| کد خبر: 2697 |

مدیر کل فرودگاه‌گیلان خبر داد:

افزایش ۴۰ درصدی مسافران نوروزی فرودگاه رشت

تین نیوز | مدیر کل فرودگاه گیلان گفت: تعداد کل مسافران پروازی نوروز امسال 23 هزار و 177 مسافر بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش 42/40 درصدی داشت.

به‌ گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه های کشور، فتاح رضوانی، اظهار کرد: تعداد کل پروازهای مسافری از 24 اسفند پارسال تا پایان چهاردهم فروردین‌ماه، 222 پرواز بود که این تعداد در مدت مشابه نوروز سال گذشته 182 پرواز بود.

وی با بیان اینکه تعداد پروازها در مقایسه با سال گذشته 98/21 درصد افزایش داشت، گفت:  تعداد مسافران پروازهای ورودی 42/40 درصد و پروازهای خروجی 80/24 درصد افزایش را نشان می‌دهد. 

رضوانی همچنین بیان کرد: کل اعزام و پذیرش مسافر در پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه سردار جنگل به ترتیب پروازهای ورودی یازده هزار و 905 نفر و در پروازهای خروجی یازده هزار و 272 نفر ثبت شده است.

وی بیشترین آمار مسافران ورود یافته به گیلان را هزار و 154 نفر در هفتم فروردین ماه عنوان و اضافه کرد: در مدت یاد شده، این تعداد مسافر با 111 پرواز به استان گیلان عزیمت کرده‌اند که، نه هزار و 634 نفر مربوط به پروازهای داخلی و دو هزار و 271 نفر مربوط به پروازهای خارجی بوده اند.

به گفته وی در پروازهای ورودی 101 پرواز داخلی و ده پرواز خارجی ثبت شده است.

مدیرکل فرودگاه گیلان همچنین خاطرنشان کرد: در مدت مذکور یازده هزار و 272 نفر نیز از طریق این فرودگاه با 111 پرواز به مقاصد مختلف سفر کرده‌اند که سهم پروازهای داخلی نه هزار و 110 مسافر و سهم پروازهای خارجی دو هزار و 162 نفر بوده است.

مدیرکل فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت در ادامه با اشاره به پروازهای فوق العاده در این فرودگاه یادآور شد: برای متقاضیان پروازهای هوایی، پروازهای فوق العاده داخلی به شهرهای مشهد، کیش، اصفهان و پرواز خارجی به اسپارتای ترکیه راه اندازی شده است.

وی گفت: با احتساب پروازهای فوق العاده، 86 سورتی پرواز در هفته در ایام نوروز انجام شد.

فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت به عنوان یک ظرفیت بالقوه برای توسعه و ارتقای جایگاه استان است و یکی از ظرفیت‌هایی است که همواره برای سنجش میزان رشد منطقه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، لذا رویکرد اصلی بر این است که فرودگاه رشت هر روز با ایجاد زیرساخت‌های جدید در آن، به توسعه پایدار نزدیک‌تر شود که خوشبختانه با افتتاح ترمینال جدید فرودگاه در سال گذشته بخشی از این مهم در استان صورت گرفته است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.