| کد خبر: 1871 |

مدیرعامل توسعه ترابر ریلی ایرانیان در گفتگو با تین نیوز:

مدیران دولتی و خصوصی ریلی تمایلی به اطلاع رسانی و سرمایه‌گذاری در این حوزه ندارند

مدیرعامل هلدینگ توسعه ترابر ریلی ایرانیان گفت: در کشوری که مقام معظم رهبری خود بعضی از مسائل را نقد می کنند و در بعضی موارد تشویق و ترغیب دارند، چرا باید از انتقاد و اطلاع رسانی منصفانه ترسید و مشکلات را بیان نکرد.

منصور عرب یارمحمدی در گفتگوی اختصاصی با تین نیوز در خصوص اینکه چرا مدیران ارشد ریلی از رسانه ها گریزان هستند و تمایلی به معرفی و بیان عملکرد خود و راه آهن ندارند، گفت: این انتقاد بجا و درستی است و پیش از همه به خود من برمی گردد. این ضعف در دو بخش باید بررسی شود.

وی افزود: بخش اول مربوط به بخش دولتی و راه آهن به عنوان متولی بخش ریلی است که در اطلاع رسانی خیلی ضعیف عمل می کند. سؤال من این است کدام نشریه راه آهن در سطح کشوری است؟ متأسفانه سرمایه گذاری خوبی صورت نگرفته است و روابط عمومی راه آهن نه در این دوره بلکه در تمام دوران ها ضعیف عمل کرده است. سیاست و اطلاع رسانی روابط عمومی راه آهن چقدر در آگاهی مردم نقش داشته است؟ این ضعف عمده است و اگر راهکاری اندیشیده نشود همچنان ضعف اطلاع رسانی وجود خواهد داشت.

یارمحمدی تصریح کرد: بخش دوم مربوط به بخش خصوصی است. از جهتی مدیران شرکت های خصوصی مقصر هستند، یعنی تمایلی به اطلاع رسانی و سرمایه گذاری در این زمینه ندارند. البته دلیل برای آن وجود دارد، بخشی مربوط به نداشتن امنیت بخاطر انتقاد از راه آهن یا مقامات دولتی است که منجر به موضع گرفتن مسئولان در برابر آنها می شود و فضای مناسبی برای این کار نیست که بخش خصوصی بخواهد یک نشریه منتشر نماید.

مدیرعامل هلدینگ توسعه ترابر ریلی ایرانیان با اشاره به اهمیت انتقاد سازنده برای اصلاح ساختار موجود یادآور شد: بارها به خود من به عنوان یک مدیر بخش خصوصی تذکر داده شده است که چرا انتقاد می کنم، می خواهم بگویم به عنوان یک کارشناس ریلی باید جاهایی که احساس می کنم نقد وارد است انتقاد کرد و اگر انتقاد من درست نیست باید به آن جواب داده شود.

معاون پیشین راه آهن در خصوص راهکار برای رفع این مشکل اطلاع رسانی گفت: اول از همه باید خود راه آهن این فضا را فراهم کند و اعتمادسازی نماید و به بخش خصوصی این اطمینان را بدهد که می تواند حرف دل خود را بدون واهمه و توبیخ بزند. راه آهن به عنوان حاکمیت باید هم از بخش خصوصی حمایت کند و در عین حال تمام ضعف هایی که بخش خصوصی دارد را بدون ملاحظه کاری به آنها گوشزد کرده و آنها را ملزم به اصلاح مشکلات نماید و همچنین باید به مردم در خصوص نواقص و خدماتی که هر شرکت ارائه می کند، اطلاع رسانی شود. 

وی تأکید کرد: باید جو و فضای تعامل ایجاد شود تا بتوان در این فضا هر دو طرف انتقادات سازنده از هم داشته باشند و راهکار مناسب برای حل مشکلات انتخاب شود.

مدیرعامل هلدینگ توسعه ترابر ریلی ایرانیان با انتقاد از کمبود شدید نشست های تخصصی در حوزه ریلی تصریح کرد: شما نمی توانید هیچ صنعتی را مشاهده کنید که به اندازه بخش ریلی در برگزاری نشست های تخصصی و میزگردها با کمبود مواجه باشد. این وظیفه روابط عمومی راه آهن است تا به عنوان متولی بخش ریلی، تا با دعوت از مالکین بخش خصوصی و کارشناسان راه آهن به بررسی مشکلات تخصصی ریلی پرداخته شود و فضا برای صحبت طرفین باز شود.

یارمحمدی خاطرنشان ساخت: در کشوری که مقام معظم رهبری خود بعضی از مسائل را نقد می کنند و در بعضی موارد تشویق و ترغیب دارند چرا باید از انتقاد و اطلاع رسانی منصفانه ترسید و مشکلات را بیان نکرد. در هر مجموعه ای اگر نقد منصفانه صورت بگیرد، آن مجموعه به پیشرفت و تعالی خواهد رسید و بخش ریلی از این قاعده مستثنی نیست و در این بین نقش رسانه های بیطرف نیز بسیار مهم است و می تواند به تسریع روند اصلاح قوانین و شرایط موجود کمک کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • بچه بچه راه آهن 0 0

    جناب اقای یارمحمدی با سلام و عرض ادب حرف‌های بسیار زیبائی میزنید. منتهی فقط در حرف … ایا شما خود انتقاد پذیر هستید؟؟؟؟؟ چرا در زمان صدارت آقای صاحب محمدی یک انتقاد نفرمودین؟؟ چرا در زمان معاونت راه آهن از راه آهن انتقاد نمیکردین؟؟؟؟ براستی الان انتصاب شما در شرکت‌های زیر مجموعه واقعا بر اساس اصل شایسته سالاریست؟؟؟؟؟ براستی شخص جنابعالی تا چه حدی انتقاد پذیرین؟؟؟؟ آیا استفاده از یک تعداد بازنشسته راه آهن در شرکتهای تابعه شما که همگی به دستور شما انجام شده شایسته سالاریست؟ در حالیکه مهندسین جوان در انتظار کار هستند؟؟؟؟ جناب آقای یارمحمدی: من اعتقاد ندارم انتصابات فعلی راه آهن بر اساس شایسته سالاریست اما خواهش میکنم یک سوزن به خویش بزن و یک …