| کد خبر: 85308 |

کنفرانس بین‌المللی تجارت الکترونیک در کشورهای در حال توسعه با رویکرد گردشگری الکترونیک

نصف جهان، میزبان گردشگری الکترونیک می‌شود

تین نیوز | دهمین کنفرانس بین‌المللی تجارت الکترونیک در کشورهای در حال توسعه با رویکرد گردشگری الکترونیک ۲۷ فروردین در اصفهان برگزار می‌شود.

تجارت الکترونیک دوران جوانی خود را طی کرده و به عنوان انقلاب صنعتی دوم در عرصه جهانی، سهولت و تسریع امور از طریق انتقال اطلاعات با شبکه‌های رایانه‌ای را فراهم کرده است که این موضوع درنهایت موجب برداشته شدن محدودیت‌های مختلف و کاهش هزینه‌های زمان و مکان شده است.

کسب درآمد از محل گردشگری
صنعت گردشگری با توجه به ماهیت خدماتی خود بیشترین بهره‌برداری را از این پدیده کرده و باعث رونق اقتصادی در کشورهای مختلف شده است. البته امروزه نقش تجارت الکترونیک در زنجیره ارزش صنعت گردشگری بسیار برجسته و حیاتی است. در این راستا دهمین کنفرانس بین‌المللی تجارت الکترونیک با رویکرد گردشگری الکترونیک در اصفهان برگزار می‌شود.جواد جلیلی، مدیر اجرایی این کنفرانس به صمت می‌گوید: پس از برگزاری ۹ دوره کنفرانس با عناوین مختلف در تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، کیش، مالزی و فرانسه در سال جاری این کنفرانس در شهر گنبدهای فیروزه‌ای (اصفهان) برگزار می‌شود.

او ادامه می‌دهد: این کنفرانس با کمک شهرداری اصفهان، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بانک مرکزی، بانک ملت، بانک ملی، بانک تجارت، معاونت حمل‌ونقل شهرداری تهران، بانک قوامین، شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، شرکت فولاد مبارکه، اتاق بازرگانی، گروه صنعتی انتخاب، دادگستری استان اصفهان، دفتر مطالعات وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، سازمان گردشگری جهانی ‌(UNWTO)، پژوهشکده مدیریت دانشگاه اصفهان و شورای سیاست‌گذاری و با مشارکت دانشگاه‌های انگلستان، یواس‌ام مالزی، ای‌پی‌یو و سیکانس امریکا، فارموسا تایوان، وسترن ویرجینیای استرالیا و انستیتو فناوری چین و دانشگاه‌های داخلی مانند دانشگاه شیراز، اصفهان، علامه، شریف و امیرکبیر در ۲۷ فروردین در هتل عباسی اصفهان برگزار می‌شود.او می‌افزاید: افزون‌بر ۳۰۰ مقاله از ۴ قاره به زبان انگلیسی و نمایه بین‌المللی از پایگاه اسنادی جهان اسلام ISC و همچنین IEEE به این کنفرانس ارسال شده است.

از میان مقاله‌های دریافتی ۷۷ مقاله به چاپ رسیده، ۲۰ مقاله دارای ارائه شفاهی و ۳۰ مقاله به پوستر تبدیل شده است.مدیر اجرایی دهمین کنفرانس بین‌المللی تجارت الکترونیک با رویکرد گردشگری الکترونیک درباره اهداف این کنفرانس عنوان می‌کند: مهم‌ترین هدف این کنفرانس ارتقای سطح علمی و دانش و فناوری این موضوع در رونق گردشگری در کشور و استفاده از ظرفیت‌های موجود در این حوزه است.جلیلی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری الکترونیک می‌گوید: در شرایط پسابرجام به خوبی با بکارگیری ظرفیت تجارت الکترونیک می‌توان در جذب گردشگران خارجی گام برداشت که در نتیجه رونق و درآمد پایداری را به همراه دارد.او می‌افزاید: اکنون اصفهان به شبکه جهانی شهرهای خلاق پیوسته و شهر جهانی صنایع‌دستی هم قلمداد شده که با یک برنامه مدون علمی و توجه به شاخصه‌های شهر خلاق می‌توان یک «شهر هوشمند در حوزه گردشگری» ایجاد کرد. ظرفیت‌های اصفهان به عنوان یک جهان‌شهر تاریخی بسیار حائز اهمیت است.جلیلی عنوان می‌کند: هدف ما ارتقای جایگاه اصفهان و استفاده از ظرفیت‌های علمی و تبدیل دانش به ثروت است تا بتوان از صنعت گردشگری در جهت توسعه پایدار و کسب درآمد ناخالص ملی حرکت کرد.

