام مسئولین ک این شخص رو در این سمت گذاشتن. اگر دین اسلام هست باید اسلامی. برخورد شود حتی من میپرسم چطور شکایت کنم هیچ کس جوابگو نیست این چطور قطاری هست ک حراست نداره همچین ادمی رو. مسئول کردن

  • عثمان 0 0

    ملت ایران خودتون قصاوت کنید .یک کلمه قسم به قرآن دروغ تایپ نمیکنم. من بچه ارومیه هستم .تهران اومدم و برای برگشت جمعا چهل هزار پول داشتم .به پشتیبانی رجا پیام دادم یک بیلط از تهران ب ارومیه ب تخفیف بمن بفروشید واقعا پول ندارم گفتم نه امکانش نیست رفتم از مردم پول جمع کردم دوهزارتومن هزار تومن بالاخره پولم شد ۱۱۳هزارتومن و بیلط رزورکردم بعد خاستم تاریخ را عوض کنم اینترنت بیش از ده بار زنگ‌زدم بلاخره موفق شدم و جریان را گفتم ک نت نیست و من میخام تاریخ بیلط را عوض کک اما گفتند نمی‌شود و سی درصد ار من پول کم کردن و دوباره من اینجا گیر افتادم منم نفرینشون میکنم

  • جمال 0 0

    مافیای بلیط قطار دیگه ندیده بودیم که دیدیم. باعث تاسف است که با این همه تبلیغات جهت استفاده از وسایل نقلیه عمومی هنوز نتونستم بلیط مشهد تهیه کنم.

  • مجتبی محمدی 0 0

    سلام من هرروز با قطار پیشوا به سمت تهران ساعت ۷.۱۵ صبح میام و واقعا قطار خیلی شلوغه حتی جای وایستادن نیست لطف کنید واگن های قطار بیشتر کنید تا حد اقل بتونیم بایستیم این کار هر روز هست شلوغ بودن

  • محمد شرف امیری 0 0

    سلام واحترام دارم خدمت تان دیروز داخل ترمینال یک ساکیم جامانده چراهیج کس جواب نمیدهد چیکارباید کنم

  • محسن بختیاری 0 0

    آیابن ریل هم به شمامربوطه میشه؟؟؟؟

  • ذبیح الله آبایی 1 0

    سلام،چراتاسوارمیشی مامورسالن میادبرای بردن وسایل چایخوری؟این عجله برای چیست،قطارمشهد،اراک دستشویی بعدازتهران آب نداشت حداقل توالت راببندند،یک مدت ازگرما عذاب کشیدیم وبعدازآن لرزیدیم،مگرکنترل نیست؟۱۲آبان

  • حسن 0 0

    عرض کنم ما بلیط رو ازعلی بابا گرفتیم قطار یزد بندرعباس حرکت۱۴۰۱/۸/۱۲ساعت۲۰و۳۰تعداد۶نفربه نام یکنفرسالن۸کوپه مانمیدونستیم بایدبه اسم تک تک باشه اگراینطوره علی بابانبایدبلیط بنام ۱نفرصادر کنه.مسولین قطار خیلی اذیتمون کردند وتهدید نمودند اگرنفر۸۰هزارتومان ندین ایستگاه بعد پیاده میکنیم اونهم۶زن آیا اینطور رفتارا درسته .خیلی متاسفم راستی پول نقد ازخانوادم گرفتند

  • ناشناس 0 0

    سلام وعرض خسته نباشید
    من می خواستم از یکی از پرسنل قطار زندگی در راه برگشت از مشهد به تهران در تاریخ ۱۳ آبان سال ۱۴۰۱ تشکر کنم، خیلی زحمت کشیدن، ممنونم (خانم دشتی پور)، سالن یکم

  • یوسف رضائی 0 0

    با سلام و خسته نباشید قطار تبریز مشهد مورخه 8/15کل آب روی قطارهای رجا رو برد مورد شکایت.بوی لنتهای ترمز داخل کوپه ها.تاخیر بیش از 4ساعت.وضعیت بد سرویسها

  • محمد هاشم عيايي 0 0

    سلام و خسته نباشيد خدمت شما.

    من مسافر روز 8/8/1401 ساعت 9:55 شب به مقصد يرد از تهران بودم.
    وسيله اي را در كوپه اختصاصي در داخل كوپه جا گذاشتم. آخرين نفري بودم كه از قطار پياده شدم. يعني تنها پرسنل قطار در داخل سالن ها بودند و مسافر ديگري در سالن نبودند.
    با وجود پيگيري مسوولين امر موفق به يافتن وسيله گم شده نشدند.
    مايه تاسف است.

  • مهدی 1 0

    من بلیط قطار دارم اما نمی دانم به صندلی چند هستم بیاید چکار کنم

  • رضا نجاریان 0 0

    باسلام، قطار شماره ۳۸۱ مسیر شاهرود به تهران مورخ پنجشنبه ۲۶ آبان ماه، بسیار سرد بود و هیچکس رسیدگی نمیکرد، انگاری کولر روشن بود

  • منیژه منصوری 0 0

    سلام برخورد مهماندار اصلن خوب نیست مثل برده با مسافر برخورد میکنن شکایت من از شماره قطار ۲۱۹ سالن یک خیلی خیلی برخورد بدی داشت

  • علی 1 0

    سلام وقت بخیر خواهشمندم فکری برای تهیه غذا قطار مشهد هواز مکنید کیفیت خراب است خیلی خیلی بی کیفیت هست فکر کنید مادر وپدر یا زن و بچه خودتان مسافر این قطار هست شرکت تهیه غذای فکر مردم نیست قیمت بالاتر ولی کیفیت پایین هست ممنون از شما خداحافظ

