| کد خبر: 156203 |

تقویت خطوط ریلی آستارا در جهت دستیابی به بازار های جهانی

ناظر گمرکات استان گیلان گفت: آستارا، دروازه دستیابی به بازار های جهانی است، به همین منظور فعالیت این گمرک 24 ساعته شده و خطوط آهن برای تقویت حمل و نقل این مرز، ریل گذاری شده است

تین نیوز
ناظر گمرکات استان گیلان گفت: آستارا، دروازه دستیابی به بازار های جهانی است، به همین منظور فعالیت این گمرک 24 ساعته شده و خطوط آهن برای تقویت حمل و نقل این مرز، ریل گذاری شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمد شهبازی ناظر گمرکات استان گیلان در رابطه با کار شبانه روزی گمرک آستارا اظهار کرد: 24 ساعته کردن این مرز، مزیت های بسیاری را به وجود می آورد و تجار در هر ساعت از شبانه و روز می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند؛ همچنین فرصت های تجاری را افزایش و هزینه های مالی را کاهش می دهد.

وی ادامه داد: افزایش ساعت فعالیت مرز موجب افزایش فرصت های تجاری و به دنبال آن ایجاد رونق در تجارت برای هر دو کشور می شود و علاوه بر این توافق ریل آستارا- آرستارا هم فرصت های بیشتری را در معاملات تجار ایجاد می کند و مزیت افزایش ساعت مرز به واسطه این ریل دوچندان می شود.

ناظرگمرکات استان گیلان تصریح کرد: تعداد نیروی موجود در دستگاه گمرکات برای اجرای این طرح کافی است و در مجموع دولت، سیاستی مبنی بر استخدام نیرو ندارد.

شهبازی اضافه کرد: ایجاد اشتغال و جذب نیرو به واسطه رونق تجاری حاصل می شود و با بهبود تجارت، بخش خصوصی هم فعالیت خود را گسترده تر کرده که نتیجه آن ایجاد اشتغال خواهد بود.

ناظر گمرکات استان گیلان  افزود: عملیات ریلی گذاری راه آهن بین المللی آستارا-آستارا، یکی از مهمترین اقداماتی بود که برای گسترش روابط تجاری انجام شد و  خوشبختانه بخش زیادی از موانع آن برطرف شده است.

 وی معتقد است، ریل آستارا- آستارا و اتصال به خطوط رشت برای ایران منافع ترانزیتی به همراه دارد و علاوه بر این موضوع از طریق این ریل به شبه قاره هند و بازار های حوزه خلیج فارس و دریای خزر متصل خواهیم شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    به نظر بنده ضرر آن بیشتر از فایده اش خواهد بود ، چرا که با عنایت به ایجاد خطوط ریلی و اتصال آن به مجتمع بندری آستارا بیش از 60 هکتار از زمین زراعی (برنج )مرغوب بطور مستقیم و نزدیک به 40 هکتار زمین زراعی بطور غیر مستقیم ، از بین خواهد رفت ،با توجه شرایط جغرافیایی منطقه ، باعث از بین رفتن اکو سیستم منطقه ، مانع توسعه شهر و روستاهای منطقه ، از بین رفتن جنگل و صنغت توریست خواهد شد و... برای اینکه ریل باعث رونق حمل ونقل می شود ولی در بسیاری از موارد باعث کاهش ارزش از جمله مسکن ، گردشگر و...می شود