اصفهان، مکان جذاب گردشگری
مقامات اصفهان، این شهر را یکی از مناطق جذاب گردشگری در جهان دانسته و معتقدند که برگزاری کنفرانس‌های مرتبط با گردشگری در این شهر می‌تواند در توسعه گردشگری اصفهان نقش موثری ایفا کند.شهردار اصفهان به‌عنوان رییس کنفرانس بین‌المللی تجارت الکترونیک در کشورهای در حال توسعه با رویکرد گردشگری الکترونیک، با بیان اینکه شهر گنبدهای فیروزه‌ای میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی تجارت الکترونیک در کشورهای در حال توسعه با رویکرد گردشگری الکترونیک است می‌گوید: اصفهان، شهر گنبدهای فیروزه‌ای با تاریخی چند هزار ساله و آثار تاریخی چشم‌نواز، مهد دیانت، اقتصاد، فرهنگ و هنر ایران‌زمین، مفتخر است میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی تجارت الکترونیک در کشورهای در حال توسعه با رویکرد گردشگری الکترونیک(E-Tourism) باشد.

مهدی جمالی‌نژاد با اشاره به اینکه این کنفرانس ۲۷ فروردین و به مدت ۲ روز در اصفهان برگزار می‌شود می‌افزاید: ظرفیت بالای گردشگری شهر اصفهان، فرهنگ غنی و پشتوانه تاریخی، وجود هنرمندان و صنایع‌دستی اصیل بی‌گمان اصفهان را به یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری جهان تبدیل کرده است.او ادامه می‌دهد: شهرداری اصفهان با عقد قراردادهای خواهرخواندگی با شهرهای چند کشور ازجمله کوالالامپور مالزی، فرایبورگ آلمان، فلورانس ایتالیا و شیان چین در راستای معرفی فرهنگ و تمدن ایران اسلامی، ایجاد روابط بین‌المللی و جذب گردشگران خارجی از یک سو و از طرف دیگر استفاده از نیروهای جوان و خلاق، دانش نخبگان و ظرفیت‌های علمی داخلی و بین‌المللی، در پیاده‌سازی پروژه‌های نوین شهرسازی، حمل‌ونقل شهری، خدمات الکترونیک و افزایش رفاه شهروندان و گردشگران این شهر موفقیت‌های چشمگیری به‌دست آورده است. جمالی‌نژاد با اشاره به اینکه این کنفرانس ۲۷ فروردین امسال و به مدت ۲ روز با مشارکت شهرداری اصفهان برگزار خواهد شد تصریح می‌کند: امید است ارائه جدیدترین مقالات علمی و کارگاه‌های آموزشی درباره چالش‌های نوین جهانی مانند اینترنت اشیا، گردشگری هوشمند و گردشگری الکترونیک سرآغازی برای حرکت اصفهان به سوی شهر هوشمند و الکترونیک باشد.

