| کد خبر: 13504 |

توسعه راه آهن یکی از راه های کاهش سوانح جاده ای است

تین نیوز | معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از راه آهن تهران-همدان گفت: با توجه به بالا بودن شدید نرخ سوانح ترابری در ایران نسبت به دیگر کشورها و تحمیل خسارات جانی و مادی به جامعه از این طریق، توسعه راه آهن با توجه به ضریب ایمنی بالای آن، یکی از راههای کاهش سوانح و تلفات جاده ای است.
 
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، معاون وزیر راه و شهرسازی به همراه جمعی از معاونان و مدیران شرکت و نمایندگان و مسئولان استان همدان، از پروژه راه آهن تهران-همدان بازدید کرد.
 
علی نورزاد در این بازدید با اشاره به نقش توسعه زیرساخت ها در توسعه اقتصادی کشور گفت: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ارتباطی بسیار قوی بین توسعه اقتصادی برحسب سرانه تولید ناخالص ملی و زیرساخت ها وجود دارد.
 
وی ادامه داد:  سهم بخش ترابری ایران در تولید ناخالص ملی حدود 8 درصد برآورد شده است .
 
نورزاد کمبود خطوط راه‌آهن ایران نسبت به جمعیت و وسعت کشور در مقایسه با اغلب کشورهای دنیا را یکی از مشکلات موجود در زیرساخت های حمل و نقل کشور عنوان کرد و گفت: با توجه به بالا بودن شدید نرخ سوانح ترابری در ایران نسبت به دیگر کشورها و تحمیل خسارات جانی و مادی به جامعه از این طریق، توسعه راه آهن با توجه به ضریب ایمنی بالای آن، یکی از راههای کاهش سوانح و تلفات جاده ای است.
 
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه موقعیت ممتاز جغرافیائی ایران برای حمل‌ونقل ترانزیتی را یکی از دلایل عمده برای گسترش خطوط ریلی عنوان کرد که با توجه به شبکه گسترده ریلی در کشورهای همسایه و حجم انبوه بارهای ترانزیتی و مسیر طولانی آنها، راه آهن نقش عمده ای را در ترانزیت کالا و خدمات ایفا می کند.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی در این بازدید، راه آهن تهران-همدان را بخشی از طرح راه آهن تهران-همدان-سنندج به طول 418 کیلومتر عنوان کرد و گفت: حدفاصل تهران تا همدان به طول 262 کیلومتر و در قالب 5 قطعه در دست اجرا است که تا کنون 65 کیلومتر آن ریل گذاری شده و اعتبار پیش بینی شده برای این طرح در سال جاری 860 میلیارد ریال پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • فعال حمل ونقل 0 0

    قابل توجه مدیرکل دفتر ایمنى ترافیک سازمان حمل ونقل جاده اى آقاى جواد هدایتى که اخیرا علل سوانح جاده ای را به عوامل فرهنگى جامعه و تولیدات خودرو هاى داخلى ربط داده بودند…