| کد خبر: 153279 |

افزایش خودروهای عمومی در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر رشت

مدیر ایمنی و مهندسی ترافیک شهرداری رشت گفت: در افق کوتاه مدت ۱۴۰۰ راه اندازی ۱۳ خط اتوبوس ، شش خط مینی بوس و ۳ خط ویژه در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک در نظر گرفته شده است.

تین نیوز

 مدیر ایمنی و مهندسی ترافیک شهرداری رشت گفت: در افق کوتاه مدت ۱۴۰۰ راه اندازی ۱۳ خط اتوبوس ، شش خط مینی بوس و ۳ خط ویژه در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، مدیر ایمنی و مهندسی ترافیک شهرداری رشت در هشتمین جلسه کمیسیون ترافیک شورای رشت اظهار کرد: با توجه به اینکه  تمامی شهرهای کشور به دنبال جذب اعتبار در اجرای طرح جامع خود هستند ما نیز باید در این زمینه بیشتر مانور بدهیم.

مهدی جهانگیر افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک  شهرهایی که دارای جمعیت کمتر از یک میلیون نفر هستند اجازه راه اندازی حمل و نقل ریلی ندارند .

وی با بیان اینکه مباحث حمل و نقل  بر اساس  مطالعات سفر  راه اندازی می شوند گفت: طی دو مرحله به وزارت کشور رفتیم و مجددا به ما اجازه داده اند تا مدل های سفر خود را بازنگری کنیم.

جهانگیر با اشاره به تفکیک مطالعات جامع حمل و نقل شهرداری رشت بیان کرد: در افق  کوتاه مدت ۱۴۰۰ راه اندازی ۱۳ خط اتوبوس ، شش خط مینی بوس و ۳ خط ویژه در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک در نظر گرفته شده است.

مدیر ایمنی و مهندسی ترافیک شهرداری رشت تصریح کرد: همچنین در قسمت بازگشایی معابر رشت هم سه مرحله کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت عنوان شده و طی آن مسیرهایی که مشکل بیشتری دارند زودتر بازگشایی خواهند شد.

وی بازگشایی معابر را تیغ دو لبه دانست و گفت: این نگرش در وزارت کشور مطرح است و معتقدند بازگشایی ها نیازمند هزینه های فراوان تملک است .

 

جهانگیر بیان کرد: افق میان مدت از سال ۱۴۰۵ آغاز می شود و در این دوره قرار بود ۱۰ خط اتوبوس و پنج خط مینی بوس به شهر اضافه می شود .

وی گفت: همچنین در این مدت راه اندازی خط انبوه بر و اتوبوس تندرو نیز مد نظر بود که در مصوبه ارسالی شورای عالی راه اندازی انبوه بر حذف شده است.

 

منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.