| کد خبر: 152976 |

حمل بار اضافه عمده تخلف شرکت‌های حمل و نقل بار استان یزد

دبیر کمیسیون مواد ۱۱ و ۱۲ رسیدگی به تخلفات استان یزد گفت: عمده تخلفات صورت گرفته توسط شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان، حمل بار اضافه و عدم رعایت ضوابط به کارگیری مدیر فنی است.

تین نیوز

 دبیر کمیسیون مواد ۱۱ و ۱۲ رسیدگی به تخلفات استان یزد گفت: عمده تخلفات صورت گرفته توسط شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان، حمل بار اضافه و عدم رعایت ضوابط به کارگیری مدیر فنی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد طباطبایی نیا صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عمده تخلفات صورت گرفته توسط شرکت های حمل و نقل و رانندگان، حمل بار اضافه بر ظرفیت مجاز، عدم رعایت ضوابط به کارگیری مدیرفنی است.

وی افزود: در شش ماهه نخست امسال، ۲۱۱ تخلف شرکت های حمل و نقل بار و مسافر در استان یزد رسیدگی شده که از این تعداد ۲۹ فقره مربوط به شرکت های مسافربری و ۱۸۲ فقره هم مربوط به شرکت های حمل و نقل کالا بوده است.

رئیس اداره حقوقی و دبیر کمیسیون ماده های ۱۱ و ۱۲ رسیدگی به تخلفات استان تصریح کرد: در این رابطه بسته به تکرار و نوع تخلف، ۱۲ شرکت تبرئه و تذکر دریافت کردند، ۱۹۴ شرکت جریمه نقدی و پنج شرکت حمل و نقلی هم هر یک به مدت یک ماه تعطیل شدند.

طباطبایی‌نیا تصریح کرد: همچنین در شش ماهه اول امسال، در کمیسیون ماده یازده رسیدگی به تخلفات رانندگان حمل و نقل بار و مسافر، در مجموع ۲۸۷ پرونده تخلف رسیدگی شد که در این رابطه، به ۱۷۹ رابطه به لحاظ عدم وجود سابقه تذکر داده شد.

وی ادامه داد: در این زمینه همچنین ۱۰۸ نفر از رانندگان به دلیل تکرار تخلف و اهمیت تخلفشان از یک ماه تا شش ماه، با لغو موقت مجوز فعالیت یا همان کارت هوشمند روبرو شدند.

طباطبایی‌نیا عنوان کرد: در همین مدت، ۳۱۴ تخلف شرکت حمل و نقل و ۴۳۴ تخلف رانندگان که مربوط به سایر استانها بوده و در حوزه استان یزد کشف شده، برای رسیدگی از طریق سامانه به استانهای ذیربط ارسال شده است.

رئیس اداره حقوقی و دبیر کمیسیون ماده های ۱۱ و ۱۲ رسیدگی به تخلفات استان در ارتباط با نوع تخلفات صورت گرفته، گفت: عمده تخلفات صورت گرفته توسط شرکت های حمل و نقل و رانندگان، حمل بار اضافه بر ظرفیت مجاز، عدم رعایت ضوابط به کارگیری مدیر فنی، عدم رعایت ضوابط تاسیس و بهره برداری، عدم استفاده از تجهیزات ایمنی و هشدار دهنده، عدم رعایت ضوابط سالانه اعلام بار و عدم رعایت مندرجات بارنامه بوده است.

طباطبایی‌نیا خاطرنشان کرد: هدف کمیسیون استان، جریمه و یا تعطیلی شرکت ها و رانندگان نیست بلکه هدف، نظارت هرچه بیشتر بر اجرای قوانین و مقررات رانندگی در جاده های برون شهری و مکلف کردن شرکت های حمل و نقل و رانندگان به رعایت هرچه بیشتر نکات ایمنی و ارتقای سطح ایمنی در جاده ها است.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف حمل و نقلی از طرف شرکت های حمل و نقل و یا رانندگان، اعم از رانندگان اتوبوس و یا کامیون، از طریق ارسال پیامک به سامانه ۱۰۳۵۳۱۴۱ و یا با مراجعه به نمایندگان این اداره مستقر در پایانه های مسافر و یا بار، پیشنهاد، انتقاد و یا شکایتی اگر دارند را مطرح کرده و ما را در اجرای صحیح قوانین یاری کنند.

 

منبع: خبرگزاری مهر
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.