  • سهیلاشیرازی 0 0

    من وخانواده ام از بندر عباس به تهران سوار قطار بن ریل شدیم در تاریخ16اذر ولی متاسفانه بخاری تا صبح خاموش بود از سرما یخ زدیم وقتی به مامور قطار میگفتم میگفت به شما لحاف دادیم ولی لحافها خیلی نازک بود ما سرما خوریم خیلی هم آروم میرفت نزدیک 22 ساعت تو قطار بودیم اگر عمری باقی باشه هیچ وقت با این قطار سفر نمیکنم

  • اسکندر 0 0

    سلام مشکلات سرمایش گرمایش قطارپرندراحل کنید خودتون راحت درگرما هستین اما به فکرمردم نیستین به راهورم میگیم انگارنه انگار راهورها خودشون میرن جای گرم لم میدم دیگه به فکرمردم نیستن هیچکاری نمیکنن خدا روخوش نمیاداینهمه ظلم کنید به فکرخودتون باشین اما توجهی به مسافرا نداشته باشین

  • بهنام الطافی کدملی 2948620384 0 0

    با عرض سلام و خسته نباشید ،بنده از ایستگاه کرج خانواده ام رو با عجله و بدو بدو آوردم به قطار رسوندم خودم و ساک بزرگ و بچه ای دو ساله در بغل از سالن انتظار ایستگاه کرج تا سالن یک قطار نمیدونم چند متره ولی با عجله د بد بدو من یک دقیقه نشد و وقتی به سالن یک رسیدم تا ساک و بچه ام رو به کوپه رسوندم خواستم پیاده بشم قطار حرکت کرد چرا نباید قطار حداقل دو دقیقه وایسته،حتی همون لحظه به رییس قطار گفتم ولی ایشون انگار نه انگار ،مگه نباید دو دقیقه توقف داشته باشه چرا دو دقیقه واینستاد؟؟؟قطار شماره ۴۳۴ روز بیست و هفتم آذر ماه ،تهران به تبریز ،خواهش میکنم رسیدگی بفرمایید

  • حسن باقری 1 0

    با سلام قطار قم _ تهران که ساعت ۵ از قم حرکت می کنه با توجه به اینکه اکثر مسافران آن کارمند هستند ساعت ۷:۳۵ به ایستگاه تهران وارد میشه این امر سبب میشه که اکثر آنها با تاخیر به محل کار برسند لذا خواهشمنداست ساعت حرکت ۴:۳۰ از قم حرکت کند و ساعت ۷ وارد ایستگاه تهران شود متشکرم

  • شهرام 0 0

    واقعا جای تاسف داره وقتی بابت جابجایی مسافر این همه پول میگیرن ولی وقتی سوار میشی تا یکی از جاهای کثیفیه که آدم تو عمرش دیده همین قطار ها هستن،ساعت ها یه مسافر تو قطار میشینه ولی سرویس بهداشتی ایقد کثیف و چندشه که مجبور میشی ساعت ها بدون استفاده از سرویس بهداشتی بمونی تا برسی به مقصد

  • علیرضا 0 0

    در سرویس بهداشتی بعضی از واگن ها یکی قفل هست و باز نمیکنن سرویس بهداشتی ام سالم و مهماندار قطار در یکی قفل کرده است

  • میثم زمانی 0 0

    سلام
    برای فردا تهران به زنجان بلیط ساعت ۱۴رو گرفتم یه پیام از رجا اومده میگه حرکت قطار شما ابتدای بامداد می باشد.
    شوکه شدم وقتی با۱۵۳۹ تماس گرفتم ۱۵ دقیقه در انتظار بودم که متاسفانه یه اپراتور بی ادب و نا بلد جواب دادند که قطار شما از مشهد حرکت میکنه برای همین به شما پیام دادند
    سوال من اینه بنده مسافر بین راهی تهرانم ساعت حرکت من هم ۲ بعداز ظهره چرا به من پیام میدید این پیام باید به مسافران مشهد داده بشه نه که به ما من خودم شوکه شدم گفتم شاید ساعت حرکت رو ندیدم بعد بلیت گرفتم.

  • فضل الله طالبی 0 0

    چرا قطار اصفهان بندر عباس سالن کم دارد نمیشه بلیط گرفت یا در هفته یک قطار غزال اضافه شود

  • محمدی 0 0

    با سلام خدمت همکاران محترم. یه سوال ؟ این قطار ریل باس تهران به سمت قزوین و بلعکس که کارکنان راه آهن بسیاری باهاشون رفتو آمد میکنن واقعا چرا آنقدر بی در و پیکر هست . حداقل احترام به همکار فراموش نشه وقتی رتبه میگیرید .هیچکدومه قطارهای تهران به مقصدی که گفتم سره تایم نیست .این موضوع به صورت کتبی با امضا همکاران ارسال میشه به جناب آقای میعاد صالحی.....

  • رسول 0 0

    سلام لطفاً به ساعت قطار برای روزهای اداری رسیدگی کنید مردم بتوانند به موقع به محل کارشون برسند

  • محمد علی 0 0

    واقعا متاسفم برای مسئولین شرکت رجا با صرف هزینه گزاف از بیت المال و دریافت حقوق های نجومی وامکانات لاکچری هیچ خدمتی ارائه نمیدهند که هیچ دربرابر اعتراض پاسخگو هم نیستند از اصفهان به مشهد با قطار سپهر به مبلغ تقریبا ۴۲۰۰۰۰ تومان آمدیم و برگشت با قطار نوین به مبلغ ۵۱۵ هزار تومان باتوجه به پرداخت هزینه بیشتر سرویس بهداشتی از مشهد تا جوین بسته بودو روکش صندلی ها فرسوده تلویزیون هم خاموش مهماندار خواب هیچ کس هم پاسخگو نیست فقط میتونم بگم نه تنها راضی نیستم بلکه بگم لعنت خدا بر شما باد پولی که گرفتید حرامتان باد

