| کد خبر: 145491 |

جاده ای در هند که فردی معلول آن را ساخته است!

تین نیوز

در میان داستان های باورنکردنی پشتکار و اراده به مرد نیمه فلجی در یکی از روستاهای کرالا ی هند می رسیم که سه سال را برای حفر یک جاده در دل یک تپه ی کوچک در روبروی خانه اش صرف کرد و این کار را فقط با ابزارهای ابتدایی انجام داد.

به گزارش مجله گردشگری الی گشت، ساسی، مرد ۶۳ ساله ای که به سختی می توانست راه برود و دست راستش را تکان دهد در نهایت توانست بعد از سه سال ۲۰۰ متر از تپه را حفر و جاده ای درست کند که از طریق آن دوباره خانواده اش را حمایت کند.

جاده ی کرالا

در گذشته شغل این مرد مثل بسیاری از بومی های این منطقه بالا رفتن از درخت نارگیل برای میوه چیدن بود. او از وقتی ۱۵ ساله بود همین کار را انجام می داد تا اینکه یک روز در ۱۸ سال پیش در حین بالا رفتن از درخت به زمین و افتاد و سمت راست بدنش فلج شد. او مدت ها بعد از آن اتفاق در تختخواب ماند و درباره آن حادثه می گوید: «مهارت کافی در بالا رفتن از درخت را داشتم اما آن روز سر خوردم. یک طرف بدنم فلج شد، دست ها و پاهایم شکست و روزها و ماهها در تختخواب بودم و حتی نمی توانستم تکان بخورم. سال ها گذشت تا توانستم از جایم بلند شوم ولی میخواستم هر جوری شده دوباره راه بروم برای همین کم کم به خودم یاد دادم که چگونه راه بروم.»

جاده ای عجیب در کرالا

بعد از سال ها درمان او توانست دوباره راه برود اما هنوز هم فردی معلول بود با این وجود باید دوباره کار می کرد، به خاطر همین تصمیم گرفت سه چرخه ای بخرد و با آن کسب و کار تازه ای راه بیندازد. برای کسب و کار تازه تنها چیزی که نیاز داشت مقداری کمک مالی از مقامات محلی بود برای همین از مسئولان روستا خواست تا او را کمک مالی کنند تا بتواند سه چرخه ای بخرد. این درخواست او با تعجب مسئولان روستایش همراه بود چون آن ها می گفتند با وجود تپه ای که در جلوی خانه ی او وجود دارد او هیچ وقت نمی تواند سه چرخه را به سمت شهر ببرد.  با این وجود این مرد نا امید نشد و به مدت ۱۰ سال همیشه درخواست می داد تا در این محل جاده ای درست شود، درخواستی که هیچ توجهی به آن نمی شد.

جاده ای در کارلا

او در سال ۲۰۱۳ تصمیم گرفت خودش ساخت جاده را شروع کند و برای این کار از ابزارهای ساده ای مثل کلنگ و بیلچه استفاده کرد، البته معلولیت بدنی او کارها را سخت تر می کرد اما او مصمم بود که به خود و دیگران ثابت کند که می تواند. او می گوید: «هیچ وقت نمی دانستم کی این کار کی تمام می شود فقط مصمم بودم که این کار را انجام دهم هر روز از حدود ۵ تا ۸:۳۰ صبح و بعد از خنکی هوا دوباره از ۴ عصر تا غروب خوررشید بر روی جاده کار می کردم». او با همه مشکلات هر روز ۶ ساعت کار کرد تا دل این کوه را حفاری کند، بعد از اینکه توانست تپه را شکست دهد در جلویش تیر چراغ برقی وجود داشت که نمی گذاشت جاده کامل شود. سرانجام بعد از اینکه داستان او در اینترنت پخش شد فشار افکار عمومی باعث شد که مسئولان تیر چراغ ومانع را از وسط جاده بردارند و جاده درست شود. مردم هم به عنوان جایزه برای این مرد فقیر سه چرخه ای خریدند تا کسب و کار تازه اش را شروع کند.

 

منبع: مجله گردشگری الی گشت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.