| کد خبر: 142968 |

محور بجنورد به جنگل گلستان تا کی گذرگاه مرگ خواهد بود؟

راه سالم، از نعمت های مهمی است که در تأمین امنیت مسافران و رانندگان تأثیر بسزایی دارد و یکی از عوامل مهم در کنترل مرگ و میر و تصادف در جاده ها محسوب می‌شود.

تین نیوز

راه سالم، از نعمت های مهمی است که در تأمین امنیت مسافران و رانندگان تأثیر بسزایی دارد و یکی از عوامل مهم در کنترل مرگ و میر و تصادف در جاده ها محسوب می شود.

به گزارش ایسنا، منطقه خراسان شمالی، موقعیت مهم مواصلاتی استان خراسان شمالی سبب شده است تا حجم بالایی از خودروهای عمومی و باری در منطقه بجنورد به جنگل گلستان تردد کنند در صورتیکه این جاده از لحاظ زیرساختی برای این همه تردد نامناسب است و هرساله شاهد سوانح جاده ای فراوان منجر به فوت در این مسیر هستیم و اعتبارات ناکافی برای توسعه این مسیر مزید بر علت شده است.

افزایش 25 درصدی متوفیات سوانح رانندگی در خراسان شمالی/ تعطیلی عملیات راه سازی در محور بجنورد به جنگل گلستان

سرهنگ علیرضا حسین زاده، رئیس پلیس راه خراسان شمالی به ایسنا گفت: متاسفانه با وضعیت نامناسبی در محورهای استان مواجه هستیم به طوری که طی چهارماهه سال جاری بیش از100 نفر در جاده های این منطقه جان خود را از دست دادند در حالی که این آمار طی مدت مشابه سال گذشته 78 نفر بود که نشانگر افزایش 25 درصدی تعداد متوفیات سوانح رانندگی در استان است.

وی با بیان اینکه عمده تلفات حوادث رانندگی استان طی تیرماه سالجاری اتفاق افتاده است، عنوان کرد: میزان تلفات در تیرماه بسیار بی سابقه بود به طوری که تعداد متوفیات سوانح رانندگی در تیرماه پارسال 16 نفر بود که امسال به 38 نفر رسیده است .

حسین زاده خاطرنشان کرد: سال گذشته در محور آشخانه به جنگل گلستان یک نفر جان خود را بر اثر تصادف از دست داد در حالی که امسال به 16 نفر افزایش یافته است .

وی یادآورشد: عامل انسانی و کیفیت جاده ها در وقوع تصادفات از اهمیت بسزایی برخوردار هستند.

حسین زاده با اشاره به اینکه هم اکنون عملیات راه سازی در محور بجنورد به جنگل گلستان به نوعی تعطیل شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حدود 10 کیلومتر از این محور آماده شده و نیازمند علائم و تابلو گذاری است، مسئولان می توانند با تزریق مقداری اعتبار این 10 کیلومتر را هم زیر بار ترافیک ببرند.

میزان متوفیات سوانح رانندگی در خراسان شمالی نگران کننده است

سردار علیرضا مظاهری، فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی نیز به ایسنا اظهارکرد:امسال ۹۱۸ فقره تصادف فوتی و جرحی در محورهای برون شهری اتفاق افتاده است .

وی با بیان اینکه در این حادثه ها ۱۱۰ نفر جان خود را از دست داده اند ، افزود: البته میزان سفرها نیز در این ایام از افزایش ۹ درصدی برخوردار است .

وی یادآورشد: عدم توجه به جلو با ۳۷ درصد، انحراف به چب ۱۵ درصد، تخطی ازسرعت مجاز ۱۷ درصد و عدم رعایت حق تقدم نیز ۱۱ درصد از مهمترین دلایل وقوع تصادفات در استان است.

تکمیل محور بجنورد به جنگل گلستان نیازمند 1000 میلیاردریال اعتبار

علی قربانی نماینده مردم بجنورد، گرمه و جاجرم، مانه و سملقان و رازوجرگلان در مجلس شورای اسلامی نیز به ایسنا گفت: تکمیل کامل محور بجنورد به جنگل گلستان نیازمند یک هزارمیلیارد ریال اعتبار است.

وی با بیان اینکه هم اکنون در این محور به پیمانکاران 500 میلیارد ریال بدهکار هستیم، افزود: تکمیل محور بجنورد به جنگل گلستان در اولویت کاری دولت قرار دارد.

قربانی یادآورشد: با توجه به اینکه 55 کیلومتر از این محور آماده است طی سفر وزیر راه به استان این پروژه افتتاح خواهد شد.    

55 کیلومتر ازمحور بجنورد به جنگل گلستان به بهره برداری می رسد

مصطفی زاده، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی نیز در این خصوص به ایسنا گفت: از مجموع 140 کیلومتر مسیری که باید در محور بجنورد به جنگل گلستان احداث شود 55 کیلومتر آماده بهره برداری است.

وی ادامه داد: 85 کیلومتر دیگر از این مسیر باقی مانده تا با تخصیص اعتبارات لازم احداث و زیر بار ترافیک برود.

وی عنوان کرد: 55 کیلومتر آماده شده به احتمال فراوان با حضور مقام ارشد این وزارتخانه در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

فرصت یک ماهه دادگستری خراسان شمالی برای احداث محور بجنورد به جنگل گلستان

حجت الاسلام نورالله قدرتی، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی نیز با اشاره به مسیر روستای دشت واقع در شهرستان مانه و سملقان تا تونل جنگل گلستان که در محدوده خراسان شمالی قرار دارد، اظهار کرد: این مسیر دارای پیچ های خطرناکی است که سالانه موجب بروز تصادف و فوت شدن تعدادی زیادی از افراد شده است .

وی با تاکید بر اینکه مدت زیادی است که مسئولان پیگیری های لازم را برای ساماندهی این مسیر از طریق استان گلستان انجام می دهند اما تاکنون به نتیجه نرسیده است، ادامه داد: در حال حاضر قول داده شده تا طی یک ماه آینده پاسخ های لازم را از تهران بگیرند اما اگر نشد با تیم و لودر در منطقه حاضر می شویم.

به گزارش ایسنا افزایش مرگ و میر در این محور می طلبد که مسئولان نسبت به آن توجه و اهتمام جدی داشته باشند و با برنامه ریزی و جذب اعتبارات و ایمن سازی این مسیر از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.