| کد خبر: 127567 |

اتصال راه‌آهن احمدآباد به کرمان در دستور کار دولت است

تین نیوز| فرماندار رفسنجان گفت: دو موضوع وصل‌کردن راه‌آهن احمدآباد به رفسنجان و کرمان و احداث ایستگاه نوق در دستور کار جدی دولت قرار گرفته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری رفسنجان، حمید ملانوری عصر شنبه در حاشیه بازدید از بخش کشکوئیه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پروژه آلومینیوم پارس‌هنزا از چند سال پیش این پروژه مطرح و شروع شده که به دلیل مشکلاتی از جمله تحریم ها این پروژه در دوره قبل مانده بود و به همین دلیل زمین آن در شورای حفظ حقوق بیت المال گرفته شد و خلع ید شده بود اما در این دوره سرمایه‌گذاران ورود کردند و جلوی انتقال این پروژه به سیرجان و بندرعباس را گرفتند.

وی افزود: ۴۰۰ هکتار به عنوان نخستین شهرک بخش خصوصی منطقه کشکوئیه به این پروژه اختصاص دارد که تنها شهرک بخش خصوصی است و قرار است در آن دو کارخانه بزرگ پتروشیمی و شمش آلومینیوم احداث شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان رفسنجان عنوان کرد: روز دوشنبه هفته گذشته طرح آلومینیوم پارس‌هنزا در شورای اقتصاد مطرح و به تصویب رسید و تا چند روز آینده چاه آن حفر و شاهد احداث آن خواهیم بود.

ملانوری درباره میزان اشتغالزایی این کارخانه، اظهار داشت: کارخانه آلومینیوم پارس‌هنزا سه هزار نفر به طور مستقیم و دو هزار نفر غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد می کند و در بازار و در حوزه صنایع زیردستی و معادن نیز اشتغالزایی خواهد داشت.

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه احداث این کارخانه تحول بزرگی در حوزه صنعت در شهرستان ایجاد خواهد کرد، تصریح کرد: در نیمه اول امسال عملیات اجرایی احداث کارخانه آلومینیم پارس‌هنزا با سه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری آغاز می‌شود.

وی از رفع مشکل آب کارخانه فروسیلیسیوم در بخش کشکوئیه و آغاز احداث آن در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: عملیات اجرایی نیروگاه گازی ۲۵ مگاواتی در کنار پست کشکوئیه نیز بزودی کلنگ‌زنی می‌شود.

ملانوری بیان کرد: در بخش کشکوئیه در این سه‌ سال کارهای بزرگی انجام شده است، از جمله در حوزه آسفالت جاده‌ها مشکلات حادی از جمله جاده شریف آباد به کشکوئیه وجود داشت که برطرف شد و امیدواریم در سال جاری در ادامه کارهای خوبی که در این چند سال در این بخش انجام شده شاهد تحولات بزرگتر در این بخش باشیم.

فرماندار رفسنجان با اشاره به بازدید از ایستگاه راه‌آهن احمدآباد، تصریح کرد: ساختار فیزیکی این ایستگاه مستهلک شده و بزودی مرمت و نماسازی و رنگ‌آمیزی ایستگاه انجام می‌شود و همچنین سهمیه مسافر از این ایستگاه افزایش ‌یابد.

ملانوری ادامه داد: دو موضوع وصل‌کردن راه‌آهن احمدآباد به رفسنجان و کرمان و احداث ایستگاه نوق در دستور کار جدی دولت قرار گرفته است و اگر خط آهن ما به کرمان وصل شود کریدوری ایجاد می‌شود که به راه‌آهن سیستان و بلوچستان، کرمان، زرند و سیرجان و بندرعباس وصل می‌شویم و اتفاقات خوبی در حوزه ریلی رخ خواهد داد.

وی رفع مشکلات راه‌های رفسنجان به نوق و رفسنجان به داوران را جزو اولویتهای شهرستان دانست و اضافه کرد: جاده بین کشکوئیه و منطقه نوق نیز قرار شد با مشارکت خیران زیرسازی و با کمک‌های محلی آسفالت شود و ما نیز در بخش دولتی پیگیری می‌کنیم تا تکمیل شود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.