| کد خبر: 160871 |

بهره‌برداری از پروژه‌های راه روستایی گنبدکاووس

همزمان با دهه فجر از پروژه‌های راه روستایی در شهرستان‌های گنبدکاووس و آزادشهر بهره‌برداری شد، این در حالیست که رئیس راه و شهرسازی علی‌آباد کتول از افتتاح 10 پروژه راهسازی و ابنیه فنی در حوزه شهرستان علی‌آباد کتول با اعتبار بیش از 54 میلیارد ریال خبر داد.

تین نیوز

همزمان با دهه فجر از پروژه‌های راه روستایی در شهرستان‌های گنبدکاووس و آزادشهر بهره‌برداری شد، این در حالیست که رئیس راه و شهرسازی علی‌آباد کتول از افتتاح 10 پروژه راهسازی و ابنیه فنی در حوزه شهرستان علی‌آباد کتول با اعتبار بیش از 54 میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان گلستان، عباس فرامرزی در حاشیه آیین بهره‌برداری و کلنگ زنی متمرکز پروژه‌های عمرانی گنبد در این شهرستان به پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل گفت: طول محورهای بهره‌برداری شده در این شهرستان در این ایام 7 کیلومتر است که شامل روستاهای بهرام‌آباد، عطاآباد، سارلی سافلین و جلاین تپه است که پیش از این مردم روستاهای این محدوده از راه خاکی برای تردد استفاده می‌کردند و با آسفالت آن، اهالی منطقه از راه مناسب برای تردد به شهر و انجام تبادلات کشاورزی و اقتصادی خود بهره‌مند شده‌اند.

وی، اعتبار هزینه شده برای اجرای این چهار پروژه راه روستایی را 14774 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی اعلام نمود.

فرامرزی ادامه داد: احداث پل‌های باکسی پیش‌ساخته در محور اینچه برون با هزینه بالغ بر 7026 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی از دیگر اقداماتی است که به جهت هدایت روان آب‌ها و سیل و جلوگیری از آسیب‌دیدگی از راه موجود به اجرا درآمده و از آن بهره‌برداری شد.

حدود 930 کیلومتر از راه‌های استان گلستان تحت پوشش استحفاظی شهرستان گنبدکاووس قرار دارد که نزدیک به 600 کیلومتر آن روستایی است و از این میزان 404 کیلومتر از نعمت آسفالت بهره‌مند هستند.

همچنین امان محمد باشقره رئیس راه و شهرسازی آزادشهر در مصاحبه با پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل، اعتبار هزینه شده برای تکمیل پروژه‌های ذکر شده را 3433 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و ملی ذکر نمود.

شهرستان آزادشهر 92 هزار نفر جمعیت و 226 کیلومتر از راه‌های استان گلستان در حوزه استحفاظی این شهرستان قرار دارد که 129 کیلومتر آن روستایی و بیشتر از 103 کیلومتر آن آسفالته است.

حسن زارعی رئیس راه و شهرسازی علی‌آباد کتول در حاشیه مراسم متمرکز بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی شهرستان علی‌آباد کتول به پایگاه اطلاع‌رسانی این اداره کل گفت: در مجموع حدود 14 کیلومتر از راه‌های روستایی چلی علیا و چلی سفلی، طاویر و سنگدوین -حاجی کلاته امروز به‌صورت متمرکز و با حضور مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح گردید و اهالی روستاهای نامبرده از راه آسفالته مطلوب برخوردار شدند.

زارعی اضافه کرد: احداث دیواره سازی محدوده پل و راه روستایی میان رستاق به طول 65 متر در دهنه زرین گل شهرستان علی‌آباد کتول، احداث پل دهانه 5 متری و دیوار سنگی ملاتی و دیوار سازی در محور محمدآباد - سیاه مرزکوه در مجموع به طول 285 متر از دیگر پروژه‌های است که در این روز به بهره‌برداری رسید.

رئیس اداره راه و شهرسازی علی‌آباد کتول محل اعتبارات هزینه شده این پروژه‌ها را از منابع استانی، ملی و سیل اعلام کرد.

شهرستان علی‌آباد کتول در شرق گرگان مرکز گلستان واقع است و 346 کیلومتر از راه‌های استان تحت پوشش استحفاظی دارد که حدود 225 کیلومتر آن روستایی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.