| کد خبر: 1952 |

نماینده همدان در مجلس: برخی به دنبال جوسازی منفی علیه راه آهن هستند!

تین نیوز | نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت با بیان اینکه برخی به دنبال جوسازی منفی برای پروژه راه‌آهن همدان-تهران هستند، گفت: 86 میلیارد تومان در بودجه 93 برای این پروژه در نظر گرفته شده است.
 
دکتر "ابراهیم کارخانه" با بیان اینکه پروژه راه‌آهن همدان تهران از سال 85 آغاز و قرار است سال 93 به پایان برسد، افزود: در بودجه 93، 86 میلیارد و 400 میلیون تومان برای پروژه راه‌آهن همدان تهران مصوب شده است.
 
وی ادامه داد: این پروژه یک سال دیگر برای اتمام مهلت دارد ولی برخی درباره این پروژه جوسازی منفی می کنند و طوری به مردم القا می کنند که این پروژه باید چند سال پیش به اتمام می رسید.
 
کارخانه یادآور شد: برخی عنوان می کنند که این پروژه با تاخیر روبرو شده و این امر موجب می شود تا مردم بر این باور باشند که پروژه ها با تاخیر اجرایی می شود.
 
وی اعلام کرد: این پروژه بیش از 300 میلیارد تومان شامل 120 میلیارد تومان اعتبار ارزی برای خرید ریل و 180 میلیارد تومان ریالی نیاز دارد و اجرای آن نیز زمان‌بر است.
 
کارخانه با اشاره به اینکه اولین ایستگاه راه‌آهن همدان تهران در رباط کریم قرار دارد، گفت: از رباط کریم تا پرند طول خط آهن 25 کیلومتر بوده و هم‌اکنون 50 درصد پیشرفت دارد.
 
وی یادآور شد: از پرند تا ساوه نیز 73 کیلومتر طول خط است که به صورت 100 درصد اجرایی شده است.
 
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس تصریح کرد: از ساوه تا ایستگاه همدان 170 طول راه‌آهن است که زیرسازی این میزان انجام شده و تنها روسازی باقی مانده است. برای هر کیلومتر روسازی یک میلیارد تومان نیاز است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • جنتی 0 0

    مردم کاملا درست میگن واقعا این پروژه با تاخیر مواجه شده. هیچ معلوم نیست مسئولان همدان چکار میکنند؟؟؟؟؟

  • کارشناس 0 0

    با عرض سلام، متاسفانه سوء مدیریت در ساخت این پروژه بی داد می کند قرار بود این پروزه سال ۹۲ به بهره برداری برسد پس نمایندگاه محترم همدان چرا پیگیری نمی کنند نماینده فبلی همیشه پیگیر بود شرکت ساخت باید پاسخگو باشد

  • یاس 0 0

    البته سال ۱۳۶۴ قرار بوده ولی… آخرین وعده پایان اردیبهشت ۱۳۹۲ بود و … اکنون باید فکری جدی برای دور بودن ایستگاه راه آهن همدان کرد که بعداز روستای رباط شورین قرار گرفته و مسافت آن تا شهر خیلی زیاد است اگر کارشناسانی را بکار بگیرند نقطه مناسبتری که به شهر نزدیک باشد مانند(حداقل) باع میوه شهرداری(بعداز ترمینال و یا یک نقطه دیگر که مورد تأیید کارشناسان قرار بگیرد) پیشنهاد و تغییر یابد. در هر جهت این معضلی است که درصورت رسانیدن پیام به نمایندگان محترم همدان قابل حل و اعلام نتیجه آن توسط سایت محترم شما موجب امتنان خواهدبود متشکرم