| کد خبر: 12577 |

در صورت تصویب در هیات دولت؛

بحثمنطقه آزاد تجاری - صنعتی مهران ‌به مجلس می‌رود

تینن نیوز |  ‌روابط عمومی استانداری ایلام، تلاش‌های «محمدرضا مروارید» را در حاشیه نشست استانداران با هیئت دولت، برای توسعه زیرساخت‌های استان، تشریح کرد.
 
اجرای پتروشیمی دهلران به صندوق ذخیره شرکت نفت واگذار شد
 
استاندار ایلام پس از دیدار با وزیر نفت از واگذاری اجرای پتروشیمی دهلران به صندوق ذخیره شرکت نفت خبر داد.

 مهندس «محمدرضا مروارید» اظهار کرد: در دیدار صمیمانه با مهندس زنگنه وزیر محترم نفت با بررسی طرح‌ها و پروژه‌های نفتی موجود در استان و بیان مسائل و مشکلات آنها در خصوص طرح پتروشیمی دهلران مقرر شد اجرای این طرح بر عهده صندوق ذخیره شرکت نفت قرار گیرد.
 
وی خاطر‌نشان کرد: صنوق ذخیره شرکت نفت موظف شده است جهت اجرای کامل پروژه‌ی پتروشیمی دهلران که خوراک آن توسط طرح ngl5100 دهلران تأمین می‌گردد، ظرف مدت کوتاه سرمایه‌های لازم برای ساخت آن را تأمین کرده و به سرعت نسبت به اجرای آن اقدام شود.
 
استاندار ایلام تصریح کرد‌: پتروشیمی دهلران سال‌هاست که در شهرستان جنوبی دهلران در حال ساخت است و متأسفانه از نظر پیشرفت فیزیکی وضعیت مطلوبی ندارد که امیدواریم با واگذاری آن به صندوق ذخیره شرکت نفت اجرایی شود.
 
وزیر تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی به استان ایلام می‌آید
استاندار ایلام از سفر قریب‌الوقوع وزیر تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای خود در نشست با استانداران خبر داد و گفت: در دیدار با دکتر ربیعی در خصوص مسائل و مشکلات حوزه اشتغال استان و اشتغال‌زایی خرد و کلان در استان مذاکراتی صورت گرفت که نظرات مثبت وزیر را به دنبال داشت و قول مساعد داد برای بررسی مشکلات استان به ایلام سفر کنند.
 
راه آهن ایلام و جاده کرمانشاه اندیمشک به صورت فاینانس اجرا می‌شود
مروارید دیدار با وزیر راه و شهرسازی را از دیگر برنامه‌های خود در نشست استانداران با رییس‌جمهور دانست و از توافق برای اجرای راه آهن ایلام و جاده کرمانشاه اندیمشک به صورت فاینانس خبر داد.
 
وی تصریح کرد: پس از دیدار با مهندس"آخوندی" به صورت تفصیلی مشکلات و مسائل موجود در خصوص راه‌ها و مسائل ارتباطی استان بحث و تبادل نظر صورت گرفت و قول مساعد داد برای اجرای پروژه‌های در دست اقدام کند.
 
استاندار تصریح کرد: در این دیدار در خصوص اجرای پروژه راه آهن و بزرگراه کرمانشاه – ایلام – اندیمشک با وزیر مذاکرات مثبتی صورت گرفت که راهکار اجرا به صورت فاینانس مطرح شد که مورد استقبال وزیر قرار گرفت‌.
 
قول مساعد رئیس‌جمهور و معاون اول در خصوص تصویب منطقه آزاد تجاری مهران
مروارید همچنین از قول مساعد رئیس جمهور و معاون اول در خصوص ایجاد منطقه آزاد تجاری- صنعتی مهران خبر داد و تصریح کرد: در حاشیه جلسه مشترک هیئت دولت با استانداران‌، با رییس‌جمهور و معاون اول مذاکراتی در خصوص تصویب ایجاد منطقه آزاد تجاری- صنعتی در مهران، صورت گرفت که قول مساعد جهت پیگیری جدی این طرح ‌داده شد.
 
وی خاطر‌نشان کرد: منطقه آزاد تجاری مهران یکی از فرصت‌های بسیار خوب استان برای توسعه اقتصادی است و می‌تواند بهترین ظرفیت برای بالا بردن مبادلات تجاری و اقتصادی با کشور عراق و تسخیر بازار این کشور باشد.
 
استاندار ایلام تصریح کرد: منطقه آزاد تجاری- صنعتی مهران در صورت تصویب در هیئت دولت برای تصمیم‌گیری نهایی به مجلس خواهد رفت.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.