امسال هم تمام شد اما نرخ بلیت هواپیما نه متنوع شد نه واقعی
تین نیوز | به لطف اطلاعرسانی رسانهها یکسال شاید هم بیشتر از وعده و وعید مسئولان ناوگان هوایی ایران میگذرد اما امسال تمام شد ولی نرخ بلیت هواپیما نه تنها واقعی نشد بلکه متنوع هم نشد بر خلاف آنچه که رئیس سازمان هواپیمایی کشور در بدو ورودش به سازمان هواپیمایی کشور ابلاغ کرده بود. برخی تحلیلگران صنعت حمل و نقل هوایی ایران میگویند صنعت هوانوردی از ریشه مشکل دارد و تا زمانی که این مشکلات رفع نشود نباید منتظر تغییر در این صنعت باشیم.
در حالی هر روز شعار جدیدی از واقعی شدن نرخ بلیت هواپیما توسط مسئولان به گوش میرسد که هنوز هیچ کدام عملی نشده است برخی تحلیلگران صنعت حمل و نقل هوایی ایران می گویند ا مشکلات رفع نشود اتفاق قابل توجهی رخ نخواهد داد.
پیش از این وزیر راه و شهرسازی در مورد بحث متنوع سازی قیمت بلیت هواپیما گفت قرار بود در سال اول برنامه پنجم یعنی سال 90 متنوع سازی قیمت بلیت هواپیما صورت گیرد که هنوز اجرا نشده و به تعویق افتاده است، اما تمام محاسبات مربوطه انجام شده است، بر این اساس اجرای ماده 161 قانون برنامه پنجم توسعه در اردیبهشت ماه سال آینده آغاز و کلید خواهد خورد.
اما کارشناسان صنعت حمل و نقل هوایی ایران نظری دیگر دارند آنها میگویند وعده های مسئولان فقط در شرایطی تحقق مییابد که مشکلات ریشهای رفع شوند و همه تقصیرها را به گردن مدیریت نامناسب میاندازند.
کاپیتان کریمالله امانی از کارشناسان ارشد صنعت حمل و نقل هوایی ایران به CHN، میگوید: «در درجه اول مشکلات مدیریتی و در درجه دوم حمایت نکردن دولت از مهمترین دلایل واقعی نشدن نرخ بلیت هواپیماست.»
وی ادامه داد: «مدیران تغییر میکنند و اول از همه این موضوع دامنه صنعت هوانوردی را میگیرد این در حالی است که مدیرانی که در مقام مدیریت گماشته میشوند از تخصص کافی برخوردار نبوده و بیشتر تحصیلات دانشگاهی دارند تا تجربههای مفید.»
امانی در ادامه حمایت نکردن دولت از صنعت هوانوردی را از دیگر مشکلات به تعویق افتادن وعده وعیدهای مسئولان دانست و یادآور شد: « دولت ارائه یارانه را از صنعت هوانوردی قطع کرده و همین منجر به افزایش سوخت و سایر مشکلات و در نهایت کاهش خدمات شده است در نتیجه وقتی هنوز صنعت پر از مشکل است چگونه میتوان توقع داشت حرفها و وعده های مسئولان اجرایی شود.»
به گفته او، فاکتورهای اقتصادی از دیگر مشکلاتی است که منجر شده صنعت هوانوردی فعالیت یکپارچهای نداشته و ایرلاینها نتوانند از پس هزینههای خود برآیند.
امانی در بخش دیگری از سخنانش به پیچیدگی صنعت هوانوردی اشاره کرد و اذعان داشت: « شاید بتوان یکی از دلایل ناکامیهای موفقیت و توسعه در این صنعت را پیچیدگیهای آن دانست چرا که هرچه مسائل پیجیده تر شوند یافتن راهکار در آنها مشکلتر است.
با حضور وزیر راه در وزارت راه و شهرسازی طبق آنچه که بارها به آن تاکید شد انتظار آن میرفت که واقعی شدن نرخ بلیت هواپیما تا پایان سال جاری طبق برنامه پنجم توسعه عملیاتی شود اما هنوز این اتفاق نیفتاده و این موضوع موکول شده به اردیبهشت سال 1393.امید میرود این بار این موضوع اجرایی شود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.