| کد خبر: 137583 |

لزوم تقویت پروازها و شکل گیری پروازهای خارجی در گیلان

استاندار گیلان بر ضرورت تقویت پروازها و نیز شکل گیری پروازهای خارجی تأکید کرد و گفت: باید از فرصت توسعه روابط خارجی در جهت شکوفایی استان بهره بگیریم.

تین نیوز

استاندار گیلان بر ضرورت تقویت پروازها و نیز شکل گیری پروازهای خارجی تأکید کرد و گفت: باید از فرصت توسعه روابط خارجی در جهت شکوفایی استان بهره بگیریم.

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا، محمدعلی نجفی روز دوشنبه در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ، از دستور وزیر راه و شهرسازی برای تعریف 2 آشیانه هواپیما در رشت خبر داد و افزود:

گیلان از جمله استان‌های نادر در کشور به شمار می رود که متأسفانه آشیانه هواپیما در آن تعریف نشده تا آغاز پرواز در صبح از رشت صورت پذیرد.

در زمان حاضر 114 سورتی پرواز از فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت انجام می شود.
فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت سال 1348 در زمینی به مساحت 220 هکتار ساخته شد؛ این فرودگاه تنها فرودگاه گیلان در هفت کیلومتری جاده رشت - انزلی ، حدود 15 کیلومتری منطقه آزاد بندرانزلی واقع شده و به سیستم های کمک ناوبری دقیق و ارتباطی مجهز است.

استاندار گیلان در ادامه سخنانش در این جلسه، بر ضرورت پیگیری مشکلات گلخانه داران تأکید کرد و گفت: مشکلات این تولیدکنندگان باید به جد و در قالب بازدید و برگزاری جلسات اجرایی دنبال شود.

وی خواستار تلاش بیشتر در بخش گل و گیاه شد و افزود: فرصت کار بسیاری در این بخش وجود دارد.
نجفی با ابراز نارضایتی از شرایط فعلی بخش گل و گیاه استان با توجه به توانمندی های موجود اظهار داشت:

دستگاه های ذیربط باید شرایط لازم را برای تولید و صادرات گل و گیاه در استان فراهم کنند.
استاندار گیلان افزود: در این زمینه می توان از فرصت حضور کشورهای حاشیه دریای خزر ، کشورهای روسیه و اوکراین در جهت توسعه مبادلات بهره گیریم.

وی با یادآوری برگزاری نمایشگاه توانمندی های گیلان در کشور اوکراین در سال 1375 اظهار داشت : باید این فرصت دوباره احیاء شود زیرا اوکراین علاقه‌مند است با گیلان و ایران ارتباط برقرار کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه ظرفیت بندری خوبی در استان در حال فراهم است، افزود: این مزیت منجر به توسعه روابط خارجی می شود.

وی با بیان اینکه توسعه پایدار با حضور بخش خصوصی محقق می شود، گفت: با ورود بخش خصوصی و حضور قوی اصناف و اتاق بازرگانی، توسعه پایدار را شاهد خواهیم بود.

نجفی همچنین بر ضرورت برگزاری منظم این شورا به صورت ماهیانه تاکید و خاطرنشان کرد: باید مصوبات این شورا اجرایی و موانع احصاء تا مشکلات آن برطرف شود.

در این جلسه مباحثی همچون آیین نامه نحوه بازدید دستگاه های اجرایی از واحدهای تولیدی و شیوه نامه ارزیابی کیفی مناقصه گران مطرح و مشکلات طرح شده از سوی بخش خصوصی در مباحث فوق مورد رسیدگی قرار گرفت.
 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.