  • علی عسگری 1 0

    سلام واقعا نمی‌دانم چی بگم قطار قدیمی دریغ ازاینکه صبح یک آب جوش بدهند دوم قطار کهنه سوم یک اقایحدود۳۶ ساله ریئس قطار که به اصطلاح خیلی قانونمند وبیگذشت هرچه قیمت ها گران میشه کیفیت صفر فدک هم بنده سوار شدم خوب بود ولی چرا یکفلاکس آب جوش ۵هزار تومان باچایر۲۵هزار تازه راه زیارتی هم هست

  • Fariba 0 0

    باسلام متاسعانه نظافت در کوپه ها واگن های قطار اصلا صورت نمی گیره و در موقع تهیه بلیط بابت خدمات مبلغ ناچیزی کسر می‌شود ولی چیزی از بهداشت و نظارت در واگن ها وجود نداره حتی برای شستشوی سرویس های بهداشتی از ابتدایی ترین که پودر شستشو هست استفاده نمی‌شود شیشه ها کثیف فرش های داخل راه رو واگن و کوپه فکر کنم از روز اول که پهن شده تا به امروز برای نظافت اقدامی نشده پتو ها. ملحفه ها کثیف و.......

  • مهدی خورسندی 0 0

    با سلام من قبلاً از علی بابا بلیط قطار برای پدرم می‌گرفتم و اگر کاری پیش میومد کنسل میکردم و پول برمیگردوندن به حسابم اما چند ماه اخیر شرکت رجا با این سایت افتضاحی که داره هم پول به حسابم برنمی‌گرده هم همش ارور میده واقعا متاسفم که فقط دردسر درست میکنید به جای اینکه روند کار رو سهل تر کنید
    با تأسف فراوان برای شما

  • مایحه 0 0

    . قطار رجا.افتضاح.گرمای وحشتناک داخل قطار غیرقابل تحمل است.توقف هر ۵ دقیقه. هر بارنیم ساعت !!! وسط بیابون و بدون ایستگاه قطار!! و احتمال خرابی قطار وسط راه !! هیچ اتفاقی در قطار رجا دور از انتظار نیست.

  • یوسف ولی خانی 0 0

    سلام اینجانب مورخ ۲۸اسفند۱۴۰۱به اتفاق خانواده سوار قطار مهتاب سیرجم ساعت۲۳۳۵ به شماره۳۲۲مبدا تهران مقصد مشهد شدیم که متاسفانه سقف کوپه ۶سالن ۴رارنگ کرده بودند چادر مشکی همسرم وکاپشن بنده رنگی شد وتاصبح نیز از بوی رنگ نتوانستیم بخوابیم به مدیر قطار آقای احمدی مراجعه وماوقع را شرح دادیم توفیقی حاصل نشد حال سوال یک مسافر زائر امام رضا از شما به کی شکایت کند در شهر غریب با چادر وکاپشن رنگی شده خسارت از کی بگیریم دلجویی دردی را دوا نمی کند با این وضعیت اقتصادی بنده به شدت شاکی هستم

  • طاهری 0 0

    با سلام.بنده و خانواده مسافر امروز قطار از مشهد به اصفهان هستیم .قطار شماره 585.
    این قطار در همه واگن ها مشکل سرویس بهداشتی داره و دستشویی ها تخلیه نمیشود و از نظر بهداشتی بسیار افتضاح هست.همه مسافرین از دیروز ساعت 16 بسیار اذیت شده اند و این مورد ضعف سازمان ریلی و عدم ارایه سرویس و ناکار آمدی سیستم و عدم رضایت مسافرین را در پی دارد.هر شخصی جدای از هزینه های بلیط در صدد آرامش و آسایش خود و خانواده برای سفر اقدام و مراجعه به سازمان ریلی مینماید که متاسفانه هیچ راحتی و آسایش را بدنبال ندارد.تاخیر 2ساعته قطار هم مزید بر علت میباشد.مع الوصف با توجه به مشکلات عدیده موجود درخواست رفع مشکل را خواستارم.با تشکر

  • هاجر عبدالهی 0 0

    چرا مسیر شیراز به مشهد وبلعکس طولانی است همیشه تاخیر داره چرا مسیر اضافه می‌ره این برای مسافران خسته کننده است

  • زهرا آبکار 0 0

    خیلی مسیر طولانی است شیراز به مشهد برای مسافران میشه کمتر کنید

  • مهربانو 0 0

    با سلام خدمت مسئولین راه اهن و مدیر منابع انسانی راه اهن گرمسار
    من ساعت 10 صبح با اطلاعات راه اهن گرمسار تماس گرفتم و ساعت حرکت قطار محلی به سمت تهران رو جویا شدم اپراتور مربوطه ساعت حرکت قطار رو ۱۳:۳۰ و ۱۹ اعلام کرد که من از ایشان پرس و جو شدم که قطار مشهد چه ساعتی میباشد گفتن ساعت ۱۸:۳۰ درصورتی که تاخیر نداشته باشد
    منزل ما در روستا میباشد و فاصله زمانی ۴۰ دقیقه میباشد . با مریضی پدرم خودمان را ساعت ۱:۲۰ به ایستگاه رساندیم و ایشان گفتن ماقطاری نداریم تا ساعت ۱۹
    خواستم به مسئول منابع انسانی به اطلاع برسانم که یک فرد را جای اطلاعات نذارین تا مردم را گمراه نکند یه خرده وجدان داشته باشید پدرم حالش خراب بود ولی بخاطر اینکه دخترش رو راهی کنه اومد و این اقا یه خرده وجدان کاری نداره .
    تو رو به مقدساتتون قسم به مرگ عزیزانتون قسم تو انتخاب کارمندا مخصوصا اطلاعات دقت کنید پارتی بازی نکنید اطلاعات نقش مهم و حیاتی تو هر ارگان و سازمانی داره تا بلد باشه و بفهمه چی میگه
    قسم تون دادم به مرگ عزیزاتون
    تاریخ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱

