| کد خبر: 108024 |

معاون مسافری راه‌آهن در نشست خبری مطرح کرد:

◄ ظرفیت قطارهای حومه‌ای در اطراف تهران دو برابر شده است

تین‌نیوز|

معاون مسافری راه‌آهن از افزایش ظرفیت همه قطارهای حومه‌ای استان تهران با توجه به افزایش تقاضا خبر داد و گفت: در راستای ارائه خدمات به مسافران قطارهای حومه‌ای در زمان‌های پیک سفر فواصل بین اعزام قطارها به ۲۰ دقیقه کاهش یابد و در زمان‌های غیرپیک این رقم یک ساعت باشد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز؛ میرحسن موسوی در نشست خبری با حضور خبرنگاران درباره توسعه قطارهای حومه اظهار داشت: از سیاست‌گذاری‌های مهم دولت توجه جدی و افزایش تعداد سیر قطارهای حومه‌ای شهرهای بزرگ است.

وی ادامه داد: در حال مطالعه هستیم تا تقاضای سفر در شهرهای بزرگ نظیر تهران، تبریز، شیراز، اصفهان، مشهد و ... را بررسی کنیم و بر مبنای افزایش تقاضا میزان قطارهای حومه‌ای افزایش یابد.

موسوی به افزایش قطارهای حومه‌ای در استان تهران اشاره کرد و گفت: در مسیرهای تهران ـ اسلام‌شهر ـ رباط‌کریم ـ پرند، تهران ـ قرچک ـ ورامین ـ پیشوا و تهران ـ قدس ـ کرج ـ هشتگرد سیر قطارهای حومه‌ای تقریباً دو برابر شده است.

معاون مسافری راه‌آهن گفت در این راستا قطار مسیر تهران ـ مرند از ۱۰ سیر به ۱۸ سیر، تهران ـ پیشوا از ۸ سیر به ۱۴ سیر و تهران ـ هشتگرد از ۸ سیر به ۱۶ سیر افزایش یافته است، ضمن آنکه قطار حومه‌ای مسیر تهران ـ قم نیز از ۳ زوج حرکت به ۴ زوج حرکت ارتقا یافته است.

موسوی تأکید کرد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم در راستای ارائه خدمات به مسافران قطارهای حومه‌ای در زمان‌های پیک سفر فواصل بین اعزام قطارها به ۲۰ دقیقه کاهش یابد و در زمان‌های غیرپیک این رقم یک ساعت باشد.

وی بیان کرد: در مسیر تهران ـ پیشوا و تهران ـ کرج ـ هشتگرد افزایش ظرفیت را در دستور کار داریم.

موسوی یادآور شد: در راستای تسهیل دسترسی مسافران به ساعت حرکت قطارها، فهرست ساعات حرکت این قطارها در سایت راه‌آهن مشخص شده است.

وی همچنین از توسعه قطارهای حومه‌ای در دیگر استان‌های کشور خبر داد و گفت: به‌عنوان مثال در مسیر تبریز ـ دانشگاه شهید مدنی ۲ ریل‌باس فعال است و در یک سرویس ۸۴۰ نفر و روزانه ۲ هزار مسافر جابجا می‌شوند.

موسوی ادامه داد: در خوزستان قطار حومه‌ای اهواز ـ اندیمشک، اهواز ـ بندر امام (ره) و اهواز ـ خرمشهر فعال است که برای افزایش این قطارها در حال بررسی هستیم.

معاون مسافری راه‌آهن همچنین از توسعه قطارهای حومه‌ای در شهرهای جدید گفت و افزود: طی هماهنگی با وزارت راه و شهرسازی مقرر شد شرکت عمران شهرهای جدید خطوط ریلی را از محل اعتبارات خود بسازد و راه‌آهن بهره‌بردار باشد، به‌عنوان مثال در مسیر مشهد ـ گلبهار این موضوع انجام شده است و در اصفهان، شهرهای جدید بهارستان، فولادشهر و مجلسی با تکمیل خطوط قطارهای حومه‌ای توسط شرکت عمران شهرهای جدید، قطارهای حومه‌ای توسط راه‌آهن ایجاد می‌شود.

موسوی همچنین از افزایش قطارهای بین‌شهری در ۱۰ روز گذشته گفت و افزود: ۵۰ درصد به ظرفیت قطارهای قم ـ مشهد افزوده شد، همچنین روز گذشته قطار محلی کرمان ـ بم ـ زاهدان افتتاح شد.

وی همچنین درباره افزایش بلیت قطار گفت: فعلاً تا پایان سال دستور کاری برای افزایش قیمت نداریم.

راه‌اندازی قطارهای فوق‌العاده در مسیر تهران ـ شلمچه برای اربعین

وی با بیان اینکه تا چند روز آینده درباره افزایش ظرفیت قطارها به پایانه‌های مرزی برای ایام اربعین اطلاع‌رسانی می‌کنیم، گفت: مثلاً مسیر تهران تا شلمچه قطارهای فوق‌العاده برای ایام اربعین راه‌اندازی می‌شوند.

موسوی در پایان بیان کرد: همچنین برنامه‌ریزی کرده‌ایم مردم از طریق ریل‌باس بین خرمشهر و شلمچه به راحتی جابجا شوند.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ehsankhalegifar۰۹۸۷ @ gmail. com 0 0

    شهرستان میانه بعلت داشتن جاده های خطرناک دوطرفه مملو از کامیون نیاز مبرم به قطار حومه ای میانه زنجان و میانه تبریز دارد لطفا مسئولان به شعار شهرهای ریل پایه عمل کنند تا به اکنون همین جاده میانه به سرچم پنجاه کشته داده حال با ایجاد قطار حومه ای مطمئنا مردم امنیت سفر و اسایش با ریل ترجیح خواهند داد اگر راه اهن میانه تبریز هم افتتاح میشد مطمئنا مردم از دست جاده بسیار خطرناک قره چمن اگر کسی رفته باشد راحت میشوند باید ریل الویت اول دولت برای کاهش تصادفات، الودگی هوا، صرفه جویی سوخت، کاهش ترافیک با انتقال بار کامیون ها به ریل میشود هم اکنون فولاد میانه و گیربکس سازی میانه و معادن گچ و پرلیت در کنار خطوط اهن جالب با فاصله ۵۰۰ متری هستند همچنین ترکمنچای میانه به ریل متصل میشود و دارای سردخانه های بزرگ سیب هست که کامیون زیادی تردد دارند دولت نمیاید یک ایستگاه باری بزند تا بجای تردد کامیون های زیاد این صنایع سنگین با قطار صورت بگیرد هم جاده ها امن شوند و هم مردم کمتر در تصادف با کامیون کشته شوند ریل هست صنایع هستند متاسفانه بی استفاده مانده و خسارت سنگین جانی مالی به شهرستان میانه تحمیل کرده چرا دولت از ظرفیت های موجود استفاده نمیکند حالکه بودجه اتمام بزرگراه سرچم میانه ندارند ولی میتوانند همین خط ریلی استفاده کرده و اسایش به مردم بازگردانند والا جاده های تنگ شهرستان میانه که دره ای هستن تحمل این مقدار کامیون نداره و سالانه کشته فراوان میدهیم همینطور شاهد کاروان های کیلومتری ماشین هستیم درحالیکه از ریل استفاده نمیشود