| کد خبر: 137416 |

سامانه جامع "حمل و نقل و بارنامه برخط" در گلستان اجرا می‌شود

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گلستان گفت: سامانه جامع "حمل و نقل و بارنامه برخط" در استان گلستان اجرا می‌شود.

تین نیوز

 رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گلستان گفت: سامانه جامع "حمل و نقل و بارنامه برخط" در استان گلستان اجرا می‌شود.

علی‎اصغر طهماسبی ظهر امروز در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گلستان با اشاره به برنامه‌ها برای کاهش قاچاق کالا اظهار داشت: قاچاق سوخت در کشور 82 درصد کاهش داشته است. از سال 92تا سال 95 حدود 25 میلیارد دلار بود، امسال به 12.6 درصد رسیده و این یک کار جهادی و تاقطع فرسا است

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق استان گلستان با بیان اینکه مسئولان کمیته‎ها در این ستاد جلسه ماهانه خود را تشکیل می‎دهند، افزود: در ستاد قاچاق کالا 6 کارگروه فرهنگی و تبلیغات، کمیته پیشگیری، کمیته اطلاعات، کارگروه مبارزه با قاچاق نفتی، کارگروه حمایت از تولید و شفاف‎سازی، کارگروه کالای سلامت‌محور فعال است.

طهماسبی افزود: 4 وظیفه سیاست‎گذاری در سطح کلان، بومی‎سازی و برش استانی برنامه‎ها، هماهنگی بین مدیران کل و نظارت، برعهده کمیسیون برنامه‎ریزی و هماهنگی نظارت با قاچاق کالا و ارز است.

وی یادآور شد: گلستان استان مبدا قاچاق نیست و بیشتر قاچاق از این استان عبور می‎کند، کالای قاچاق به آن صورت در مرزهای ما نداریم و مبارزه با قاچاق یک اقدام فرا قوه‎ای است و تنها دولتمردان نمی‎توانند از پس آن بر بیایند و امید داریم با تصویب جدید قانون کالای قاچاق و ارز برنامه‎ها به خوبی پیگیری شود.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق استان گلستان تاکید کرد: از همه دستگاه‎های عضو قدردانی کرده و نظارت بر واحدهای صنفی به شکل یکپارچه را دنبال می‎کنیم و 18 هزار انبار در سطح استان شناسایی شده است.

طهماسبی بیان داشت: جلسه‎ای اختصاصی با صنعت معدن، جهاد کشاورزی و تعزیرات داشتیم و اعلام کردیم که کشاورزی در استان گلستان به شکل سنتی است و با توجه به اینکه اگر انبارهای کشاورزی ثبت شود این انباردارها تصور می‎کنند که باید مالیات بپردازند از ثبت انبارهای خود در سامانه خودداری می‎کنند.

وی یادآور شد: روز گذشته نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان گلستان با موضوع قاچاق کالا و ارز داشتیم و در حوزه دادگستری نیز هماهنگی لازم به وجود آمده است. سامانه جامع حمل و نقل و بارنامه برخط نیز در دست اجرا است و در استان گلستان آن را دنبال می‎کنیم.

طهماسبی بیان داشت: فرآیند اصلاح و نوسازی به ویژه در گمرک از یک سال گذشته به شکل دیجیتالی بوده و امروز در گمرک‎های کشور ما همه بارنامه‎ها الکترونیکی است و تجارت استان گلستان ساماندهی شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.