| کد خبر: 87243 |

سرنوشت مبهم گردشگری دریایی خزر

تین نیوز | در تمام دنیا منطقه‌ای مانند مازندران با این تعداد جاذبه‌های طبیعی ویژه یافت نمی‌شود. با این حال، گردشگری ساحلی و دریایی در آن به اندازه کافی رشد نکرده است.حمید علیزاده، یکی از مشاوران هتل‌های بین‌المللی فعال در عرصه کشتی‌های تفریحی و بازی‌های دریایی با مطرح کردن این ادعا، توضیح داد: «متاسفانه شرایط موجود این دریاچه، نبود چشم‌اندازهای مناسب، پیاده‌سازی ناموفق طرح‌های سالم‌سازی، نبود مکان‌های تفریحی مناسب در حوزه استحفاظی ایران و سوءمدیریت‌ها منجر به فرصت‌سوزی در زمینه رشد گردشگری دریایی در خزر شده‌ است.»

وی افزود: «مهم‌ترین موضوعی که باید به آن توجه ویژه شود وجود هتل‌های باکیفیت در سطحی گسترده است. از طرفی، توسعه اقتصادی و گردشگری در استان مازندران نیازمند جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در بخش‌های مختلف به‌منظور تقویت زیرساخت‌ها و ایجاد مقدمات لازم برای این امر مهم است.» این فعال گردشگری در پاسخ به این پرسش که چرا تا به این لحظه نخستین کشتی تفریحی که باید در سال گذشته آغاز به‌کار می‌کرد، هنوز به دریا وارد نشده است، توضیح داد: «کشتی از سوی سرمایه‌گذار تهیه شده است اما اسکله‌ای برای پهلو گرفتن آن وجود ندارد. برای ساخت اسکله نیازمند مجوزهای فراوانی بودیم که در نهایت گرفته شد، اما با توجه به فصل کنونی امکان وارد کردن کشتی به کشور نیست و باید مدتی صبر کرد.»


علیزاده درباره اهمیت چنین کشتی‌هایی خاطرنشان کرد: «کشتی‌های مدرن تفریحی با امکانات رفاهی خود توانسته‌اند به یکی از ارکان اصلی و تقویت‌کننده صنعت گردشگری کشورهای مختلف تبدیل شوند. این وضعیت تا حدی پیش رفته که بسیاری از کشورها و شرکت‌های گردشگری بین‌المللی با ایجاد روابط بسیار نزدیک با دیگر کشورهای ساحلی و مناطق مستعد برای گردشگری دریایی اقدام به برقراری خطوط کشتیرانی تفریحی می‌کنند. در صورتی که در ایران هم مشکلات موجود حل شود، می‌توان منتظر شکوفایی این حوزه گردشگری بود.»
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.