نتایج ارزشمند برای گردشگری
به‌طور حتم این کنفرانس تجارب بسیار ارزشمندی برای مدعوین و فعالان آن به همراه خواهد داشت که همگی آنها قرار است پس از کنفرانس جمع‌آوری شده و به چاپ برسد.علی صنایعی، استاد دانشگاه اصفهان و از مسئولان برگزاری کنفرانس بین‌المللی تجارت الکترونیک با رویکرد گردشگری الکترونیک به صمت می‌گوید: این کنفرانس، دهمین کنفرانس تجارت الکترونیک در کشورهای در حال توسعه است و رویکرد آن نیز در امسال تاثیرگذاری تجارت الکترونیک بر صنعت گردشگری بوده که با توجه به سیاست‌گذاری و نیاز کشور، بر اساس تاکید ریاست‌جمهوری بر این حوزه چنین رویکردی انتخاب شده است.او می‌افزاید: برای این کنفرانس از کشورهای مختلفی مانند مالزی، تایلند، تایوان و چین مقاله‌های بسیار خوبی ارسال شده است. از کشورهایی مانند استرالیا، ایتالیا، تایوان، چین و امریکا مهمانانی در این کنفرانس خواهیم داشت.

صنایعی عنوان می‌کند: شهرداری‌های اصفهان و تهران نیز در برگزاری کنفرانس همکاری داشته‌اند. همچنین بانک‌های ملت، تجارت و ملی نیز از حامیان این کنفرانس هستند. سازمان جهانی گردشگری نیز از این کنفرانس حمایت کرده‌اند. کارگاه‌های این کنفرانس نیز روز شنبه هفته آینده در زمینه‌های الکترونیک، اشیا، فناوری اطلاعات و فضای مجازی برگزار می‌شوند.او می‌افزاید: تاکنون ۷۷ مقاله نیز برای این کنفرانس به چاپ رسیده که این مقاله‌ها در روز کنفرانس ارائه می‌شوند. مقاله‌های برگزیده نیز به صورت پوستر درآمده‌اند.رییس پژوهشکده مدیریت دانشگاه اصفهان اظهار می‌کند: حدود ۵۰۰ نفر شرکت‌کننده از سراسر ایران، تهران، مشهد، قم و بسیاری از دیگر شهرهای کشور و ۶ کشور خارجی در این کنفرانس حضور خواهند داشت.او ادامه می‌دهد: از تجربیات و نتایج به‌دست آمده در این کنفرانس قطعنامه‌ای به چاپ می‌رسد و در اختیار همگان قرار می‌گیرد.

کنفرانسی تاثیرگذار
بسیاری از نهادهای دولتی مانند اداره کل گردشگری و میراث فرهنگی استان اصفهان از دور نظاره‌گر برگزاری کنفرانس بوده‌اند، با این وجود کارشناسان این نهادها معتقدند که برگزارکنندگان بسیار مجرب بوده و کنفرانس بین‌المللی تجارت الکترونیک با رویکرد گردشگری الکترونیک نتایج ارزشمندی به همراه خواهد داشت.محسن یارمحمدیان، معاون اداره کل گردشگری و میراث فرهنگی استان اصفهان به صمت می‌گوید: ما در جریان برگزاری کنفرانس بین‌المللی تجارت الکترونیک در کشورهای در حال توسعه با رویکرد گردشگری الکترونیک هستیم اما برگزارکننده، دیگر نهادها و سازمان‌ها هستند.

او می‌افزاید: البته سازمان ما نامه‌ای برای اخذ مجوز برگزاری این کنفرانس ارسال کرد. اکنون نیز دعوتنامه این کنفرانس برای ما ارسال شده و دیگر در هیچ موردی نهاد ما دخالتی نداشته است.یارمحمدیان عنوان می‌کند: بسیاری از این کنفرانس‌ها تاثیر چندانی بر صنعت گردشگری ندارند اما برخی از آنها نیز تاثیرگذار هستند. کنفرانس روز جمعه به نظر من بسیار تاثیرگذار بوده و برگزارکنندگان این کنفرانس تجارب بسیاری در برگزاری چنین کنفرانس‌هایی دارند. به‌طور معمول بخش خصوصی کنفرانس‌ها را هدفمند برگزار می‌کند. او به‌طور کلی کنفرانس در حال برگزاری را مثبت ارزیابی می‌کند.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.