| کد خبر: 114678 |

رامین آذری خبرداد:

آغاز عملیات نصب ILS در فرودگاه گرگان از هفته آینده

تین‌نیوز| مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان خبرداد با نصب دستگاه کمک ناوبری ILS در این فرودگاه تا ماه آینده، که با اعتباری بالغ بر۶ میلیارد تومان خریداری شده است، دید خلبان به ۸۰۰ متر کاهش پیدا می‌کند که تاثیر بسزایی در‌ کاهش پروازهای ابطالی خواهد داشت.
 

رامین آذری در همین راستا گفت: دستگاه کمک ناوبری ILS روز ۵ دی ماه تحویل فرودگاه گرگان شد.

وی با توضیح اینکه نصب ILS در فرودگاه گرگان تقریبا از سال ۸۶ یکی از مهم ترین برنامه‌ها برای تجهیز فرودگاه بود، اما به تازگی خریداری وتحویل فرودگاه گرگان شده است، گفت: خرید ILS با اعتباری بالغ بر۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی انجام شده است.

وی با توضیح اینکه هزینه ۳۳۵ میلیون تومانی عملیات عمرانی نصب دستگاه نیزتامین اعتبار شده است، افزود:احتمالا از اواخرهفته آینده کار نصب دستگاه شروع می شود و حداکثر تا یک ماه آینده عملیاتی می شود.

به گفته وی، سیویل ورک دستگاه کمک ناوبری ILS حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات نصب این دستگاه از هفته آینده با حضور کارشناسانی از اداره‌کل ارتباطات و ناوبری آغاز می‌شود.

آذری فرود دقیق هواپیما را ازمزایای اصلی نصب ILS در فرودگاه گرگان خواند و گفت: درصورت نصب این دستگاه، دیدخلبان از  فاصله ۲هزارمتری تا فاصله ۸۰۰ متری تغییر می یابد.

وی توضیح داد:پیش تر با دستگاههای موجود، خلبان برای پرواز به دوهزارمتر دید نیاز داشت تا بتواند عملیات فرود را انجام دهد ولی با نصب این دستگاه دیدخلبان به ۸۰۰ متر کاهش پیدا می کند که تاثیر بسزایی در کاهش پروازهای ابطالی خواهد داشت.

به گفته آذری پاییز و زمستان فرودگاه گرگان اغلب روزهای مه آلوده ای را تجربه می کند که یکی از دلایل اصلی تاخیرهای پروازی است و با نصب این دستگاه و افزایش دید خلبان نهایتا شاهد کاهش چشمگیر تاخیر و باطل شدن پروازها خواهیم بود.

وی هم چنین درخصوص پروژه های بهسازی فرودگاه گرگان و کلاله گفت: اخیرا توانسته ایم بالغ بر یک میلیارد و پانصد میلیون تومان اعتبار برای انجام پروژه های بهسازی فرودگاه گرگان و کلاله بگیریم که نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان آن به فرودگاه کلاله اختصاص یافت.

وی راه اندازی ساختمان برق اضطراری فرودگاه کلاله، عملیات مربوط به محوطه سازی فرودگاه و هم چنین نمای ساختمان برج کلاله را از جمله پروژه های مهم این فرودگاه برشمرد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.