| کد خبر: 110624 |

​سرپرست مرکز اورژانس کشور از تعداد کشته شدگان حادثه قطار تا این لحظه خبر داد:

◄ ۳۶ کشته و ۹۸ زخمی، هنوز دلیل اصلی تصادف مشخص نیست

تین‌نیوز|

بنا به اعلام سرپرست مرکز اورژانس کشور آخرین آمار کشته شدگان حادثه خروج قطار از ریل به 36 نفر رسیده است.

به گزارش تین‌نیوز، پیر حسین کولیوند، سرپرست مرکز اورژانس کشور ضمن اعلام افزایش کشته شدگان حادثه برخورد قطارهای مسافربری سمنان به 36 نفر، اعلام کرد: کار رهاسازی و جستجو در داخل واگن‌های سوخته همچنان ادامه دارد. اجساد کاملا سوخته‌اند و شناسایی آنها بسیار سخت است.

وی افزود: شرایط سختی در محل وقوع حادثه وجود دارد و در حال حاضر آتش اطفاء شده است. جستجو در داخل واگن‌های سوخته همچنان ادامه دارد.

وی همچنین آمار نهایی مصدومین که به مراکز درمانی منتقل شدند را ۹۸ نفر اعلام کرد و گفت: هم اکنون نیروها در حال جست‌وجوی سایر اجساد هستند حال آنکه اجساد کاملا سوخته‌اند و شناسایی آنها بسیار سخت است.

لازم به ذکر است علی یحیایی، معاون هلال احمر سمنان نیز در صحبت هایی با بیان اینکه تا ساعت۱۳:۳۰ ظهر جمعه، ۷۵ مصدوم در حادثه برخورد قطار مسافربری ایستگاه هفت خوان سمنان مداوا شده اند، گفت: هفت تیم امدادی و ۲۴ امدادگر هلال احمر با هفت دستگاه آمبولانس و یک دستگاه بالگرد به حادثه دیدگان امدادرسانی کردند.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    ۳ دلیل احتمالی‌ وقوع حادثه امروز تصادف دو قطار مسافری در ایستگاه هفت‌خوان «عملکرد ناقص سیستم ATC»، «نقص سوزن» و «سرعت‌ قطار» ۳ دلیل احتمالی‌ وقوع حادثه امروز تصادف دو قطار مسافری در ایستگاه هفت‌خوان است. البته علت اصلی و فنی بروز این حادثه پس از بررسی کمیسیون عالی سوانح راه‌آهن اعلام می‌شود.

  • 0 0

    سانحه وسط بلاک بوده. چکارش به سوزن؟

  • 0 0

    حقیقت اینه که مثل سوانح قبلی باز هم بصورت درصدی چند نفر از مامورین خاطی مقصر شناخته شده و به اشد مجازات میرسن تا دیوار کوتاهی باشن که همه ازشون بالا برن

  • 0 0

    باسلام. خسته نباشیدحضورهمکاران وابرازتاسف ازسانحه دلخراش هفتخوان

  • 0 0

    به نظر من حذف متصدی ترافیک از ایستگاه، نادیده گرفتن و فراموش کردن و بعضا عادت به زیر پا گذاشتن قوانین، عدم معیشت نیروهای کار و تبعیض در بین مشاغل(درگیری فکری برای مأمور و انجام مشاغل دوم و سوم برای نیرو در زمان استراحت برای رفع نیازهای معیشتی و خستگی در محل کار)، نبود حداقل امکانات رفاهی در ایستگاهها، تقسیم ساعت کار و استراحت نامناسب مأمورین(کمبود نیرو)، نبود وسایل اولیه نجات در سالنهای مسافری(فقط جای چکش تو کوپه ها هست نه خود چکش برای مواقع اضطراری)، اعلام تلفنگرامهای متعدد برای فرار از خرابی ها و زیر پا گذاشتن قوانین(بعضا با اشتباه فردی مکمل ایجاد سوانح میشود مانند سانحه اخیر)، نبود وسایل مسدود کننده خط در مواقع ضروری مانند ترقه و فشفشه و…(جزء قوانین ایمنی) و درصورت وجود عدم استفاده از آن توسط مأمورین قطار، راهبان و.. بخاطر تکرار زیاد این قبیل کارها و بی اهمیت شدن در اثر تکرار مکررات و…از عوامل ایجاد و تشدید سوانح است.

