| کد خبر: 12474 |

◄ ذوب آهن اصفهان؛ قطب صادرات ریل

تین نیوز | بر اساس برنامه ظرفیت تولید کارخانه ذوب آهن به عنوان نماینده تولید ریل ملی در کشور 400 هزار تن پیش‌بینی شده است که از این میزان تولید 100 تا 150 هزار تن برای مصرف داخلی و مابقی به منظور صادرات است.

به گزارش تین نیوز، قرار است با تولید ریل ملی، شرکت ذوب آهن اصفهان تبدیل به نخستین و بزرگ ترین کارخانه تولید ریل خاورمیانه شود تا بدین ترتیب کشور ما به عنوان یکی از صادرکننده های ریل، نام خود را در لیست 15 کشور تولیدکننده این صنعت به ثبت برساند.

 در این باره، محمدرضا کجباف، مدیر روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان به تین نیوز گفت: ظرفیت تولید کارخانه ذوب آهن 400 هزار تن پیش‌بینی شده که قرار است از این میزان، 100 تا 150 هزار تن به مصرف داخلی برسد و مابقی صادر شود.

وی درباره بازار کارخانه ریل ذوب آهن اصفهان توضیح داد: بازار داخلی این کارخانه تضمین شده است و در حوزه صادرات نیز به دلیل اینکه کارخانه مشابه دیگری وجود ندارد این کارخانه از نظر فروش محصولاتش هیچ مشکلی نخواهد داشت.

کجباف درباره وضعیت توسعه خط ریلی در کشور گفت: طبق برنامه پنجم توسعه سالانه باید حدود یک هزار کیلومتر در کشور ریل گذاری شود و نیاز سالانه شرکت راه آهن جمهوری اسلانی نیز به 100 تا 150 هزار تن می‌رسد که این عدد، برابر نیمی از توان تولیدی کارخانه ماست.

این مقام مسئول در شرکت ذوب آهن اصفهان، درباره مزیت های تولید ریل ملی گفت: در حال حاضر قیمت هر تن ریل در بازار جهانی بین 700 تا 800 دلار است که در صورت بهره‌برداری از کارخانه تولید ریل، سالانه حدود 120 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور صورت می گیرد. از سوی دیگر، تولید ریل داخلی می تواند سرعت بیشتری به برنامه توسعه راه آهن بدهد.

در این راستا گفتنی است حافظه مطبوعات به یاد دارد که وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اولویت داشتن توسعه راه آهن، از نیاز کشور به یک میلیون و 800 هزار تن مواد مورد نیاز برای ریل گذاری خبر داده بود.

آخوندی، در مراسم امضا تفاهم نامه ساخت خطوط ریل UIC60 توسط ذوب آهن اصفهان اعلام کرد: در حال حاضر ساخت 10 هزار کیلومتر خط آهن جدید در دستور کار کشور قرار دارد و در کنار آن برنامه‌ بهسازی کارآیی 3500 کیلومتر راه جدید دیگر نیز در برنامه است و در مجموع تا حدود 15 هزار کیلومتر خط آهن در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: با احتساب این که برای ساخت هر یک کیلومتر راه آهن به 120 تن ریل احتیاج است می توان نتیجه گرفت برای این 15 هزار کیلومتر به بیش از یک میلیون و 800 هزار تن مصرف ریل نیاز داریم.

گفتنی است؛ هفته گذشته تفام نامه تولید ریل uic60 بین اردشیر سعد محمدی، مدیر عامل شركت ذوب آهن اصفهان و محسن پورسید آقایی، مدیر عامل شركت راه آهن جمهوری اسلامی با حضور سه وزیر امضا شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.