  • ناشناس 0 0

    چرا ریئس قطار دیر می آید برای نظارت

  • زینب مصلحی راد 0 0

    برخورد بد ریس قطار آقای محمدی

  • فرشیدعزیزاللهی 0 0

    باعرض سلام.من ازشرکت بن ریل بلیط خریدم کوپه دربست گرفتم واسه خانمم وبچم ازمشهدبه تهران.آقامامورقطارکه شخص واقعابیشعوروبی شخصیت وزبون نفهمی بودهرچقدرمیگفتم کوپه رودربست کردم اجازه نمیدادسواربشیم میگفت بایدبازم پول بدی.دوما کوپه به طرزفجیعی بوی گندونامطبوع میدادوبسیارکثیف بود.واقعاپشیمونم کردحیف یک ونیم ملیون پولی که هزینه کردم

  • ناشناس 0 0

    قطارشماره۴۹۱ ازمشهدبه مقصدتهران ازشرکت بن ریل بلیط خریدم امروز واقعاکثیف وبی نظم بود.پذیرایی درحدصفر واتاق کوپه بوی به شدت بدی میداد.هیچکس هم پیگیرنیست وبازدیدنمیکنه.بخدامردم پولشونوازتوی جوب آب پیدانکردن اینهمه بلیط گرون قیمت بخرن وسوارهمچین قطارهای کثیف وبوگندویی بشن که حتی یه آبجوش هم زورشون میادبه آدم بدن.ولی درعوض شرکت رجا واقعاعالی وبینظیربوده وهست ازمسوِلین شرکت رجاواقعاممنونم

  • محمدرضا ذکری 0 0

    خجالت نمی کشید این اشغال دونی رابه جای قطار ۴ستاره به مردم قالب می کنید لعنت خداومردم برزنده مردتان

  • محمدرضا محرم زاده 0 0

    با سلام و احترام،واقعا وضع قطارهای بن ریل از ریس قطار تا مهماندار از لحاظ اخلاقی و تکریم ارباب رجوع،و فروش بلیط به افرادی که به طرح های گوناگون به فروش و به جیب شخصی ریس قطار می‌رود و مسافران را دست به سر میکنند،اکنون خودم در حال رفتن از کرمان به تهران هستم هزینه ۴تحته گرفته شده ولی دو تا مرد با سه تا مرد با یک خانم که ۳تا خانوادگی و یکی بدون همراه اختلاف بر تردد و نشستن و خوابیدن و چندین مرتبه به ریس قطار و مهمانداران اعلام گردید بسیار تا بسیار از بی ادبی و بی لیاقتی ریس قطار شرمنده شدیم،لطفا رسیدگی کنید اگر ۲۴ ساعته جوابگو هستید

  • سید محمد رهبر هاشمی 0 0

    با سلام متاسفانه ساعت مسیر و رسیدن به مقصد رو رعایت نمیکنید ...مسافر باتوجه به زمان بندی میخواهد به مقصد خود برسد ولی درحال حاضر قطار 5 ستاره زندگی از رشت به مشهد تاخیر 1/5ساعته داره که متاسفانه قابل قبول نیست و باعث میشه به کاری که در مسیر دیگه ای از مسافرتم نرسم و فقط هزینه بی خودی کردم ....البته اینجا ایران است و زمان بندی برای شما معنی نداره .......

  • عفت عباسی 0 0

    اول هماهنگی گنید برای ساعت ورود قطار به ایستگاه بعد اعلام کنید

  • سارا 0 0

    درود
    شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲
    حرکت ۵:۳۰
    مبدا: تهران
    مقصد : رشت
    قطار رجا با وجود خرابی و توقف بیش از حد و نداشتن تصفیه هوا و کولر مسافر سوار کرد و یک مسیر ۵ ساعته از تهران به رشت ۸ ساعت طول کشید، در ایران چیزی که ارزش ندارد جان انسانهاست و کشتن دسته جمعی عادت شده است ، بی مسئولیتی در حد اعلا !!!! متاسفم برای شرکت مسافربری رجا

  • حرف حق 0 0

    افزایش قیمت دوباره بلیط قطار اهواز ماهشهر در کمتر از دو ماه.یعنی دزدی تجاوز به مال و اموال مردم علنی شده کسی هم نمیتونه اعتراضی بکنه چون خود دولت اینو به مردمش یاد داده

  • ثریا رسولی 0 0

    قطار رجا شماره قطار ۳۱۹ تا رو سر ما که داریم از مشهد میریم تهران مسافر سوار کردن این درسته ؟؟؟

  • شهرزاد 0 0

    مسافر تهران قم
    مزخرف ترین شرکته. مسافرا همیشه در حال یخ زدنن وقتیم که به رییس قطار میگی اصلا اهمیت نمیده. نظرتون چیه که شیشه های قطارتون رو بشکنیم تا اصلاح شید؟🙂

  • محمد 0 0

    سلام من بلیط لحظه اخری خریدم ولی ویژه خواهران بوده الان باید چکار کنم

  • محمد 0 0

    در شب غدیر خم از مشهد به مقصد ارومیه مسافر قطار بودم ی فیلم سینمایی گذاشت بعدا شروع کرد ار رحلت امام خمینی فیلم و کارتون در مورد رحلت امام در حالی که شب غدیر خم بود به مهماندار گفتیم گفتن همین یک مموری را دادن به ما اونهم بله مربوط به سالروز رحلت حضرت امام خمینی هستش لطفا رسیدگی کنید ی چند تایی مموری جدید بدید😂

