| کد خبر: 130812 |

آمریکا و اتحادیه اروپا درباره حمل لپ‌تاپ به داخل هواپیما تشکیل جلسه می‌دهند

تین نیوز

اتحادیه اروپا و آمریکا نشستی را با حضور مقامات عالی رتبه دو طرف در بروکسل در چند روز آینده برای گفت‌وگو درباره تهدیدات ناشی از حمل وسایل الکترونیکی بزرگ‌تر از موبایل به داخل کابین هواپیما برگزار می‌کنند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام اروپایی اعلام کرد: این نشست برای بررسی تهدیدات وارده بر هواپیماها و اتخاذ تدابیر جدید برای رفع این تهدیدات از جمله منع حمل وسایل الکترونیکی بزرگ‌تر از موبایل مانند لپ‌تاپ در چند روز آینده در بروکسل برگزار خواهد شد.

 

هنوز زمان دقیق این نشست اعلام نشده است. در همین راستا جان کلی، وزیر امنیت داخلی آمریکا با اعضای کمیسیون اروپا و دولت‌های اروپایی درباره احتمال تمدید منع بردن لپ‌تاپ به داخل کابین هواپیما گفت‌وگو کرد.

 

دولت آمریکا در مارس ۲۰۱۷ مقررات جدیدی وضع کرده بود، مبنی بر این که مسافران سفرهای مستقیم هوایی از هشت کشور معین دیگر مجاز نیستند برخی وسایل مشخص الکترونیکی را در ساک‌های دستی خود به داخل هواپیما ببرند. از این پس وسایلی که از یک تلفن همراه هوشمند بزرگ‌ترند، مانند لپ‌تاپ و تبلت باید به هنگام پرواز از این کشورها به آمریکا موقع پذیرش مسافر در فرودگاه (چک‌این) همراه با بار ارائه می‌شد.

 

واشنگتن با اتکا به اظهارات نیروهای اطلاعاتی دلیل آورد که افراطیون می‌توانند مواد منفجره را در وسایل الکترونیکی جاسازی کرده و وارد هواپیما سازند.

 

این ممنوعیت شامل پرواز به آمریکا از کشورهای ترکیه، مصر، کویت، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، ‌مراکش و کویت می‌شد.

 

انگلیس نیز در دستور مشابهی حمل این ‌گونه وسایل را از پروازهای ترکیه‌، لبنان، اردن، مصر، تونس و عربستان سعودی به این کشور ممنوع کرده است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.