| کد خبر: 1783 |

مدیرعامل هلدینگ توسعه ترابر ریلی ایرانیان در گفتگو با تین نیوز:

◄ میانگین عمر ناوگان ریلی کشور، ۲۹ سال است / نیازمند ۱۲ هزار واگن باری و مسافری هستیم

تین نیوز |  مدیرعامل هلدینگ توسعه ترابر ریلی ایرانیان گفت: متوسط عمر ناوگان ریلی کشور 29 سال است و این مجموعه از حمل و نقل در بخش مسافری حداقل به 2000 واگن و در بخش باری به 10 هزار واگن نیاز دارد.

منصور عرب یارمحمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تین نیوز اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌های حمل و نقل ریلی از نظر اولویت، منابع مالی است که در این رابطه باید دولت تسهیلات ویژه‌ای برای سرمایه گذاری در این بخش اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در بخش ریلی بسیار ناچیز است، بر ضرورت توجه دولت به سرمایه گذاری در این حوزه تاکید کرد و گفت: سهم ریل از حمل و نقل در بخش بار شش درصد و در بخش مسافری هفت درصد است و این در حالی است که ایمنی جابجایی ریلی 99 درصد است.
 
عرب یارمحمدی با بیان اینکه بودجه مورد نیاز بخش ریلی باید با توجه به سیاست‌های دولت در بخش توسعه و تجهیزات مدرن روز دنیا در نظر گرفته شود، اظهار کرد: این بودجه را می‌توان در بخش تجهیزات ناوگان، سیگنالینگ، توسعه ایستگاهها، بازسازی و نوسازی خطوط هزینه کرد که البته نیاز ناوگان بستگی به سیاست‌ها و برنامه های دولت در بخش ریلی دارد.
 
مدیرعامل هلدینگ توسعه ترابر ریلی ایرانیان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین چالش‌ها در این حوزه سرعت پایین بازرگانی و به عبارتی سرعت جابجایی بار است، تصریح کرد: توسعه ایستگاه مسافری از مهم‌ترین مشکلات در این بخش به ویژه در ایستگاه‌های مبدأ و مقصد و ایستگاه‌های مشهد و تهران است.
 
معاون پیشین راه‌آهن با تاکید بر اینکه توسعه بخش ریلی به کلیه استان‌ها و شهرستان‌های مهم می‌تواند در بخش تلفات و سوانح جاده‌ای نقش مهمی ایفا کند، گفت: امروزه اکثر واگن‌های بخش مسافری فرسوده هستند و نیاز به نوسازی ناوگان داریم.
 
این کارشناس با بیان اینکه نگاه سیاسی مجموعه راه آهن موجب عقب ماندگی و توسعه نیافتن بخش ریلی شده است، گفت: راه آهن سازمانی تخصصی است که لازم است از مدیران توانمند و متخصص بخش ریلی استفاده کند.
 
عرب یارمحمدی با اشاره به آمار ترانزیت در دولت دهم و با بیان اینکه آمار ترانزیت بخش ریلی کاهش چشمگیری داشته است، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل آن تعامل نداشتن راه آهن با کشورهای حوزه CIS است که باعث کاهش ترانزیت شده است لذا این امر می‌طلبد که مدیرعامل راه آهن اقدامات موثر و جدی در جهت افزایش ترانزیت انجام دهد.
 
وی با بیان اینکه باید اقدامات منطقی و تعامل بیشتر با کشورهای حوزه CIS به عمل آید تا سهم ترانزیت افزایش یابد، اذعان کرد: در سال 91 آمار حمل شده ترانزیت کمتر از یک میلیون تن است که این رقم نشان از کاهش بار ترانزیت دارد.
 
مدیرعامل هلدینگ توسعه ترابر ریلی ایرانیان با بیان اینکه آمار سوانح ریلی بسیار ناچیز است، گفت: از مدیرعامل راه آهن تقاضا داریم به این مهم هم چنان که در گذشته توجه ویژه شده در برنامه‌ریزی آینده راه آهن نیز به مقوله ایمنی عنایت خاص داشته باشد تا هم‌چنان ایمنی بخش ریلی به عنوان یک مزیت محسوب شود.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.