  • بهرام نودهاشمی 0 0

    با درود،من مسافر قطار غزال بن ریل بندرعباس به تهران ۸۳۲- س۹-ک۸-ص۳۲ - ساعت ۱۵/۳۰ می‌باشم مبلغ ۵۸۷۲۵۰۰ ریال بابت بلیط و شام قیمه پلو پرداختم چون مرغ نمیتوانم بخورم ، شام برایم چلوجوجه کباب آوردند مراجعه و اعتراض کردم گفتند همه غذاهایمان جوجه است ومرا مجبور به میل کردن برنج بدون جوجه نمودند ، در مراجعه مجدد به مهمانداری دیدم علاوه بر جوجه یک چلوقیمه روی پیشخوانشان گرم کرده اند گفتم پس این چیه ، گفتند همین یک وعده بود و چلو مرغ گرانتر است !!!(که مسلما من در اولویت بودم که به دروغ پنهان کرده بودند)
    بدیهی است دفعه بعد نه تنها سفارش نخواهم داد بلکه کلا همه را از مسافرت با قطار بن ریل مانع خواهم شد

  • علیرضا 0 0

    یکم درست مسافر انتخاب کنید یعنی من دیگه گه خوردم با قطار بیام چون این ماسافرا شب هم میگن در کوپه بسته باشه

  • حسن فتاحی 0 0

    ظاهراً بحث محرم و نامحرم در قطار جایگاهی ندارد از یکطرف بحث قانون حجاب و عفاف و بگیر و ببند و جریمه
    آز طرفی هم بی توجهی به این موضوع در قطار
    خانم بنده با دو تا خواهرانش عازم سفر زیارتی یزد ب مشهد هستند ک یه آقایی هم داخل کوپه هست که رییس قطار حاضر ب جابجایی ایشون نشدند و میگن باید موقع خرید بلیط دقت می‌کردند
    واقعا جای تأسف دارد

  • علی 0 0

    سلام من از شرکت ریلی رجا واقعا گله مندم در صورت عدم پیگیری و عدم واریز وجه بلیط من به دفاتر بازرسی شکایت میکنم در تاریخ 2 مرداد ماه اینجانب 3 بلیط کنسلی داشتم طی یک روز کل سامانه قطع بود و هیچ کس جوابگوی من نبود تا قطار حرکت کرد من در راه آهن هم رفتم آنجا هم کسی جوابگوی من نبود چرا باید اینجوری رفتار بشه با یک مسافر من متاسفم

  • زینب تبریزیان 0 0

    عدم دادن صبحانه و اخذ پول در مقابل خدمات

  • ناشناس 0 0

    با سلام . از تمامی نیروهای خدوم امور مسافری قطارهای جوپار مخصوصا مهمانداران محترم آقایان الیاس رستمی و حسن اسماعیلی بخاطر مسولیت پذیری . حسن برخورد و مردم داری تقدیر و تشکر مینمایم

  • فاطمه فاضلی 0 0

    سلام خدا قوت قطاررجا مبدا مشهد مقصد تهران به شماره ۳۱۹ بی نظم هست توالت ها پر و مسافر میان راه بدون داشتن صندلی سوار میکنه و الان کلی از زمان نماز ظهر گذشته نگه نداشتن

  • زهرا فیروزابادی 0 0

    ساعت ۴ صبح روز جمعه ۵ شهریور
    برای نماز در شاهرود توقف داشتیم
    قطار ما از مشهد به تهران بود
    ولی همزمان دوقطار دیگه در ایستگاه بودند بلندگو مرتب می گفت زودتر سوار قطار شوید
    که بعصی ها اشتباهی سوار قطار
    می شدن
    در ساعت نیمه شب
    کسی متوجه نیست چه قطاری بوده
    نباید سه قطار دریک زمان داخل ایستگاه باشه
    اگرهم هست
    باید از قبل اطلاع رسانی بشه
    من وضو گرفتم
    ولی نماز نخوندم
    یک اشکال دیگه
    شماره واگن ها بود که به ترتیب نبود
    واگن ۱۰ وسط بود
    واگن ۴ اولین واگن بود
    قطار مشهد تهران ساعت حرکت ۲۲و۵۵ دقیقه
    قطار اهو دشت غزال

  • رویا 0 0

    چرا خرید بلیط اینترنتی با مشکل روبرو است و مافیای بلیط کارشون رو خوب بلدن ‌ناظران در خوابی عمیق هستند و مسافران حیران از این همه خدمات. خدا قوت هم وطن. بعد از یک ماه و نیم پیگیری خرید بلیط بند عباس 😵‍💫از طریق سایت

  • رویا 0 0

    در کشور ما برنامه ریزی جایگاهی ندارد
    بنده یک ماه و‌نیم هست اقدام به خرید بلیط کرده ام و متاسفانه هنوز دست از پا درازتر منتظر باز شدن سایت و در یک لحظه ناپدید شدن کل بلیط های یک مسیر هستم
    خدا خیرتان بدهد ملت عزیز که همیشه سکوت میکنید و شاکی نیستید
    همه وقیحتر می‌شوند
    و روز بروز مافیای پشت پرده بیشتر
    خدا خیرتان بدهد نان حلال سر سفره ببرید

  • امیرعلی 0 0

    سلام من مسافر قطار غدیر اصفهان مشهد بودم رفتنه تلویزیون ها صدا نداشت برگشتنه یکی از تلویزیون ها قطع و وصل می شد برنامه های تلویزیون باز نمی شد فیلم ها خیلی کم و قدیمی بود کیفیت پذیرایی نسبت به سالهای قبل پایین آمده لطفاً رسیدگی کنید .

