| کد خبر: 23030 |

در گفتگوی تین‌نیوز با مدیر فرودگاه‌های استان یزد مطرح شد:

◄ کدام فرودگاه مرکز اصلی آموزش حمل و نقل هوایی است؟

تین نیوز | مدیرکل فرودگاه های استان یزد گفت: فرودگاه یزد تقریبا مرکز اصلی آموزش حمل و نقل هوایی در کشور است.

سعداله وطن خواه در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به اینکه فرودگاه یزد نهمین فرودگاه بین المللی کشور، هشتمین فرودگاه به لحاظ پروازهای داخلی و ششمین فرودگاه از نظر اعزام و پذیرش زائران عتبات است گفت: طی پنج ماه نخست سال جاری 200 هزار و 30 مسافر در فرودگاه یزد جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 26 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به افزایش 24 درصدی نشست و برخاست ها در فرودگاه یزد افزود: در سال جاری هفت هزار و 900 نشست و برخاست اعم از مسافری، غیرمسافری، هلیکوپتر، پروازهای آموزشی و فوق سبک، در فرودگاه یزد انجام شد.

وطن خواه درباره میزان پذیرش و ارسال بار در فرودگاه یزد گفت: 3 هزار و 800 تن بار در سال 92 در فرودگاه یزد جابجا شد که 8 درصد رشد نسبت به سال 91 داشته است.

وی با بیان اینکه شرکت های هواپیمایی ایران ایر، آسمان، ماهان، ایران ایرتور، زاگرس، نفت، کیش ایر و قشم ایر با فرودگاه یزد همکاری دارند، گفت: هواپیماهای مختلفی مثل فوکر 100، فوکر 50، ایرباس، MD، 747 پروازهای فرودگاه یزد را انجام می دهند.

فرودگاه یزد، مرکز اصلی آموزش حمل و نقل هوایی در کشور است
مدیرکل فرودگاه های استان یزد، افزود: فرودگاه یزد تقریبا مرکز اصلی آموزش حمل و نقل هوایی است زیرا هم در مرکزیت کشور واقع شده و هم به خاطر شرایط آب و هوایی مناسب، امکان پرواز در همه روزهای سال وجود دارد، لذا شرکت های هواپیمایی، معمولا پروازهای آموزشی خود را در فرودگاه یزد انجام می دهند.

وطن خواه به پروژه های در دست احداث فرودگاه یزد اشاره کرد و گفت: پروژه بهسازی و نوسازی ترمینال قدیم، از پروژه های در دست احداث است که تاکنون برای آن 2 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی ادامه داد: برای اتمام پروژه های دیوارهای حفاظتی و جاده دسترسی در سطوح پروازی جمعا 400 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

مدیرکل فرودگاه های استان یزد افزود: طی یک ماه آینده کلنگ زنی ساختمان های سپاه حفاظت، ایمنی و آتش نشانی آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: اولویت های عمرانی فرودگاه یزد شامل احداث ساختمان های برج مراقبت، فنی و عملیاتی جدید و اجرای پروژه تاکسی وی موازی، و فاز دوم ترمینال مسافری است.

وطن خواه در خصوص اولویت های پروازی فرودگاه یزد گفت: توسعه مسیرهای جدید پروازی، افزایش پروازهای تهران ـ مشهد و همچنین مذاکره با ایرلاین های خارجی از اولویت های پروازی فرودگاه یزد است.

سهم ناچیز حمل و نقل هوایی در سفرهای تابستانی
وی درباره وضعیت مسافرت هوایی در فصل تابستان گفت: با توجه به اینکه اکثر مردم تمایل دارند از خودرو شخصی در سفرهای تابستانی استفاده کنند و تنها 5 درصد مردم از مسافرت های هوایی استفاده می کنند، لذا تابستان امسال هم در استان یزد، از مسافرت های هوایی استقبال چندانی نشد، البته در روزهای پایانی فصل تابستان به طور طبیعی تقاضا برای سفر بیشتر می شود که در این روزها به دلیل محدود بودن ناوگان، برای جابجایی مسافران با مشکل مواجه بودیم.

مدیرکل فرودگاه های استان یزد، در پایان گفت: در فرودگاه یزد طرح های توسعه سرمایه گذاری وجود دارد، لذا آماده همکاری با بخش خصوصی برای پروژه های توسعه ترمینال، پارکینگ طبقاتی و غیره هستیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • قطاب 0 0

    جناب وطن خواه احتمالا تو تجزیه و تحلیل آمار دچار اشتباه شده اید. با افزایش سطح ترافیک در مهرآباد و شرایط خاص … سالیان قبل(شما اون موقع یزد تشریف نداشتید) توافق شد پرواز های آموزشی ایران ایر برای عملیات نشست و برخاست و … در یزد انجام شود چون در یزد ترافیک پروازی پائین بود و الان هم هست. پس موضوع از بقول معروف از حب علی نبوده. اما شما چه برنامه هائی برای افزایش پرواز ها داشته اید؟ راستی اون هواپیماهای شرکت صافات که مربوط به باروری ابر ها بود هنوز پرواز دارند؟ چند تا پرواز آموزشی سبک و فوق سبک دارید؟ بیس هلی کوپتر هلال احمر مشکلش برای تداوم فعالیت حل شد؟ چه همه سئوال وقت امتحان تمام شد بچه ها برگه هایشان را بگیرند بالا!!!!!!!!!

  • قطاب 0 0

    ] چرا ننوشتید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