| کد خبر: 127370 |

◄ ترانزیت فقط مربوط به بار نیست!

تین‌نیوز

| چندی پیش یکی از کاربران تین‌نیوز در پیامی که به پایگاه خبری-تحلیلی صنعت حمل‌ونقل، تین‌نیوز؛ ارسال کرد خواستار راه‌اندازی هر چه سریع‌تر راه‌آهن سریع‌السیر در کشور شد. این کاربر در پیام خود آورده بود: «برای کاهش تلفات بالای جاده‌ای ایران، راه‌اندازی قطار سریع‌السیر یکی از راه‌کارهاست اما این که در خاورمیانه راه‌آهن تهران اصفهان اولین خط سریع‌السیر است بیشتر یک نوع شعار است همین الان ترکیه چند هزار کیلومتر راه‌آهن برقی و سریع‌السیر دارد، عربستان در حال ساخت است عمان و امارات همینطور، یعنی ما چهارم یا پنجم هستیم البته اگر این طرح افتتاح شود.

این کاربر در ادامه خاطرنشان کرده بود: راه‌آهن برقی تهران مشهد فقط 10 سال است کلنگ خورده دریغ از شروع اجرای آن! زمان دارد به سرعت می‌گذرد.

وی تاکید کرده بود: همین راه‌آهن برقی تهران مشهد حتی اگر پنج سال بعد افتتاح شود با توجه به این‌که الان فقط به قطارهای بالای 250 کیلومتر برساعت سریع‌السیر می‌گویند آن‌زمان یک راه‌آهن کندرو محسوب می‌شود.

این کاربر افزوده بود: در راه‌آهن سریع‌السیر تهران اصفهان هم معلوم نیست استاندارد خط چقدر است، اوایل می‌گفتند 350، دو سال بعد 300 و همین امسال هم مدیر سابق راه‌آهن گفت سرعت 250!

وی در ادامه پیام خود عنوان کرده بود: کل خلط مبحث هم این است که هر فناوری زمانی دارد اگر به‌موقع و در زمان خود استفاده نشود آن فناوری منسوخ و تاریخ گذشته می‌شود. الان راه‌آهن با سرعت 200 در جهان شوخی است و چین و ژاپن در حال امتحان راه‌آهن با سرعت 600 کیلومتر در ساعت هستند. ما هم باید براساس شرایط روز جهان پیش برویم اگر می‌خواهیم هاب ترانزیت منطقه باشیم و تلفات جاده‌ای به زیر 5000 نفر برسد.» به دنبال انتشار نظر این کاربر، تعدادی دیگر از کاربران نیز پیام‌های خود را در این مورد به به پایگاه خبری – تحلیلی صنعت حمل‌ونقل، تین‌نیوز؛ ارسال کردند که در ادامه می‌خوانید.

یکی از کاربران در پیام خود آورده است: مطلب نادرستی مطرح کرده‌اند. خطوط و قطارهای بالای سرعت 200 که گران‌قیمت و با تکنولوژی ویژه هستند برای حمل مسافر هستند و ربطی به هاب شدن ایران در ترانزیت منطقه‌ای ندارند. بحث ترانزیت حول حمل بار است که برای حمل بار در سطح بین‌المللی نیازی به خطوط با سرعت 200 و بالاتر نیست.

کاربر دیگری نیز در پیام خود عنوان کرده است: همان سرعت 200 کیلومتر هم با شرایط امروز ایران دست نیافتنی است چراکه متوسط سیر 50 کیلومتر است در حالی‌که قطار برقی باری هم قابلیت دستیابی به سرعت 230 کیلومتر را دارد.

وی با بیان این که ترانزیت فقط بار نیست، تاکید کرده است: نمونه خارجی آن تونل مانش است که مسافران بین دو کشور را جابه‌جا می‌کند آیا نمی‌شود از ایران به کربلا رفت یا پایتخت‌های اطراف به داخل ایران متصل شوند؟

این کاربر با تاکید بر این‌که در حال حاضر قطار سریع‌السیر در اروپا بین کشورها تردد می‌کند، خاطرنشان کرده است: هم اکنون در بسیاری از کشورها در قطارهای سریع‌السیر مسافری هم سرعت 200 منسوخ شده است.

وی افزوده است: همچنین در چین و ژاپن به دنبال این هستند که به قطارهای باری هم افزایش استاندارد سرعت بدهند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.