| کد خبر: 6518 |

فاینانس ۱۰ هزار کیلومتر خط ریلی در کشور در حال انجام است

تین نیوز | وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که هشت پروژه ریلی در حال مقدمات سرمایه گذاری است، گفت: طول این خطوط بیش از ده هزار کیلومتر است که تحولی در حوزه ریلی ایجاد خواهد کرد.
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، دكتر "عباس آخوندی" روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در گرگان افزود: امید داریم 80 کیلومتر خط ریلی گرگان - اینچه برون تا پایان امسال به بهره برداری برسد.
به گفته وی، با توجه به این که انتقال غلات قزاقستان از این مسیر انجام می شود، ترانزیت قابل توجهی خواهد داشت.
وی تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی راه آهن گرگان - اینچه برون، انتقال بار ترانزیت کشورهای آسیای مرکزی به آب های جنوب ایران است.
وی یادآور شد: شرکت راه آهن به منظور افزایش ترانزیت ریلی در کشور، تخفیف هایی را در تعرفه های انتقال بار مد نظر قرار داده است.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه برنامه های سال جاری این وزارتخانه را، اعلام و اظهار کرد: در حوزه راهداری، مجلس پنج هزار میلیارد ریال اختصاص داده که در نظر داریم اقداماتی مؤثری برای نگهداری راه های کشور که 200 هزار میلیارد تومان ارزش دارد، انجام دهیم.
آخوندی تأکید کرد: در سال جاری در نظر داریم سه هزار کیلومتر راه روستایی در کشور احداث و پروژه های راهسازی در حال انجام را نیز ادامه دهیم.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیگیری طرح مسکن مهر گفت: تا پایان سال جاری 700 هزار واحد مسکن مهر در سراسر کشور به بهره برداری می رسد که امیدواریم قسمت عمده مسکن مهر در حال ساخت، تا پایان سال 93 تکمیل شود.
آخوندی که از پایانه مرزی اینچه برون بازدید کرده بود گفت: اکنون یک میلیون تن بار در سال از جاده آق قلا - اینچه برون ترانزیت می شود که لازم است برای بهسازی این مسیر اقدام لازم صورت گیرد.
وزیر راه و شهرسازی در سفر یک روزه خود به استان گلستان صبح پنجشنبه از پایانه مرزی اینچه برون در بخش ریلی و جاده ای بازدید کرد.
وی هم چنین از پروژه بیمارستان 320 تختخوابی آیت اله طاهری گرگان و طرح آفتاب و بافت فرسوده گرگان دیدن کرد.
راه آهن گرگان به اینچه برون به طول 80 کیلومتر دارای چهار ایستگاه و 13 پل بزرگ است.
طرح احداث راه آهن گرگان - اینچه برون به عنوان بخشی از شبکه ریلی بین سه کشور ایران، ترکمنستان و قزاقستان به منظور ایجاد کریدور جدید ریلی شمال - جنوب و با هدف دسترسی آسیای مرکزی به ویژه کشورهای ترکمنستان و قزاقستان به آب های گرم خلیج فارس و دریای عمان بر اساس تفاهم نامه منعقد شده بین این سه کشور، برنامه ریزی و تصویب شده است.
طول کل این مسیر ریلی در سه کشور، حدود 960 کیلومتر است که از کشور قزاقستان شروع شده و پس از عبور از ناحیه شرق دریای خزر به کشور ترکمنستان در ناحیه برکت رسیده و در مسیر اترک از خاک ترکمنستان خارج شده و در ایران به منطقه داشلی برون و اینچه برون می رسد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • هادی 0 0

    با سلام انشاالله طرح استقلال وزارت خانه حمل و نقل و وزارت شهر سازی کلید بخورد دغدغه مسکن بسیار جدی است و با توجه به امیدهای ایجاد شده همه نگاه ها به بخش مسکن میباشد و حتی اگر آقای وزیر تمام وقت روی طرح ها و پروژه های مسکن وقت صرف نمایند بازهم وقت کم می آید. با توجه به تجربه وزیر محترم در بخش مسکن از ایشان انتظار بسیاری در این زمینه وجود دارد پیشنهاد می گردد با واگذاری بخش ریلی به وزارت خانه ای مستقل، وزارت مسکن پر رونق تر گردد.

  • کارشناس ریلی 0 0

    راه آهن گرگان اینچه برون سال قبل افتتاح شده و حالا وزیر وعده اتمام تا پایان سال را می دهد اگر اخبار این طرح را کنار هم جمع کنید خیلی نکات بدست می آْید

  • کارشناس حمل و نقل 0 0

    هزینه راهداری نکته جالبیه که ۵ هزار میلیارد ریال را با ارزش راهها مقاسه کنیم که ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده یعنی فقط ۲۵ صدم درصد هزینه راهداری می شود که مطابق استانداردها بایستی سالانه حدود پنج درصد ارزش راه صرف امور نگهداری آن شود تا پایدار بماند و به بیان دیگر راه ها و ابنیه آنها در حال فرسوده شدن هستند و علائم مناسب ندارند و تجهیزات فقط در برخی راه های اصلی یافت می شود. با نرخ ۲۵ صدم درصد که بیست برابر کمتر از نیاز هست می توان گفت راهداری تعطیل است و سهم وزارت راه در سوانح جاده ای بالاست. دقت شود که قانونگذار در برنامه پنجم اجازه داده که وزارت راه از استفاده کنندگان هزینه راهداری را اخذ نماید که نمی کند و حالا هی داد بزنید که رانندگان مقصرند و همه تقصیرها را به راننده و وسیله نقلیه محول کنید. خوبه سهم وزارت راه بخاطر اهمال در امور راهداری هم معلوم شود.