| کد خبر: 126655 |

نماینده مردم ازنا و درود؛

با نگاهی جدید تقاضا را از جاده به روی ریل هدایت کنیم

تین نیوز| عضو كمیسیون عمران مجلس بیان كرد: دستیابی به حمل و نقلی آسان و راحت برای تردد مردم از برون به درون شهرها و بالعكس می تواند با اتصال راه آهن به مترو و دیگر مدهای حمل و نقلی در درون شهرها محقق شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ مجید كیانپور عضو كمیسیون عمران در مجلس با عنوان اینكه به جای پاك كردن صورت مساله باید به فكر حل مشكل راه آهن و توسعه زیر ساخت های آن در درون شهرها باشیم، گفت: با توجه به تجربه كشورهای موفق در بخش ریلی ، دست اندركاران این صنعت باید برای توسعه زیرساخت حمل و نقل ریلی به عنوان پاك ترین وسیله حمل و نقلی كه كمترین آلودگی زیست محیطی را به همراه دارد تلاش كنند.

وی با بیان اینكه مترو و راه آهن در آینده ای نه چندان دور می توانند نقش گسترد ای را در یكپارچگی دیگر وسایل حمل و نقلی در كشور ایفا كنند ، افزود: دستیابی به حمل و نقلی آسان و راحت برای تردد مردم از برون به درون شهرها و بالعكس می تواند با اتصال راه آهن به مترو و دیگر مدهای حمل و نقلی در درون شهرها محقق شود.

كیانپور در توسعه حمل و نقل حومه‌ای تاكید و اظهار كرد: در برنامه ششم توسعه یكی از محورهای اصلی كه برای راه آهن در نظر گرفته شده موضوع حمل و نقل حومه‌ای است كه باید با نگاهی جدید تقاضا را از جاده به روی ریل هدایت كنیم كه خوشبختانه در این مسیر مجلس حمایت های خود را داشته است.

وی با اشاره با شرایط اقتصادی كشور ادامه داد: خوشبختانه روند توسعه در این بخش با حمایت های دولت و مجلس با سرعت خوبی پیش رفته است. با وجود همین امكانات در این مدت توجه خوبی به حمل و نقل ریلی شده است.

وی با اشاره به نگاه یكپارچه سازی مدهای حمل و نقلی گفت: از سال ها گذشته آلودگی هوا به یك معضل و دغدغه در كشور تبدیل شده كه استفاده از انرژی های پاك می تواند تا حدودی میزان آلودگی ها را در كشور كاهش داده و صرفه جویی در سوخت را به همراه داشته باشد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.