| کد خبر: 83538 |

جان گردشگران ریلی اروپا در دست یک ایرانی

 

تین نیوز|«اورنگ خسروی» نام آشنایی نیست‌؛ لوکوموتیوران قطارهای گردشگری در ایران است‌... مردی که در هشت سفرِ قطارهای اروپایی همراه مسافران خارجی بوده و اعتماد آن‌ها را با هدایت ایمن قطارها جلب کرد و باعث شد بسیاری از گردشگران که با واهمه پا به این سفر گذاشته بودند با شوق ایران را ترک کنند.

خسروی از سال 1385 هدایت قطارهای تهران - استانبول را نیز به عهده گرفته‌ بود؛ گمان می‌کند دلیل انتخابش از سوی رجا برای هدایت قطارهای گردشگری اروپایی در ایران، آشنایی او با قوانین بین‌المللی ریلی باشد.

او می‌گوید؛ هدایت همه قطارهای گردشگری را که از اروپا به ایران آمده‌اند و یا از ایران تا مرز ترکیه رفته‌اند به غیر از دو سفر، خودش به عهده داشته است. تمایل زیادی دارد در این گفت‌وگو از دیگر همکارانش که هدایت این قطارها را همراه آن‌ها بر عهده داشته، یاد کند‌، لوکوموتیوران‌هایی چون رضا شیخ ملایری‌، حسین ممقانی و بهزاد اکبرزاده.

اورنگ خسروی ابراز داشت‌: سفر ریلی گردشگران خارجی را در ایران بدون کوچکترین مشکل می‌داند، چرا که معتقد است استاندارد ریلی ایران از کشوری چون ترکیه بالاتر است.

او می‌گوید: ریل‌های ایران بازسازی شده‌اند و قطارها با سرعت بالا می‌توانند در آن حرکت کنند.

خسروی خودش را مقید به رعایت زمان می‌داند و بیان می‌کند: همه توقف‌های این قطارهای گردشگری سر وقت و بدون تاخیر انجام شده و چون مسیر ویژه‌ایی برای حرکت این قطارها در نظر گرفته شده‌ بود، تلاقی‌ها و توقف‌های طولانی به آن‌ها نمی‌رسید و زمان توقف‌ها و حرکت‌ها کاملا حساب شده بود.

وی اضافه می‌کند: ما قطار را از مرز «کاپی‌کوی» ترکیه تحویل می‌گیریم و ماموریت داریم آن را به همان مرز تحویل دهیم، با مسافر و یا بدون مسافر‌. تلاش زیادی هم صورت می‌گیرد تا تاخیر نداشته باشیم و خوشبختانه تا کنون هیچ‌وقت تاخیر نداشتیم‌. به عنوان لوکوموتیوران هنگام خوشامدگویی به مسافران این قول را به آن‌ها می‌دهیم که سفرشان بدون تاخیر باشد و آخر سفر هم پیام‌های تبریک مسافران را به خاطر عمل به این قول دریافت می‌کنیم.

خسروی معتقد است: سفر این قطارهای اروپایی به ایران باعث می‌شود به کل دنیا نشان دهیم زیرساخت‌های ریلی آماده‌ای داریم و می‌توانیم سرمایه‌گذار جذب کنیم. می‌دانیم خیلی‌ها دوست دارند با قطار به ایران سفر کنند،‌ چون سفرهای ریلی همیشه امنیت بالایی داشته‌اند؛ اما بسیاری از گردشگران خارجی از این موضوع آگاه نیستند که می‌توانند با قطار به ایران سفر کنند.

این لوکوموتیوران، ایران را شایسته سرمایه‌گذاری در هتل روان می‌داند و می‌گوید: سرمایه‌گذارانی را می‌شناسم که مشتاق انجام این کار هستند و به آن‌ها پیشنهاد چنین سرمایه‌گذاری را داده‌ام. معتقدم اگر واقع‌بینانه نگاه کنیم می‌توانیم این کار را انجام دهیم‌، قطاری مختص گردشگری در ایران با طراحی شکیل. زیرساخت چنین کاری در ایران فراهم است؛ شاید فقط لازم است در بخش هتلینگ اقداماتی انجام شود.

او ادامه می‌دهد: تهیه‌ی واگن‌هایی مشابه قطارهای گردشگری که از اروپا آمده‌اند گران است، اما می‌توان ثبت سفارش داخلی خاص داشت می‌توان از خارج نیز وارد کرد، فقط باید سرمایه‌گذار پای این طرح باشد.

خسروی که لوکوموتیورانی قطار لوکس مجاری‌ها (عقاب طلایی) با آن طراحی دهه 50 و قطار ترک‌ها با نام هزا رو یک شب که چند وقت پیش به ایران آمد را به عهده داشته‌ است، می‌گوید: سفر با هر یک از این قطارها دنیایی از آموزش و تجربه بود.
حصوله‌ای که در خدمه‌ی قطار عقاب طلایی مجارستان که از چندین کشور گذر کرده بود تا به ایران برسد، واقعا غبطه‌آور بود‌، آن‌ها در هر لحظه و شرایطی لبخند به لب داشتند و پیش از آنکه مسافر سراغ آن‌ها را بگیرند آن‌ها در خدمت مسافر بودند. سفر با قطار ترک‌ها که البته آن هم لوکس بود کمی تفاوت داشت‌، ترک‌ها کمی شبیه ایرانی‌ها هستند، اما موضوع قابل توجه در این همراهی، هماهنگی خوب بین شرکت‌های سهام ‌دار این قطار بود،‌چیزی که ما هم می‌توانیم اجرا کنیم.

او به مسافرانش اشاره می‌کند،‌ آن‌هایی که اطلاعات کاملی و یا دقیقی از ایران ندارند‌، اما تصمیم گرفته‌اند چنین سفری را به کشوری که در منطقه بحران واقع شده است، داشته باشند، می‌گوید: معمولا وقتی مسافران در مرز ایران و ترکیه ملاقات می‌کنم نوعی بهت و ترس را در چهره‌شان می‌بینم، اما در پایان همان‌ها با شوق ایران را ترک می‌کنند‌، حتی خیلی‌هایشان تمایل ندارند از ایران بروند و بیان می‌کنند که می‌خواهند بیشتر بماند و یا برگردند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد علی تیزرو 0 0

    لطفا نسبت به اصلاح نام آقای اورنگ خسروی به عنوان رییس قطار مسافری در اسرع وقت اقدام فرمایید.. هدایت و فعالیت کلیه مامورین قطار تحت نظر رییس قطار مسافری انجام می گردد و در طول مسیر ریلی دهها لکوموتیوران از قطار پیاده و سوار می شوند و این رییس قطار مسافری است که از ابتدا تا انتهای سفر با مسافرین همراه است و مشکلات ایشان را مرتفع می نماید. خواهشمند است در اصلاح عنوان شغلی همکار عزیزمان در اسرع وقت دستورات لازم را صادر فرمایید. با تشکر ضمنا متن درخواست اصلاح خبر به خبرگزاری ایسنا هم اعلام گردیده است.