| کد خبر: 38842 |

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در گفتگو با تین نیوز تشریح کرد:

◄ جزئیات پروازهای چارتر / نمی شود از جیب مردم تخفیف داد!

تین نیوز | دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با تاکید بر اینکه "نمی شود از جیب مردم تخفیف داد" گفت: هواپیما جزو کالاهای اساسی نیست و اگر کسی بودجه کافی ندارد، نباید از آن استفاده کند.

محمدناصر گلدوست در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با تاکید بر اینکه پروازهای چارتر، قوانین خاصی دارد، اظهار کرد: کسانی که می گویند بلیت چارتر قانونی نیست، غیر کارشناسی صحبت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه هیچ ممنوعیتی در خصوص پروزاهای چارتری وجود ندارد، گفت: یکی از روش‌های چارتر این است که بلیت‌ها در قالب تور و به صورت یک بسته خدماتی عرضه می‌شود، البته گاهی مواقع صندلی ها مازاد بر تقاضاست که در این صورت اقدام به فروش آن می کنند.

گلدوست به نوعی از روش چارتر که معمولا باعث بی نظمی در بازار مسافرت های هوایی می شود اشاره کرد و گفت: بعضی از شرکت های هواپیمایی با نزدیک شدن به ایام نوروز، پروازهای عید خود را 3 تا 4 ماه زودتر، با قیمت بالاتر و با روابط خاص، به چارتر کننده می فروشند.

وی با اشاره به اینکه چارترکار هم صندلی هایش را با قیمت بالاتر به آژانس می فروشد، گفت: آژانس دارها هم حداقل با 10 درصد افزایش قیمت، بلیت را به مسافر می فروشند، بر این اساس نرخ بلیتی که به دست مسافر می رسد بالاست.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، آژانس ها را تابع ایرلاین ها دانست و افزود: در این فرآیند آژانس دار در پیشانی کار قرار دارد، این در حالی است که اصل قضیه ایرلاین است و توپ در دامن آنها است، در واقع ایرلاین ها نرخ ها را بالاتر از نرخ ایام غیر پیک می فروشند، که این موضوع زمینه ساز افزایش نرخ بلیت هواپیما می شود.

تاثیر مثبت آزادسازی، در بلند مدت
گلدوست، در خصوص آزادسازی، گفت: آزادسازی نرخ بلیت هواپیما فعلا به معنای متنوع‌سازی است و سازمان هواپیمایی به شرکت‌های هواپیمایی داخلی اجازه داد تا نرخ بلیت را به میزان 30 درصد افزایش دهند‌.

وی افزود: اگر آزادسازی 10 سال پیش و اصولی انجام می شد، امروز این مشکلات وجود نداشت. نرخ بلیت باید در بازار عرضه و تقاضا تعیین شود و اگر قرار باشد دولت نرخ بلیت را تعیین کند، هیچ وقت از این مرحله عبور نخواهیم کرد.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، با تاکید بر اینکه "نمی شود از جیب مردم تخفیف داد" گفت: هواپیما جزو کالاهای اساسی نیست و اگر کسی بودجه کافی ندارد، نباید از آن استفاده کند. مردم بر اساس بودجه ای که دارند تصمیم می گیرند با اتوبوس، قطار، یا هواپیما سفر کنند.

وی ادامه داد: شاید آزادسازی باعث شود در کوتاه مدت همه مردم نتوانند از هواپیما استفاده کنند، اما در صورتی که آزادسازی به درستی اجرا شود و همچنین چارتر کردن هواپیما برای سرمایه گذار صرفه اقتصادی داشته باشد، باعث ایجاد رقابت در ایرلاین ها و کاهش نرخ بلیت می شود که در نهایت به نفع مردم خواهد بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کبل علی شوت آبادی از ممسنی 0 0

    قبل از آزاد سازی قیمتها یا بهتر بگویم گران سازی قیمتها، هزاران سو استفاده به ویژه در مواقع خاص توسط مدیران چند آژانس رانتخوار با مدیران فروش بعضی از شرکت هواپیمایی در جریان بود. زمانی که با مقوله تک نرخی مواجه بودیم قسمت بازرسی سازمان هواپیمایی کشوری از پس اینها بر نیامد حال که هر کسی ساز خود را می زند فکر میکنید موضوع قابل حل است. ضمنا چارتر کردن در تمامی شرکتهای معتبر دنیا مختص زمان کاهش مسافر است نه زمان اوج سفر این کار متاسفانه در کشور ما به صورت قانونی در آمده مانند بسیاری از حیف و میل های دیگر ضمنا بهتر است بدانید که هر گونه افزایش قیمتی نهایتا افراد ضعیف جامعه را هدف قرار خواهد داد چرا که اغنیای مورد اشاره حضرتعالی همیشه دست در جیب ضعفا دارند

  • هوشنگ 0 0

    فقط وجود قانون آنهم بدون اغماض جوابگویی این همه بی انضباطی است. اگر سازمان هواپیمایی کشوری بعنوان متولی اصلی و نماینده قانونی حاکمیت تحت تاثیر چند مدیر …و رانت نبود این همه بلا سر مسافر بیچاره نمیامد که تاخیر و تاثیر چارتر کام را بر ایشان تلخ و خاطره سفر را … فقط مدیریت افرادی نالایق و بی تخصص درمدیریت کلان نهاد حاکمیتی چنین بلایی به سر صنعت آورده. وام چندین ملیونی صندوق رسالت و هسا و …