    1402/06/07

  • علی مصطفی لو 0 0

    چرا باید شما زوار رو داخل رستوران جابدید و کرایه کامل بگیرید من همین العان تو قطار اهواز مشهدم واز من بابت صندلیه رستوران ۴۵۰۰۰۰تومان گرفتن آخه این انسافه

  • زهرانژادبیک بابا 0 0

    چراقطارقم مراغه روراه اندازی نمیکنیدما چقدربایداذیت بشیم بریم تهران

  • ناشناس 0 0

    سلام در ایستگاه ورامین در قطار رو باز نکردن و من و خواهر و مادرم از قطار جا موندیم و نزدیک به یک میلیون سوخت شد

  • علیرضا 0 0

    سلام ۶مهرساعت حرکت قطارازمشهدبه اصفهان ۱۰بودکه من اشتباهی ده شب خواندم بعدکلی زحمت بلیط قطارگرفتم به این علت که پول نداشتم بلیط رفت رویه ماه زودترگرفتم توروخدااگرامکانش هست به‌شی ازپول روبه حسابم برگردونید

  • زهره اشتری 0 0

    با سلام خدمت مسئول محترم سامانه راه آهن ساکنین شهر گرمسار تقاضی دارند لطفا قطار مشهد به همدان یا برعکس همدان به مشهد در شهر گرمسار توقف ۱ دقیقه ای داشته باشد .به خدا خانواده ها اسیر شدن بچه ها مون دانشجوی شهر همدان هستند باید نصف شب ببریم آنها تهران تا سوار قطار همدان بشن یا برعکسش تو رو خدا در شهر گرمسار یه توقف ۱ دقیقه ای بگذارید .لطفا پیگیری کنید .سپاسگزارم

  • جلال فلاحتی 0 0

    سلام من در منطقه 16 زندگی می کنم من خانه داشتم وسط کوچه یک طبقه بود ان را فروختم دونیم طبقه خریدم سال 1384 همه مردم از انتقال مرکز راه اهن حرف می زدن خوب همه جای 18 متری تختی می توانستم خانه بخرم خیلی ها مسیر قطارهاخیابان ویا فضای سبز اعلام کردن اما این قانون اجرا نشد قانون را دور زدن یک ریل بود 32 متر فاصله با خانه مردم انتقال مرکز راه اهن را بیرون بایدسال 56 انجام می شد که نشدحتی فاصله 32 متربود دیوار فروریخت الان ریل اوردن چسباندن به خانه های ما اسایش ندارم 10 سال خانه سند دار مردم را حراج کردن اقای ریس شما می دانید که خانه های قانونی است اگر قانون را اجرا نکردن حداقل نرخ روز پول خانه مردم بدهید دارایی مردم جنوب شهر این خانه است خانه شد ترک ترک امدن دیدن خانه منو من در امد ندارم بخدا سه تاخانه فروختم خریدم که به امیدی خیابان یا فضای سبز شود چهره شهر ریبا شود بعد از انتقال بیرون شهر برای شما هم خوب است نرخ روز از شهرداری پول مرکز راه اهن را بگیرد بیرون شهر زمین ارزان بخرید 12 تا شهرک انسان را اسایش دهید من جلال فلاحتی هستم در امد ندارم یک روز می سه تا خانه 200 متری از اطراف بخرم الان نمی توانم چون خانه سند دار مردم را حریم کردن

  • جلال فلاحتی 0 0

    سلام من در شهرک 18 متری تختی خانه دارم این شهرک همه خانه سند دارد راه اهن نرخ روز پول مردم را بدهند شما می دانید در این شهرک خانه بی سند وجود ندارد 10 سال خانه مردم را حراج کردن کار کنید مردم برای خانواده شما دعا کنند نه نفرین من سه تاخانه فروختم یکی در منطقه 72 یک طبقه بود فروختم دونیم طبقه خریدم تمام مردم انتقال مرکز راه اهن حرف می زدن درست نیست خانه قانونی مردم را حراج کردن من بیکارم درامد ندارم می روم بنگاه می گویند خانه قانونی مردم شده حریم راه اهن کردن مفت بفروشداگرمفت بفروشم خانه بدوش می شوم ان هم 2 خانواده بیاید اینقدر اذیت نکنید

  • فلاحتی جلال 0 0

    خانه که سند دار قانونی است مسولین حق حقوق مردم را بدهید شما از همه بهتر می دانید 18 متری تختی سند ششدانک داردما ظلم ستم قرار گیرفتم 10 سال تکلیف مردم را روشن کنید 18متری تختی 80 سال سند دارد مسولین عزیزدارایی من این خانه است سند ششدانک چرا خانه سند دار من احتیاج به نوسازی دارد من بیکارم قادر به نوسازی ندارم سازنده هامحل می ساختند سال 93 نه پول مردم می دهند نرخ روز نه ساخت می دهند چه کار کنیم

  • ناشناس 0 0

    با سلام ازمدیریت قطار خواهش می شه که در کوپه ها هم سن قرار بدهید نه دو جوان با بچه ودو میان سال ما خیلی اذیت شدیم تو این سفر با تشکر

  • مدی 0 0

    ایستگاه راه آهن شهرری چراغ ندارد وخفت گیری میشه

  • نبی الله 0 0

    باسلام بنده برای یک روشندل بلیط قطار گرفتم در ایستگاه همدان بنام روشندل ثبت کردم کارگزاران در ایستگاه قطار وی را سوار نکردن گفتن شماره تلفن مربوط به شما نیست

  • سودا 0 0

    سلام من الان تو قطار مشهد به تبریز هستم قطار خلیج فارس واقعا از ترس هیچکس نمیتونه بخوابه هم خیلی تند میره هم جوری میره ک قطار کم مونده چپ بشه تروخدا رسیدگی کنین

  • عبدالحامد 0 0

    سلام .من قطار گرگان به تهران سوار شدم به تاریخ ۸/۲۶ساعت ۷/۲۰ با دو ساعت ساعت تاخیر به تهران رسیدیم. برای اونایی که سر صبح میخوان اداره باشن سخته . خواهشن پیگیری کنید

  • محمد 0 0

    با سلام واقعا جای تاسف داره با این زمان تاخیر دفعه آخر با این قطار به مسافرت میرم

  • ترانه 0 0

    با سلام لطفا در میزان هزینه ها یک مقدار برای افراد کارمند تسهیلاتی بگذارید یک تخفیف های ویژه بگذارید. 2- مبلغ را لطفا خرده نداشته باشه رند باشه مثل 600- نهایت650- -700 حساب کتابش برای اینکه بدونیم هزینه برای 5 شش نفر بدونیم کدام کارت را استفاده کنیم و...