  • 0 0

    درسته که نیاز به تکنولوژی در هر سیستمی واجبه اما زیرساخت ها رو هم نباید نادیده گرفت. تو ناحیه ای کهctc داره کار میکنه و ایستگاه توسط مأمور فیزیکی اداره میشه و هر روز بعلت قطع برق و خرابی ژنراتور کمکی و دزدی کابل و شکستگی ریل در بلاک ها و ایستگاهها ارتباط ctc قطع میشه این همون موقع هست که اشتباه انسانی موجب بروز سانحه میشه. به نظر من اگه نیروی انسانی با تکنولوژی مکمل همدیگه باشن(نه حذف یکی) میتونه از این قبیل اتفاقات جلوگیری بشه.

  • 0 0

    منطق واساس علایم الکتریکی وسیستم. Ctc حذف مامورین ترافیک و افزایش ضریب ایمنی وحذف روشهای دستی است لیکن خرابی های مکرر استقرارمامورین سیروحرکت و استفاده ازسیستمهای دستی و جوازراه آزاد وصدور حکم احتیاط های مکرر درطول مسیررا اجتناب ناپذیر نموده وبه تبع ان استفاده همزمان ازدو روش سیستمی ودستی حتی برای عبور وحرکت قطار ازیک ایستگاه دردوجهت مخالف ضریب خطا ی انسانی وبروز سوانح را افزایش داده ودرحقیقت اساس سیگنالینگ و سیستم ctc وسیستمهای مشابه را تحت الشعاع قرارداده

  • 0 0

    مقصرین حادثه رو من خدمت حضرات معرفی میکنم: مقصرین حادثه اونایی هستن که دولت رو کوچیک کردن و نیروی کار رو کم تا فشار روی عده ای زیاد بشه، اونایی که حق مأموری رو که شب تا صبح بیداره رو میریزن تو شکم ی نفر که اسم خودش رو گذاشته رییس شرکت و بدون هیچ زحمتی حق نیروی شرکتی رو میکشه بالا، اونایی که باعثایجاد تبعیض حقوقی بین نیروهای راه آهن شدن و باعثشدن ی عده با مسئولیت بیشتر کمتر از نصف همکارشون حقوق بگیرن، اونایی که یکبار به نیروی کار نگفتن دردت چیه و اگه خودشم خواسته بگه تو نطفه خفه ش کردن و کاری کردن بخاطر همین شندرغاز حقوق سکوت کنه و نسبت به همه چیز با بغض نگاه کنه، اونایی که زور رو بر ضوابط ارجح میدونن و فقط به فکر خوب و شیرین جلوه دادن خودشون پیش رده های بالاتر از خودشونن، اونایی که اگه دم از مقررات زدی بهت میگن اغتشاش گر و اگه سانحه دادی بهت میگن مقصر. نمیدونم شما این پیام رو درج میکنید یانه؟ یا مدیران این پیامها رو میخونن، اما هرکی وجدان دارن خودشون رو جای اون بچه کوچیکی بذارن که تو آتش سوخته، جای مادری که بچه ش جلوی چشمش مرده، جای پدری که همه کسش مرده و الان شرمنده و سر افکنده ست. جای مسافرین قطار. هرکسی با وجدان بیاد درصد تقصیر خودش رو حساب کنه. نه قطارها تموم شدن نه مأمورهای خسته و افسرده و نه مشکلاتشون. پس تا ریشه این مشکلات حل نشه باز هم امکان سانحه هست و هست و هست.

  • 0 0

    بهتره که صبر کنیم تا دلایل اصلی مشخص شود شاید یک خطای سهوی باعثاین حادثه شده باشد و یا یک عامل طبیعی نمی توان زود قضاوت کرد

  • 0 0

    باید دید نظر کارشناسی در این مورد چیست و هر کسی باید مسئولیت کارش را قبول کند