| کد خبر: 143897 |

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خبر داد

ثبت بالغ بر 30 هزار تخلف سرعت در گیلان از ابتدای امسال تاکنون

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: از ابتدای امسال تاکنون، 30 هزار و 359 مورد تخلف سرعت توسط سامانه‌های ثبت تخلف سرعت مستقر در محورهای مواصلاتی استان به ثبت رسیده است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: از ابتدای امسال تاکنون، 30 هزار و 359 مورد تخلف سرعت توسط سامانه‌های ثبت تخلف سرعت مستقر در محورهای مواصلاتی استان به ثبت رسیده است.

مهندس محمدرضا نازک کار در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه کنترل ترافیک با افزایش میزان تردد درون شهری و برون شهری از توان نیروی انسانی خارج شده است، اظهار کرد: استفاده از دوربین های نظارتی و سامانه های ثبت تخلفات عبور و مرور نقطه عطفی در کنترل ترافیک است.

وی ادامه داد: در راستای ارتقای ایمنی تردد برای کاربران جاده ها و نیز تجهیز محورهای استان به سیستم های حمل و نقل هوشمند، 11 سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور جدید در محورهای آزادراه قزوین - رشت، جاده قدیم رشت - لوشان، رشت - فومن و فومن - سراوان در سال 95 به صورت کشوری افتتاح شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از افزایش تعداد دوربین های ثبت سرعت در محورهای برون شهری استان به 12 دستگاه خبر داد و تصریح کرد: ثبت آمار تردد، ثبت سرعت لحظه ای و متوسط و برداشت پلاک کلیه خودروهای عبوری استان از جمله قابلیت های سامانه های مذکور بوده که با راه اندازی و بهره برداری از این سامانه ها بستر لازم جهت تردد ایمن کاربران جاده‌ها فراهم می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه هزینه صرف شده جهت راه اندازی 11 سامانه مذکور بالغ بر 17 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی است، عنوان کرد: راه اندازی سامانه های ثبت تخلفات عبور و مرور جدید جزو برنامه های آتی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان است.

وی فرایند اضافه کرد: جانمایی مکان‌های مناسب جهت نصب سامانه های ثبت تخلفات عبور و مرور در سطح محورهای استان صورت گرفته و تعداد 37 سامانه جدید جهت نصب و راه اندازی در سایر محورهای مواصلاتی استان نهایی شده است. در حال حاضر در مرحله فراهم سازی زیرساخت های لازم اعم از تامین برق و بسترهای ارتباطی، نصب گاردریل، محافظ سامانه ها، نصب فوندانسیون و دکل ها هستیم.

نازک کار گفت: با نصب و راه اندازی این سامانه ها تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور استان به 53 سامانه افزایش می یابد لذا پیش بینی می شود سامانه‌های مذکور تا پایان سال جاری قابلیت بهره برداری داشته باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با اشاره به آمار تخلفات ثبت شده توسط سامانه ها، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 30 هزار و 359 مورد تخلف سرعت توسط سامانه های ثبت تخلف سرعت مستقر در محورهای مواصلاتی استان به ثبت رسیده است که این اطلاعات جهت اعمال قانون در اختیار پلیس راهور قرار می گیرد. همچنن میزان تخلف ثبت شده در سال 95، بیش از 70 هزار و 170 مورد است.

وی با بیان اینکه محورهای برون شهری استان مجهز به 22 سامانه نظارت تصویری و 16 سامانه فعال ثبت تخلفات عبور و مرور هستند، تاکید کرد: 37 سامانه ترددشمار نیز در 74 محور رفت و برگشت استان فعال بوده و درخصوص گزارش گیری و ارائه اطلاعات مربوط به وضعیت تردد در محورها به صورت برخط فعالیت می کنند.

نازک کار همچنین از راه اندازی یک سامانه توزین در حال حرکت(WIM) در محور امامزاده هاشم به رشت خبر داد و گفت: این سامانه در مرحله تحویل موقت است و در آینده نزدیک به صورت کامل به بهره برداری خواهد رسید. پیش بینی می شود تعداد این سامانه ها در سال 97 به پنج سامانه ارتقا یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.