  • رویا 0 0

    لطفا برای تهران مشهد یک قطار برای زوار مبالغ پایینتر هم بگذارید. .لطفاگرمایش و سرمایش را معتدل و متوسط تنظیم بشه نه خیلی گرم نه خیلی سرد.که همه راضی باشند
    ممنون از زحمات شما

  • ناشناس 0 0

    با سلام ضمن تشکر از زحمات بیدریغ شما خواهشمندیم سیستم حرارتی معتدل نگه داشته بشود .

  • وحید 0 0

    سلام
    بی قانون ترین قانون قانون رآهن ایرانه
    کوپه دربست گرفتیم رفتیم راه آهن سوار بشیم گفتن برید پیش ریس قطار اقای سواد کوهی گفتم شش بلیط دربست گرفتم گفت چون به یک نام گرفتید بایدپنج بلیط نیم بها بپردازید اونم کارتخوان شخصی خودش پول بگیره واقعا که یک قانون درست کردید که رئیس قطار دزدی بکنه حروتتون بشه بیست و سوم آذر هزارو چهار صدو یک

  • علاجی 0 0

    ماجمعه مورخ 24 آذربلیط گرفتیم ازساعت 13/5حرکت کردیم اززاهدان والان شنبه هست هم اکنون یزد تازه رسیدیم وقطاردیشب بمدت هشت ساعت خراب شد اینجوری ک نمیشه شماکه میدونین قطارخرابه چراسرویس نمکنین مردم ازکارزندگی میندازین الان گفتن اگرخراب نشه نه شب میریسیم تهران اونم اگرخراب نشه

  • علیزاده 0 0

    آقا قطارهای بن ریل اسمش ۴ ستاره است ولی هربار ما سوار میشیم سالن از دفعه قبل بدتره.یه ماه پیش از اهواز اومدم تهران،روکشها کثیف،آیینه کثیف،هواکش انگار تراکتور روش رفته بود،پنجره خراب و...امشب هم ۲۶ آذر اول که از اهواز با ۴۵ دقیقه تاخیر حرکت کرده بعد مثل قطار محلی هر ایستگاه می رسه ۳۰ تا ۴۰ دقیقه می مونه،درب کوپه هم انگار با دیلم بازش کرده باشند یه دست میره توش،ودائم باز میشه مگر قفلش کنیم.توی تونلهای زاگرس هم وقتی دربها جفت گیری نباشه که باعث خفگی ودودآلودگی میشیم.تلویزیدنش هم که قربونش برم نخواستیم.سالن ۷ کوپه ۷ هستیم.خیلی از کامنتها را هم خواندم ظاهرا بن ریل نه مدیریت خوب دارد ونه بازرسی مناسب.

  • مصطفی تمیمی 0 0

    قطار نقاب به تهران.خانوم من با دوتا بچه کوچیک.بدون اعلام کردن متصدی قطار در ایستگاه. مجبور شدن چندتا ایستگاه برگردن.واقعا جای تاسف داره

  • م 0 0

    متاسفانه هیچ وقت خدمات خوبی دریافت نکردیم نه مهماندار خوب نه سرمایش و گرمایش خوب نه اینکه درست و بموقع برای نماز توقف کنند انگار نماز نمیخونن مردم واقعا که

  • مسافر شاکی 0 0

    دیروز با قطار رجا از شیراز اومدم تهران
    بالشت کثیف و غیر قابل استفاده
    دستشویی خیلی کثیف
    در دستشویی خراب
    متاسفانه تو یکسال گذشته میبینم روز به روز سطح بهداشت قطارهاداره پایین تر میاد.

  • تانیا 1 0

    متاسفم برای خط قم تهران که قطار درست حسابی نداره و هیچ اعتراضی هم براش مهم نیست

  • شمسی مجدی 0 0

    بنام خدا، سلام علیکم، با توجه به اینکه بنده از دیروز عصر بدنبال خرید بلیط قطار تبریز بودم که ۶ بار مراجعه نمودم همکارانتان در طبقه دوم از ارائه بلیط خودداری می‌کردند، به دفعات زیاد یکی از همکارانتان ، آقای بلند قدی ، تماس گرفتند ، با ۱۶ ساعت تاخیر بلیط ، بلیط باز به سختی وبا غرور وتکبر ، مدیر ، بلیط فروشی ارائه گردید باز هم انکار می‌کردند، مسافر در مرداد ماه وآبانماه هم بودم ، که باز در اذیت ندادن بلیط این شخص قرار گرفتم از ارائه بلیط خودداری کردند محص اطلاع .

