| کد خبر: 113849 |

استاندار از قطعه سوم پروژه بزرگ راه آهن چابهار بازدید کرد

تین‌نیوز| استاندار سیستان و بلوچستان، فرماندار نیکشهر و جمعی از مدیران از قطعه سوم پروژه بزرگ راه آهن چابهار بازدید کرد.

علی اوسط هاشمی در این بازدید افزود: رئیس جمهور دستور  اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی برای پروژه راه آهن چابهار را به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.

وی گفت: با راه اندازی این پروژه مسیر ترانزیت و حمل و نقل استان توسعه چشمگیری خواهد یافت.

استاندار در این بازدید از قطعه سوم پروژه راه آهن چابهار بیان کرد: ۶۰۵ میلیون دلار برای توسعه بندر چابهار تصویب شد و حداکثر تا پایان امسال این بندر به تمام امکانات باظرفیت  8.5 میلیون تن مجهز می شود.

هاشمی با اظهار اینکه توسعه بندر چابهار جزو شش اولویت نخست برنامه ششم توسعه قرار دارد، افزود: ۱۷۰ میلیارد تومان قرار داد سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی برای ساخت انبارهای مکانیزه و اسکله ویژه معادن در بندر شهید بهشتی چابهار  امضا شد.

وی با اظهار اینکه دو پروژه راه آهن و بندر چابهار کاملا به هم وابسته هستند، تصریح کرد: اگر پروژه راه آهن به موقع پیشرفت نداشته باشد، بندر چابهار هم از کارآیی لازم برخوردار نخواهد شد.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: رئیس جمهور اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی برای تکمیل پروژه راه آهن چابهار را به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.

هاشمی ادامه داد: وضعیت سخت و شکننده سه سال گذشته به برکت برجام، پشت سر گذاشته شد و دولت این طرح را بیش از گذشته شارژ خواهد کرد.

استاندار با اظهار اینکه رئیس جمهور به تکمیل دو پروژه بزرگ راه آهن و بندر چابهار اعتقاد دارد، خاطرنشان کرد: یکی از اولویتهای دولت، گسترش شبکه ریلی است و حرکت در این مسیر با شتاب جریان دارد.

این قطعه در حدفاصل ۱۴۵ تا ۲۰۶ کیلومتری واقع شده است و ۷۵ درصد عملیات خاکبرداری و حدود ۵۰ درصد خاکریزی پیشرفت دارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.