| کد خبر: 27851 |

◄ بازدید معاون رئیس جمهوری و معاون وزیر راه و شهرسازی از راه آهن اینچه برون - گرگان

تین نیوز | معاون اجرایی رئیس جمهوری از روند اجرایی پروژه راه آهن اینچه برون به گرگان در شمال گنبدکاووس بازدید کرد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور به اتفاق علی نورزاد، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در بازدید از این پروژه که در 85 کیلومتری شمال مرکز شهرستان گنبدکاووس قرار دارد، از نزدیک در جریان آخرین وضعیت آن و مراحل ساخت پل مشترک بین ایران و ترکمنستان قرار گرفت.

در این بازدید، علی اصغر احمدی معاون هماهنگی و امور اجرایی نهاد ریاست جمهوری، استاندار و مدیركل راه و شهرسازی گلستان و شماری دیگری از مسوولان استانی و شهرستانی، معاون رئیس جمهوری را همراهی می کردند.

بناست در جلسه‌ای با حضور مسوولان و مدیران، روند مراحل تکمیل این خط آهن، بررسی و برای رفع برخی معایب و مشکلات احتمالی اجرای آن، برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

راه آهن اینچه برون - گرگان سه کشور ایران، ترکمنستان و قزاقستان را به یکدیگر وصل می کند.
طول راه آهن گرگان - اینچه برون - اترک - برکت در 3 کشور قزاقستان، ترکمنستان و ایران حدود 908 کیلومتر و در شرق دریای خزر ساخته شده که 120 کیلومتر آن در قزاقستان، 700 کیلومتر در ترکمنستان و 88 کیلومتر در ایران قرار دارد و این خط ریلی کشورهای \\\' سی.آی.اس \\\' (CIS) را به خلیج فارس و کشورهای جنوب شرق آسیا متصل می کند. 

راه آهن اینچه برون- گنبدکاووس - گرگان بخشی از پروژه ریلی بزرگ سه کشور ایران، قزاقستان و ترکمنستان است که از ناحیه اوزن قزاقستان آغاز و پس از عبور از شرق دریای خزر به کشور ترکمنستان رسیده و پس از عبور از محدوده اترک در خاک ایران از اینچه برون به سمت شمال گنبدکاووس و در نهایت به ایستگاه گرگان متصل خواهد شد، این خط ریلی در محدوده اترک در منطقه داشلی برون و اینچه برون از خاک ترکمنستان خارج می شود.

این خط قرار است به زودی تکمیل و با حضور روسای جمهور سه كشور به بهره برداری برسد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.