  • عباس ثالثی 0 0

    سلام علیکم
    من همکاربازنشسته رجاهستم
    روزگذشته که ازاندیمشک خواستم سوارقطاراهوازتهران بشم بابرخوردبدمهماندارسالن ۴ که مشغول سوارکردن عده ای از خانمهای فاقدحجاب بودشدم،وقتی بلیط را دید بابی ادبی تمام گفت توبروکوپه شش،درحالیکه شماره صندلی من ۱و۲ بوداییان بدون اجازه و هماهنگی بامن جای من رابه خانمهای بی حجاب داده بود من هم بنابرمقررات نپذیرفتم و گفتم جای خودم مینشینم،خانمم که ازاین برخورد خیلی ناراحت شده بود به ایشان تذکر داد خوب است شان همکاریتان را رعایت کنیدشماجای فرزند ایشان هستید
    بالاخره باحضوررییس قطارمساله ختم شدومن سرجای خودم نشستم،درطول مسیرهرزمان که ایشان به کوپه مامراجعه داشت برای اب وغذاوملحفه و...پشتشوبه مامیکرد وخطاب به خانمم میگفت خانم اینوبگیرکه نهایت بی احترامی بمن بود
    لذامراطب جهت بررسی و تصمیم مقتضی تقدیم حضور تان شد
    ومن الله التوفیق

  • عباس ثالثی 0 0

    ظاهرا اینجا فقط فرمالیته هست
    صبح دوشنبه شکایت کردم هنوزازش خبری نیست

  • علوی 0 0

    بعداز خود رییس قطار شکایت داشته باشیم باید به کجاشکایت کنیم؟

  • سوختانلو 0 0

    سلام‌خسته‌نباشید قطار ۳۱۸ اتوبوسی‌۴ستاره‌‌مشهد تهران‌واقعا قطار افتضاحی است‌.نه از نظر بهداشتی و نه ازنظرمدیریت‌زمان
    که با‌تاخیر‌‌به ایستگاه‌مقصد
    می رسد‌‌وباسوار کردن‌افراد بدون‌بلیط باعث‌هرج‌ومرج‌‌‌شلوغی درداخل‌قطار‌می‌شودلطفاپیگیری‌
    کنید‌باتشکر‌.

  • فاطمه موسوی 0 0

    سلام قطار شماره ۴۸۸ مبدا تبریز مقصد مشهد
    سرعت حرکت قطار بنظر خیلی زیاد میاد وبه خاطر بافت فرسوده تکان های شدید و خیلی زیادی داره
    سه شنبخ هفدهم بهمن ۱۴۰۲

  • یاور عباس 1 0

    بنده از قم به مشهد بلیت تهیه کردم قیمت بلیت رفت و برگشت 1 میلیون ۴۰۰ هست اما از من ۴ میلیون ۹۰۰ گرفته شدہ و گفته شد که بلیت اصلاً نیست ما هم از تهران می گیریم

  • فرهاد رحمانی 0 0

    آخه خداوکیلی نگاه کنید ساعت ۸ بلیط شیراز نیست والا محشره

  • ناشناس 0 0

    سلام ۳۹ ۱۵ جواب نمیده

  • ناشناس 0 0

    من شکایت دارم هرچقدر زنگ میزنم کسی پاسخگونیست

  • مهدی معروفخانی 1 0

    سلام چند روز پیش یک روز مانده به پیش فروش قطار زنجان مشهد و بالعکس با تلفنی از یک شرکت اشنا و از بنده ۳ میلیون جهت خرید بلیط واریز کردم به تاریخ رفت دوم فروردین وبرگشت ششم فروردین ۱۴۰۳ اوکی و بلیط از طریق واتساپ فرستاد متاسفانه با مشکل میش امده من امروز برای کنسلی رفتم برای دفاتر در اردبیل که برای من یک میلیون پانصد واریز شد رفتم که شما باید ۱۰ درصد طبق قانون کم کنید که این اقای محترم فرمودن بهای بلیط شما حدودا ۴۸۸ تومان میباشد یعنی حدود ۲ میلیون ولی من گفتم از من ۳ میلیون گرفتن ۳ روز پیش یعنی نفری یک میلیون پانصد تومان شما را قسم امام رضا راننده اسنپ هستم بعد ۱۲ سال حرم میخواستم برم کجا درد را بگم کدوم ارگان یا اداره راهنمایی کنید

  • علی اکبر پرتوی 0 0

    سلام واقعا افتضاح ترین قطار را برای مشهد هست اهمیت نه به کوپه ها نه به گرمایش کوپه ها سرد هر موقع هم به خدمه ها می‌گوییم بهانه جور می کنند واقعا متاسفم برای ریل کوثر

  • علی اکبر پرتوی 0 0



    جای تاسف داره با این ریل قطار درزمستان اهمیت به گرمایشی ندارن

  • سعی 0 0

    بلیط قطار رفت نزدیک ۲۵۰۰۰۰ تومان وبلیط برگشت ۴۵۰۰۰۰تومان برای کوپه دربست از من بیشتر گرفته شده به کجا باید شکایت کنم من از شرکت امیرسیر کریمان تهیه کردم توصیه می کنم از این شرکت بلیط نگیریدوحتی دوتا بچه همراهم بود که اونها رو هم بلیط تمام بها برام حساب کرد به جای نیم بها

  • لیلی 0 0

    واقعا افتضاح ترین شرکت چیبگم دیگه نه رئیس قطار خودشو موظف میدونه نه مهماندارها ادب و معرفت دارند ما برای سفرمون تا ی جایی بلیط داشتیم بنا به دلایلی باید زودتر میرفتیم شهرستان و چند ایستگاه آخرو گفتیم وایمیسیم سالن و خیلی شیک و مجلسی فرستادنمون تو سالن و کل پول بلیط تا ایستگاه آخر را گرفتن با اینکه ما وسطاش قرار بود پیاده شیم و با این خال کلی هم منت گذاشتن سرمون و بد رفتاری و بی ادبی واقعا دیگه سفرم رو با شرکت های سبا و... میرم
    رئیس قطار با اینکه جای خالی داشت نکرد به ما بده با اون همه پولی ک گرفت حداقل پولو گرفتید دهنتونو ببندید منتم نزارید شرکت های دیگه اصلا همچین برخوردی ندارن واقعا که