| کد خبر: 110825 |

​مدیرعامل شرکت راه آهن در رسانه ملی و خطاب به مردم:

◄ درخواست بازگشت پورسیدآقایی به راه‌آهن

تین‌نیوز| محسن‌ پورسیدآقایی مدیرعامل شرکت راه‌‌آهن جمهوری اسلامی  و معاون وزیر راه به دنبال وقوع سانحه ریلی برخورد قطار سمنان - مشهد و تبریز- مشهد، از سمت خود استعفا کرد. این در حالی است که برخی متخصصان این حوزه این استعفا را به ضرر راه‌آهن دانسته و از تشکیل کمپینی برای درخواست بازگشت او به راه‌آهن خبر می‌دهند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محسن پورسیدآقایی، مدیر عامل شرکت راه آهن در برنامه ویژه خبری شبکه یک و پس از اعلام اخرین جزئیات حادثه ریلی سمنان از مردم ایران عذرخواهی کرده و استعفای خود را اعلام کرد. این استعفا از سوی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی نیز پذیرفته شده است.

پورسیداقایی در سخنانی اظهار داشت: این مساله به مدیریت راه آهن  هم بر میگردد،فقط به عوامل انسانی بر نمی گردد  البته باید به تکنولوژی هم اطمینان کرد.من متاسفم و استعفا کرده ام و وزیر محترم استعفای مرا پذیرفته اند ، این را مسئولیت اجتماعی خودم می دونم .من رسما از مردم عذرخواهی می کنم.

این استعفا در حالی است که بسیاری از کارشناسان حوزه ریلی این اتفاق را نادرست می دانند. برخی از کارشناسان با اشاره به اینکه سالانه هزاران نفر بر اثر نصب اشتباه گاردریل جان خودشان را از دست می‌دهند و آب از آب تکان نمی خورد به این نکته اشاره کردند که بخاطر کار به این سختی و پر مشغله راه آهن تحمل اشتباه ندارند.

برخی دیگر از کارشناسان با اشاره به این استعفا اظهار داشتند: اتفاق امروز نشان داد، علی رغم همه آلودگی ها و همه رانت‌ها و فسادها هنوز افرادی هستند که به ارزش‌هایی بسیار والاتر از باورهای عمومی ما معتقد هستند. امروز دکتر آقایی، ابعاد مدیریت و مسوولیت‌پذیری در تاریخ جمهوری اسلامی را تغییر داد. هیچ کس در موارد عظیم‌تر نظیر سقوط هواپیما و یا سانحه خیام و هزاران نمونه دیگر چنین شجاعتی را نداشتند.

برخی خبر از تشکیل کمپین هایی برای درخواست از وزیر در خصوص انتصاب دوباره ایشان می‌دهند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    مطمئن باشید برای اینکه آقای آخوندی استیضاح نشوند مجبور ش کردند استعفا کند

  • 0 0

    برخی از کارشناسان هم ممکن است موافق استعفا باشند چون این حداقل کاری است که در همه جای دنیا مرسوم است و باید در این کشور هم نهادینه شود حداقل سود اینکار توجه مدیران به مسئولیت سنگین واگذار شده می باشد

  • A @ gt. com 0 0

    اکثریت پرسنل راه آهن مشتاق و منتظر این استعفا و همچنین برکناری یا استعفا هیئت مدیره بوده و هستند.

    • 0 0

      کاملا درسته میشه امروز ازصحبتهای بین کارکنان این موضوع را فهمید

  • Mea۴۱۲۰۱۰ @ yahoo. com 0 0

    به نظر اینجانب ایشان فرصت بسیار مغتنمی است که براحتی ممکن است نصیب سازمان نشود…فلذا در حال حاضر حیف است که ایشان را از دست بدهیم…

  • hossein. malekmohammad @ gmail. com 0 0

    شجاعت، صداقت و مسئولیت پذیری ایشان در مقابل بسیاری از مسئولین بسیار احترام و ارزش آفرین است و سطح اینگونه مدیریت در کشورهای تراز اول جهان است. ایشان در دانشگاه علم و صنعت نیز هیئت علمی هستند و درآمدهای تدریس در این دانشگاه نیز برگشت می زدند زیرا می گفتند کار اصلی من در خارج از دانشگاه است و اینجا محلی برای توسعه دانش و ارتقا دانش آموختگان است. همچنین باید اشاره کرد ایشان دارای دکتری تخصصی حمل و نقل ریل ریلی از دانشگاه تربیت مدرس و لیسانس دانشگاه صنعتی شریف هستند. مدیرعامل مپنا یکی از تراز اول ترین شرکت های ایران و خاور میانه نیز بوده اند. امیدوارم ایشان به مقام بالاتری منصوب شوند و از این ذخایر کشور استفاده بهینه شود.

  • Ali. chavosh @ yahoo. com 0 0

    خاک بر سر تین نیوز{…} پاچه خاری تا چه حد جون مردم فدای{…} ذهبیون داد

  • f. ۱۳۵۶ @ gmail. com 0 0

    ha{…} khejalat bekeshid!!!

  • 0 0

    عمده پرسنل راه اهن درسراسر کشورازاین استعفا استقبال نموده اند

  • 0 0

    یکبار نوشتم درج نکردید ولی جناب ذهبیون خیل پاچه خواری… اگر هدف تنویر افکار عمومی واطلاع رسانی است پس بر رسالت خود استوارباشید ومطلب ذیل را که مستنداست درج نمائید. عزیز دل برادر! قراردادسیستم مذکور درسال ۱۳۸۵ به ارزش ۳۷میلیون یورو به امضا رسید وعملا " درسال ۹۳ با حضور معاون اول رئیس جمهور جناب اقای جهانگیری وآخوندی وزیر راه وشهرسازی به مرحله اجرا درآمد وافتتاح شد(ازایستگاه ری به تهران) در پنجشنبه آخرسال ۱۳۹۳ مراسم افتتاحیه انجام شد. دراکثر مواقع سیستم دارای اشکال وخرابی بود که بامراجعه مراجع ذیصلاح به مکاتبات اداری راه آهن ج. ا. ابه اصل مطلب پی خواهندبرد. سیستم ATCکه توسط شرکت مهاران از ابتدا تا اجرا انجام وبه مرحله بهره برداری رسیده متعلق به قائم مقام فعلی راه آهن به سهامداری همسرایشان می باشد.