| کد خبر: 166764 |

◄ فقط یک کیلومتر تا اتمام ریل‌گذاری راه‌آهن رشت-قزوین

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از باقی ماندن ‌ یک کیلومتر از عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن رشت به قزوین خبرداد.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از باقی ماندن ‌ یک کیلومتر از عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن رشت -قزوین خبرداد.

به گزارش تین‌نیوز، علی خاوری درباره پروژه راه‌آهن گیلان گفت: این پروژه وضعیت خوبی دارد و تقریباً یک کیلومتر از عملیات ریل‌گذاری در محدوده قزوین باقی‌مانده است که به‌زودی شاهد تکمیل نهایی آن خواهیم بود. 

او تصریح کرد: عملیات ریل‌گذاری 164 کیلومتر از پروژه راه‌آهن رشت به قزوین به پایان رسیده است و تنها یک کیلومتر دیگر به اتمام مرحله ریل‌گذاری و پایان نهایی این طرح باقی‌مانده است.

خاوری گفت: او به آغاز فعالیت شن کوب‌ها در دو مسیر قزوین و از سمت رستم‌آباد اشاره کرد و گفت: پیمانکار اجرای این طرح در فاز نخست پروژه مذکور مشغول به فعالیت است اما برای آغاز به کار فازهای دوم و سوم آن باید منتظر انجام مناقصه موردنظر باشیم.

به گزارش تسنیم، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت:‌ تکمیل پروژه راه‌آهن گیلان به‌ویژه در دو مسیر باقی‌مانده آن یعنی رشت به انزلی و رشت تا آستارا تحولات بسیار مطلوبی در منطقه و استان ایجاد می‌کند.

او اعتبارات تخصیص‌یافته به پروژه راه‌آهن گیلان در سال 96 را 350 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت:‌ برای امسال نیز تاکنون حدود 200 میلیارد تومان اختصاص‌یافته است که با توجه به فاینانس بودن پروژه آستارا بیشترین هزینه‌کرد این اعتبارات در مسیر رشت به انزلی خواهد بود.

خاوری گفت:  هم‌اکنون در مسیر آستراخان کشور جمهوری آذربایجان و آستارای ایران با موفقیت شروع به‌کار کرده و همچنان در انتظار تعیین تکلیف مسیر رشت به آستارا است.

او با تأکید بر اینکه  فاز بعدی پروژه راه‌آهن گیلان در مسیر رشت - آستارا است، گفت:  مطالعات ‌اولیه و طراحی پروژه ریلی رشت به آستارا به اتمام رسیده است بیان داشت و برای شروع عملیات احداث آن باید منتظر تعیین تکلیف مناقصه و بحث فاینانس آن بمانیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.