| کد خبر: 16764 |

راه آهن اصفهان - چهارمحال و بختیاری - خوزستان سال ۹۴ عملیاتی می شود

تین نیوز | وزیرراه و شهرسازی اعلام كرد: با تاكیدی كه قبل از سفر هیأت دولت به استان چهارمحال و بختیاری در زمینه لزوم آغاز عملیات اجرایی راه آهن اصفهان- چهارمحال و بختیاری- خوزستان صورت گرفته است، با انجام مقدمات فاینانس این پروژه طی امسال، عملیات اجرایی آن از سال آینده آغاز می شود. 
به گزارش تین نیوز از مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی كه روز چهارشنبه در ششمین سفر استانی هیأت دولت به چهارمحال و بختیاری در فرمانداری شهرستان بروجن سخن می گفت، با اشاره به اهمیت راه آهن اصفهان- چهارمحال و بختیاری- خوزستان تصریح كرد: در ظرفیت نهایی این خط ریلی میزان جا به جایی 5.7 میلیون تن بار و سه میلیون مسافر در سال پیش بینی شده است.
وزیر راه و شهرسازی ابراز داشت: 30 كیلومتر از باند دوم محور شهركرد-بروجن-لردگان تا پایان امسال زیر بار ترافیك می رود و امسال برای بیمارستان 220 تخت خوابی بروجن تخصیص100 درصدی در نظر گرفته شده است و بودجهكافیدر سال 1394 برای این طرح در نظر گرفته خواهد شد.
وی اظهار كرد: با تصمیم روز گذشته هیأت دولت، هفته آینده لایحه اصلاح بودجه با موضوع پرداخت همة مطالبات پیمانكاران پروژه های عمرانی از طریق اوراق صكوك اجاره تقدیم مجلس می شود.
این عضو هیأت دولت بیان داشت: پیش بینی می شود در صورت تصویب لایحه مذكور حدود 20 هزار میلیارد تومان از مطالبات پیمانكاران از طریق انتشار اوراق صكوك به اجاره پرداخت شود.
آخوندی با اشاره به اینكه پیمانكاران كشور تحت فشار هستند، یادآور شد: امیدواریم با تصویب لایحه تقدیمی دولت به مجلس، دفاتر مهندسی را زنده نگهداریم و آنها رمقی تازه بیابند تا بتوانند نقش توسعه ای خود را برای رسیدن به توسعه ملی ایفا كنند.
 
پیش بینی سرعت 220 كیلومتر در راه ‌آهن اصفهان تا خوزستان
  بنابر این گزارش اعتبار ساخت و ریل‌گذاری این خط راه‎ آهن 350 میلیارد تومان برآورد شده است.
این راه آهن دارای سه ایستگاه در شهرهای سفید دشت، فرخ‌شهر و شهركرد است و در مسیر عبور آن سه تونل، یكی به طول 1500 متر در كیلومتر 31 و دو تونل به طول 600 و 700 متر در كیلومتر 63 و سه تقاطع غیر همسطح در كل مسیر در حال انجام است.
حداكثر سرعت پیش‌ بینی شده قطار در این خط راه ‌آهن برای قطار مسافربری 220 كیلومتر و برای قطار باری 160 كیلومتر در ساعت برآورد شده است.
از مزایای كاهش میزان مصرف انرژی، رونق گردشگری و اقتصادی، كاهش تصادفات و افزایش حمل و نقل كالا و مسافر از استان به استان‌های هم‌جوار را از مزایای تكمیل این خط ریلی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • عضو انجمن صنفی ریلی 0 0

    راه آهن اصفهان - اهواز بسیار مطلوب و با توجیه اقتصادی بالاست و تقاضای سفر و حمل بار در این مسیر به مراتب بیش از ارقام مذکور در خبر است این طرح پرهزینه است و اکنون طرحهای نیمه تمام بسیاری معطل تامین مالی هستند و شروع این طرح جدید و پرهزینه جای بحثدارد استفاده از روش فاینانس بنا به تجارب موجود به معنای معطل بودن طرح خواهد بود و بعید است به زودی عملی شود بخش آخر خبر مربوط به راه آهن اصفهان - شهر کرد است