حمل بار اضافه عمده تخلف شرکتهای حمل و نقل بار استان یزد
دبیر کمیسیون مواد ۱۱ و ۱۲ رسیدگی به تخلفات استان یزد گفت: عمده تخلفات صورت گرفته توسط شرکتهای حمل و نقل و رانندگان، حمل بار اضافه و عدم رعایت ضوابط به کارگیری مدیر فنی است.
دبیر کمیسیون مواد ۱۱ و ۱۲ رسیدگی به تخلفات استان یزد گفت: عمده تخلفات صورت گرفته توسط شرکتهای حمل و نقل و رانندگان، حمل بار اضافه و عدم رعایت ضوابط به کارگیری مدیر فنی است.
به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد طباطبایی نیا صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عمده تخلفات صورت گرفته توسط شرکت های حمل و نقل و رانندگان، حمل بار اضافه بر ظرفیت مجاز، عدم رعایت ضوابط به کارگیری مدیرفنی است.
وی افزود: در شش ماهه نخست امسال، ۲۱۱ تخلف شرکت های حمل و نقل بار و مسافر در استان یزد رسیدگی شده که از این تعداد ۲۹ فقره مربوط به شرکت های مسافربری و ۱۸۲ فقره هم مربوط به شرکت های حمل و نقل کالا بوده است.
رئیس اداره حقوقی و دبیر کمیسیون ماده های ۱۱ و ۱۲ رسیدگی به تخلفات استان تصریح کرد: در این رابطه بسته به تکرار و نوع تخلف، ۱۲ شرکت تبرئه و تذکر دریافت کردند، ۱۹۴ شرکت جریمه نقدی و پنج شرکت حمل و نقلی هم هر یک به مدت یک ماه تعطیل شدند.
طباطبایینیا تصریح کرد: همچنین در شش ماهه اول امسال، در کمیسیون ماده یازده رسیدگی به تخلفات رانندگان حمل و نقل بار و مسافر، در مجموع ۲۸۷ پرونده تخلف رسیدگی شد که در این رابطه، به ۱۷۹ رابطه به لحاظ عدم وجود سابقه تذکر داده شد.
وی ادامه داد: در این زمینه همچنین ۱۰۸ نفر از رانندگان به دلیل تکرار تخلف و اهمیت تخلفشان از یک ماه تا شش ماه، با لغو موقت مجوز فعالیت یا همان کارت هوشمند روبرو شدند.
طباطبایینیا عنوان کرد: در همین مدت، ۳۱۴ تخلف شرکت حمل و نقل و ۴۳۴ تخلف رانندگان که مربوط به سایر استانها بوده و در حوزه استان یزد کشف شده، برای رسیدگی از طریق سامانه به استانهای ذیربط ارسال شده است.
رئیس اداره حقوقی و دبیر کمیسیون ماده های ۱۱ و ۱۲ رسیدگی به تخلفات استان در ارتباط با نوع تخلفات صورت گرفته، گفت: عمده تخلفات صورت گرفته توسط شرکت های حمل و نقل و رانندگان، حمل بار اضافه بر ظرفیت مجاز، عدم رعایت ضوابط به کارگیری مدیر فنی، عدم رعایت ضوابط تاسیس و بهره برداری، عدم استفاده از تجهیزات ایمنی و هشدار دهنده، عدم رعایت ضوابط سالانه اعلام بار و عدم رعایت مندرجات بارنامه بوده است.
طباطبایینیا خاطرنشان کرد: هدف کمیسیون استان، جریمه و یا تعطیلی شرکت ها و رانندگان نیست بلکه هدف، نظارت هرچه بیشتر بر اجرای قوانین و مقررات رانندگی در جاده های برون شهری و مکلف کردن شرکت های حمل و نقل و رانندگان به رعایت هرچه بیشتر نکات ایمنی و ارتقای سطح ایمنی در جاده ها است.
وی خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف حمل و نقلی از طرف شرکت های حمل و نقل و یا رانندگان، اعم از رانندگان اتوبوس و یا کامیون، از طریق ارسال پیامک به سامانه ۱۰۳۵۳۱۴۱ و یا با مراجعه به نمایندگان این اداره مستقر در پایانه های مسافر و یا بار، پیشنهاد، انتقاد و یا شکایتی اگر دارند را مطرح کرده و ما را در اجرای صحیح قوانین یاری کنند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.