| کد خبر: 141183 |

افزایش 14 درصدی تلفات جاده ای در گیلان

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به اینکه در حوزه ترافیکی مردم گیلان تاوان سنگینی را به واسطه وضعیت نامطلوب و غیر استاندارد زیرساخت ها می پردازند، گفت: تلفات ناشی از تصادفات در گیلان 14 درصد افزایش داشته است.

تین نیوز

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به اینکه در حوزه ترافیکی مردم گیلان تاوان سنگینی را به واسطه وضعیت نامطلوب و غیر استاندارد زیرساخت ها می پردازند، گفت: تلفات ناشی از تصادفات در گیلان 14 درصد افزایش داشته است.

‌به گزارش ایسنا، سردار محمدرضا میرحیدری‌ امروز در نشست با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و روز خبرنگار، اظهار کرد: اصحاب رسانه نقش ناپیدایی در تثبیت امنیت و کاهش آسیب ها در کنار پلیس و دستگاه های امنیتی دارند.

وی با بیان اینکه تعامل بسیار خوبی بین رسانه های و پلیس وجود دارد، افزود: پلیس استان طی چهار ماهه گذشته توفیقات خوبی حاصل کرده که با همان قوت برنامه های خود را دنبال می کند.

سردار میرحیدری با اشاره به گزارش ارائه عملکرد چهارماهه نخست سالجاری، گفت: طی دو هفته اخیر حدود 150 نفر بازرس به بررسی دقیق و عینی عملکرد یگان های استان پرداختند که جای خوشحالی وجود دارد که با زحمات مردم که صاحبان اصلی نظام هستند، همکاران ما توانستند در 11 رده مختلف رتبه عالی کسب کنند و بقیه هم از رتبه خیلی خوب برخوردار شدند.

رئیس پلیس گیلان با بیان اینکه در وقوع سرقت های مهمه 10 درصد کاهش داشتیم اما در مجموع کل سرقت های ما دو درصد افزایش یافته است،گفت:طی چهار کاه نخست امسال در مجموع سرقت مسلحانه، تجاوز به عنف، سرقت تحت پوشش مامور و سرقت طلا فروشی نداشتیم. در سرقت مربوط به مغازه، منزل و کیق قاپی هم کاهش داشتیم.

وی با بیان اینکه جرائم رایانه ای در گیلان رشد فزآینده ای دارد، ادامه داد: در چهار ماه نخست امسال با افزایش 80 درصدی جرائم رایانه ای مواجه هستیم که با شناسایی تهدیدات درصدد افزایش آگاهی کاربران و ارتقای سطح دانش مردم هستیم.

سردار میرحیدری بیان کرد: در کشفیات انواع مواد مخدر 57 درصد افزایش داشتیم، همچنین 209 درصد افزایش قاچاق سوخت را شاهد بودیم.

این مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به اینکه در حوزه ترافیکی متاسفانه در استان شرایط خوبی را نداریم و مردم گیلان تاوان سنگینی را به واسطه وضعیت نامطلوب و غیر استاندارد زیرساخت ها می پردازند، تصریح کرد: تلفات ناشی از تصادفات در گیلان 14 درصد افزایش داشته است، متوفیان تصادفات طی چهار ماه گذشته با 5 درصد رشد مواجه بوده است. همچنین تعداد مجروحین و مصدومین 10 درصد رشد داشته است.

وی تاکید کرد: رسانه ها در جهت فرهنگسازی در حوزه ترافیکی کمک کنند،مسئولان امر باید پای کار بیایند و در ارتباط با تلفاتی که مردم گیلان متحمل می شوند، چاره اندیشی کنند. عمده تلفات مربوط به عابرین پیاده می باشد که بیشترین تصادفات هم در شب رخ می دهند. می توان با ازفایش روشنایی معابر و همچنین ایجاد فاصله خط مسیر عابر پیاده این آمار را به حداقل رساند.

فرمانده انتظامی گیلان گفت:در حوزه پلیس فتا 36 درصد افزایش کشفیات را شاهد هستیم و افزایش 64 درصدی پرونده های متشکله در این حوزه را داریم. 39 درصد جرائم مربوط به هتک حیثیت، 25 درصد جرائم مربوط به مزاحمت اینترنتی، 18 درصد جرائم مربوط به برداشت غیرمجاز از حساب ها است.

وی یادآور شد: در جشنواره مالک اشتر ناجا، 7 رتبه برتر کشوری را داشتیم که فرمانده انتظامی انزلی به عنوان مدیر برتر انتخاب شد.

سردار میرحیدری از برگزاری جشنواره قرآنی ویژه کارکنان و خانوده های شان در دی ماه امسال خبرداد و گفت: جشنواره قرآنی کارکنان،همسران و فرزندان کارکنان نیروی انتظامی دی ماه امسال در رشته های حفظ کل، 20 جزء، 15 جزء، 10 جزء، 5 جزء و یک جزء برگزار می شود.

وی ادامه داد: در 6 شهرستان دارالقرآن های ما در راستای ترویج فرهنگ قرآنی فعالیت دارند که علاوه بر عوامل نیروی انتظامی، مردم هم از آموزش های آن بهره مند می شوند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به طرح ساماندهی سواحل، گفت: برای کاهش ناهنجاری ها که باعث بدنامی استان می  شود،ساماندهی سواحل را در دست اجرا داریم.

سردار میرحیدری با اشاره به درپیش بودن ماه محرم و همچنین آغاز فصل مدارس و دانشگاه ها، افزود: هماهنگی های لازم جهت برگزاری مراسم های ایام محرم و همچنین بازگشایی مدارس و کاهش مشکلات در این زمینه در حال انجام است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.