| کد خبر: 127874 |

استاندار اردبیل؛

احداث بندر خشک اقدام جهشی تا تکمیل شدن راه آهن اردبیل

تین‌نیوز| استاندار اردبیل گفت: احداث بندر خشک در شمال استان اردبیل اقدامی جهشی تا تکمیل پروژه راه آهن اردبیل – میانه و اتصال آن به پار‌س‌آباد است.
به گزارش خبرگذاری صدا و سیما استاندار اردبیل گفت: احداث بندر خشک در شمال استان اردبیل اقدامی جهشی تا تکمیل پروژه راه آهن اردبیل – میانه و اتصال آن به پار‌س‌آباد است.
مجید خدابخش استاندار  اردبیل  در آئین افتتاح دوره آموزشی آشنایی باروش های نوین تامین مالی خارجی برای سرمایه گذاری که با حضور معاون وزیر راه وشهرسازی برگزار شد با بیان اینکه بیمارستان 160 تختخوابی امام خمینی (ره) پارس‌آباد 95درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل و بهره برداری آن به 10میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است خواستار تسریع در تکمیل این بیمارستان شد.
وی به پروژه راه آهن اردبیل – پارس‌آباد اشاره کرد و گفت: این پروژه در پیوست 20ماده 23قانون بودجه  تعریف شده که امیدواریم با تأمین اعتبار مطالعات این فاز، پروژه راه آهن اردبیل به شمال استان اردبیل اجرایی شود.
استاندار اردبیل تسریع در تامین مالی پروژه راه آهن میانه به اردبیل را خواستار شد و گفت: با عقد قرارداد خرید خدمات به شکل تضمینی مشابه پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اردبیل، می‌توان در جذب سرمایه‌گذار برای این پروژه اقدامات مناسبی را انجام داد.
خدابخش افزود: نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل در فاز جدید با تأمین 350 میلیون دلار از محل صندوق توسعه اسلامی در حال اجراست که فاز اول آن سال آینده افتتاح می‌شود تا وزارت نیرو نسبت به خرید تضمینی برق از سرمایه‌گذار اقدام کند. 
وی با اشاره به راه‌اندازی بندر خشک در شمال استان اردبیل  و موافقت کمسیون سیاسی هیات دولت به ظرفیت بی‌نظیر منطقه ویژه اقتصادی نمین در قالب طرح توسعه دو هزار هکتاری نیز اشاره کرد و گفت:این منطقه نیز می‌تواند با انبار و سردخانه‌های متعدد به محل صادرات کالاهای مورد نیاز بازار روسیه تبدیل شود.
رئیس شورای اداری استان اردبیل افزود: احداث بندر خشک اقدامی جهشی تا تکمیل راه‌ آهن اردبیل – میانه به سمت پارس‌آباد است که مراحل تصویب بندر خشک در هیأت دولت در حال انجام است که امیدواریم به زودی با نهایی شدن این پروژه بستر و زمینه اجرایی آن به خوبی فراهم شود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما اردبیل/ معاون برنامه و اقتصاد و حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی نیز گفت: استان اردبیل به دلیل قرار گرفتن در شریان توسعه چهار مسیر شرق، غرب، شمال و جنوب ظرفیت توسعه ای را داراست و بر همین محور پارک لجستیک به دلیل هم‌مرزی این استان با جمهوری آذربایجان و آسیای میانه راه‌اندازی می شود.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه استان اردبیل در چهار مسیر خود به استان‌های آذربایجان شرقی، گیلان و زنجان متصل می‌شود، ضرورت دارد مطالعات پارک لجستیک در شاهراه توسعه استان اردبیل مورد دقت و توجه قرار گیرد.
معاون برنامه و اقتصاد و حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در برنامه ریزی توسعه راه های ارتباطی استان اردبیل  800 کیلومتر راه دسترسی مناسب را در دستور کار قرار داده ایم اظهار داشت: در حال حاضر  200 کیلومتر راه اصلی و 120 کیلومتر نیز بزرگراه در حال احداث است که تا 300کیلومتر نیز توسعه می یابد.
امینی  افزود: 200 کیلومتر راه اصلی عریض نیز در استان اردبیل در برنامه‌ریزی قرار گرفته است که عملیات اجرائی بخشی از آن در حال اجراست.
وی به پیگیری تکمیل راه آهن اردبیل – میانه و آغاز مطالعات راه آهن اردبیل – پارس‌آباد اشاره کرد و افزود: با پیشنهادات و پیگیری‌های متعدد استاندار اردبیل ، تلاش می کنیم منابع مالی این پروژه عظیم را تامین و سعی خواهد شد تا سال 97 راه آهن اردبیل – میانه تکمیل وبه بهره برداری برسد.
امینی بیان کرد: برای مطالعات خط ریلی اردبیل – پارس‌آباد نیز هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها انجام شده تا بتوانیم با استفاده از فاینانس داخلی و خارجی این پروژه را به سرانجام برسانیم.
وی گفت: فاینانس داخلی یا خارجی هیچ ریسکی را به سمت بانک نداشته بلکه سرمایه‌گذاران باید از نتایج آن در مسیر توانمندی پروژه‌های اجرایی استفاده کنند.

وی افزود: ما در حال حاضر در حوزه راه و شهرسازی و حمل و نقل از روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری از جمله B.O.Tبه عنوان روش‌های تأمین مالی استفاده می‌کنیم تا پروژه‌های متعدد به سرانجام برسد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.